Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 02 nov 2020 11:05

Is al zó vaak aan de orde geweest en beschreven in dit topic.

Oké, aan één enkel dingetje zie je het al gelijk: vergroot de foto, dan zie je dat het "beschermingsplaatje" op de rechter liggende onderbuis zilver is gespoten (en beschadigd). Een standaard terugkomende fout bij de Chinese Pinarelloneppers.
Een originele Pinarello heeft een dikke geprofileerde sticker ter bescherming tegen de ketting. Carbonstructuur klopt ook niet.
Op de schuine onderbuis, met het grote decal "Pinarello", zie je bij de echte geen carbonstructuur maar egaal zwart gesporen. Bij de nepper zie je wel zichtbaar carbonstructuur rondom het decal, hetgeen trouwens een nep "carbonstructuur" verflaagje is. 'Dogma" decal linkerzijde schuine onderbuis is véél te laag geplaatst. Decals onder het zadel/monostay ook op de verkeerde plaats.
De rode print voorvork is te groot/grof (schaal) in vergelijk met het origineel.
Zo zijn er nog veel meer details te noemen.etc. etc. etc.

Op deze foto zie je ook hoe vreselijk NEP het ZIPP wiel is...
O.Cymetric, ceramic etc, ook allemaal op Aliexpress verkrijgbaar...
Vrijwel de hele fiets komt daar vandaan :lol:

En dat alles voor "maar" €3999,-, koopje, bizar.... :shock:

https://link.marktplaats.nl/m1619945977

Afbeelding

De originele:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 02 nov 2020 20:40, 8 keer totaal gewijzigd.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 02 nov 2020 13:29

Had al bij de verkoper aangegeven dat z'n wiel er verkeerdom in zat en kreeg toen wel een reactie. Toen ik ook aangaf dat het mij wel verstandig leek dat hij er even bijzet dat het om een imitatie gaat bleef het stil.

Je kan mij écht niet wijs maken dat een verkoper dit niet weet en dat hij bewust de boel probeert te flessen. Kan wel begrijpen dat hij er zelf misschien ook ingetrapt is en de schade probeert te beperken, maar gezien alle 'posh maar nep' onderdelen zoals de OSPW's en NSW's heb ik het vermoeden dat we met een bepaald typetje te maken hebben.

Zoals gezegd voelt het totaal plaatje gewoon niet goed aan bij deze fiets. Of je nou liefhebber bent of niet, een Pinarello straalt vaak wel iets uit waar sommigen bereidt zijn extra voor te betalen.

Vind deze wel echt lastig. Veel van de stickers zijn close enough, het zijn echt de lak/carbon structuur en Zipp's waar bij mij de twijfel ontstaat.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 02 nov 2020 13:55

Geen twijfel mogelijk hoor, 100% NEP.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 02 nov 2020 15:15

Jaap Telder schreef: 02 nov 2020 13:55 Geen twijfel mogelijk hoor, 100% NEP.
Een bekende van mij heeft een F10 en F12 bij ali gekocht. Zijn idd moeilijk van echt te onderscheiden. Alleen de prijs is significant anders, nl 650 USD per frame
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 02 nov 2020 22:15

Nadat mijn kennis L.Z. de oplichter gewezen heeft op dit topic heeft hij direct de advertentie verwijderd.
Dus bewust geprobeerd iemand op te lichten voor duizenden Euro's.
Wat een uitschot dit persoon.
Dat je zo aan je geld moet komen....erg zielig en trietst.
Volgens de bedrieger had hij de fiets gekocht van een "semi-prof" :lol:
Zo ongeloofwaardig.

De nepper van de oplichter:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 06 nov 2020 17:30

Persoon is echt bewust aan het oplichten, probeert het nu maar in België.
Kom hem hier weer tegen:

https://link.2dehands.be/m1619944525

Afbeelding

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 nov 2020 19:06

Njah, a.d.h.v. de fiets en naam krijg ik ook al snel een bepaald beeld bij een bepaald persoon. Een nep frame kopen kan je gebeuren, maar daar ook neppe Zipp's onderzetten, een goedkoop no-name stuurcombo en onbekend merk OSPW en je krijgt al snel het idee dat hij wel de indruk wilt wekken van de elite(?) maar de centen niet heeft.

Als je dan vervolgens de fiets ook nog probeert te verpatsen als een echte en je naam is "BW Cars" (bij autohandelaren denk ik automatisch aan oplichters/mensen die het niet zo nauw nemen) dan is het plaatje wel compleet. Zulke mensen moet gewoon flink aangepakt worden.

Anderzijds; wie hier in trapt heeft ook totaal geen smaak en koopt zo'n fiets waarschijnlijk toch om de verkeerde redenen.

jo138
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2017 14:38

jo138 07 jan 2021 13:19

Kan er iemand tips geven hoe je een imitatie S-works sl6 kader kan herkennen?

Wat ik al weet is dat het bottombracket (dikwijls) met schroefdraad is en het kadernummer veel hetzelfde is.

spaarkas64
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2021 15:34

spaarkas64 20 jan 2021 15:36

Dag, kan iemand hier iets over zeggen?
Gaan nogal eens namaak pinarello's rond op marktplaats..
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... b9c5b7a618

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3068
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 20 jan 2021 17:32

Ik denk niet dat je je bij een Gan zorgen hoeft te maken.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 25 jan 2021 22:00

Echt of nep? Kom er maar in Jaap.

Het zijn niet de beste foto's, maar volgens mij zie je die carbon structuur bij Pinarello nooit door de lak heen?

De specifieke kleurcombinatie bestaat overigens wel en alle stickers/details lijken wel te kloppen, dus ik geef hem het voordeel van de twijfel.

Persfoto van het origineel:
Afbeelding

Foto's uit de advertentie
Afbeelding
Afbeelding

Het lijkt wel te kloppen, maar des te mooier :).
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 25 jan 2021 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 25 jan 2021 22:45

Zo te zien wel originele Zipp 77/177 naven.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie