Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3069
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 25 jan 2021 22:59

Ik denk dat de "foto" het voorbeeld van de echte is.
Lijkt mij eerder een CGI dan een foto overigens.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 19 mar 2021 12:02

Edit Edwin: Ik heb dit bericht even verwijderd. De Marktplaats adverteerder mailde mij hierover. Hij heeft de advertentie verwijderd en geeft aan niet geweten te hebben dat de fiets geen echte Pina is. Hij zou dan zelf ook opgelicht zijn.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 22 mar 2021 20:34

Jaap Telder schreef: 19 mar 2021 12:02 Edit Edwin: Ik heb dit bericht even verwijderd. De Marktplaats adverteerder mailde mij hierover. Hij heeft de advertentie verwijderd en geeft aan niet geweten te hebben dat de fiets geen echte Pina is. Hij zou dan zelf ook opgelicht zijn.
Ja, zo reageert elke Chinarello verkoper/oplichter tot nu toe altijd. Daar kan je de klok op gelijk zetten.
Een Pinarello fan/(ver)koper weet donders goed wat hij koopt/verkoopt,
Alleen de Chinarello-oplichter weet zogenaamd (expres) niet dat het een nepper is, want hij heeft hem immers altijd "van iemand anders gekocht"... zodat hij hoegenaamd geen blaam treft, het bekende "trucje", 10 van de 10 keer.
Bovendien is het aankoopbewijs, garantiecertificaat etc. vrijwel altijd voorhanden bij een echte Pinarello.

Verkoper vertelde mij echter heel wat anders!
Hij zei dat hij de fiets door een erkende Pinarellodealer heeft laten keuren op echtheid en dat die zei dat hij echt was, een grote leugen uiteraard., want: verkeerde letterype, verkeerde (nep) carbonstructuur, veel en veel verkeerde details. Ik heb de screenshot hiervan.
Nadat ik contact had gezocht en zei dat hij een oplichter was heeft hij gelijk zijn advertentie verwijderd omdat hij door de mand viel...

Edwin, je hebt je gewoon laten misleiden door de oplichter... en die is je natuurlijk zeer dankbaar.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 23 mar 2021 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 mar 2021 08:27

Je kunt natuurlijk niet verwachten dat Fiets aan uitgebreide waarheidsvinding gaat doen in dergelijke gevallen en dan is het wel zo netjes om iemand het voordeel van de twijfel te geven.

Dan laat je je niet misleiden maar voer je gewoon een goed beleid. Het is niet de taak van Fiets om te strijden tegen deze advertenties op andere websites. Dat moet de eigenaar van het merk primair zelf doen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 23 mar 2021 10:21

Jazeker, maar een 100% oplichter, door mijn contact met de oplichter al bewezen, kan hier toch niet in bescherming worden genomen.
Hij belazert notabene Edwin ook nog een keer met een leugenachtig mailtje...want hij wist zeker te weten dat het een nepper was.
Dat een erkende Pinarellodealer/expert zijn Chinarello, volgens hem, als echt heeft verklaard is natuurlijk totaal belachelijk en ongeloofwaardig.
De grootste fout, namelijk een verkeerd lettertype/decals op de schuine onderbuis en verkeerde carbonstructuur en vele detailfouten over het hoofd zien en niet opmerken als expert... kom op zeg.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 23 mar 2021 11:38, 5 keer totaal gewijzigd.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 mar 2021 10:46

Ik ben heel erg blij dat er tenminste 1 persoon pal staat tegen deze zware misdaden. :lol:
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Wilkas
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2021 12:17

Wilkas 29 mar 2021 13:59

Helaas ik ben ook opgelicht door Co Meijer uit Schoorl met een nep Pinarello dogma f8. Hij reageert niet meer op mijn berichten. Ben nu verdere juridische stappen aan het ondernemen. Zijn er anderen die dit ook hebben gedaan/nog mee bezig zijn?

Chrisjo981
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2021 21:10

Chrisjo981 29 mar 2021 21:31

Iedereen die door Co / Cor Meijer is opgelicht of een poging tot heeft gedaan stuur mij een PB. Ik ga deze week aangifte doen. Als er meer mensen aangifte kunnen doen Kunnen wij deze praktijken eindelijk stoppen!

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 29 mar 2021 22:52

Is gewoon een beroepsoplichter.
Niet alleen Pinarello's, ook veel nep Cipollini's die hij als "echt' verkoopt.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 30 mar 2021 08:14

Verkoopt niet alleen nep, maar ook echte. Heeft er gewoon geen r**t verstand en handelt alleen maar. Ooit een Koga Full M Pro gekocht, prijs afgesproken (onder de vraagprijs) en toen ik kwam wilde ie weer de vraagprijs hebben terwijl de staat nou niet echt mee viel. Echte een rare knakker is dit. Maar goed, dat is dan nog geen oplichting.

Daarna idd een keer geïnformeerd naar een nep-Pina en dan ontkent dat ie nep is en doet alsof jij niet goed bij je hoofd bent.

Ik heb er dus 1 keer een fiets gekocht, die was in matige staat en dat zag ik ter plekke en heb m gekocht. Maar opgelicht ben ik gelukkig niet. Maar gezien wat ie aanbiedt, kan ik me voorstellen dat anderen dit wel overkomt. Dus ik hoop van harte dat jullie m juridisch aan weten te pakken.

viewtopic.php?f=2&t=79514&p=1373649&hil ... o#p1373649 hier staat mijn relaas van destijds, erom heen staan ook nog wat verhalen over mensen die ervaringen met Co uit Schoorl of Co Meijer uit Schoorl of Meijer uit Schoorl hebben.

Ik denk dat ie in de huidige 2e hands markt goede zaken doet, (helaas!).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 31 mar 2021 21:37

Ik vind een merknaam gebruiken, Ook al zie dat het nep is onacceptabel, misdaden zijn het. Je doet fraude naar 2 partijen, de consument en de fabrikant

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 09 apr 2021 16:32

Welke leugens tegenwoordig worden verzonnen om een NEP Pina (met fake framenummer!) te verkopen als een echte... lachwekkend gewoon.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://link.marktplaats.nl/m1690044257

Plaats reactie