Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

trekhaak
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 13 jun 2007 19:58

trekhaak 16 jul 2019 19:10

Wederom dank voor de info!
Ik laat het er maar bij zitten, vertrouw het niet meer. De info van Zipp had ik al gezien, maar is wat vaag (goede nepperds haal je er zo alsnog niet uit).
Jouw eerder geposte info is veel behulpzamer! De aantallen kleine dimples en de aansluiting met de velg klopt hier volgens mij gewoon echt niet. Zie ook hieronder op de foto.
Ik vraag me bij dit soort gevallen wel af of de verkoper zelf mss ook genept is ;) of hij mij wil oplichten...
Bijlagen
E0E07713-65CC-4D5A-B3D2-B773BF313BE8.jpeg

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 16 jul 2019 21:11

trekhaak schreef: 16 jul 2019 19:10 Wederom dank voor de info!
Ik laat het er maar bij zitten, vertrouw het niet meer. De info van Zipp had ik al gezien, maar is wat vaag (goede nepperds haal je er zo alsnog niet uit).
Jouw eerder geposte info is veel behulpzamer! De aantallen kleine dimples en de aansluiting met de velg klopt hier volgens mij gewoon echt niet. Zie ook hieronder op de foto.
Ik vraag me bij dit soort gevallen wel af of de verkoper zelf mss ook genept is ;) of hij mij wil oplichten...
Het gekke is dat het roze stickertje wel origineel lijkt qua vorm ( 2015 type ) en de open Zipp decals zijn overal te koop De 6 dimples die deze velg heeft komt overeen met Zipp 303. Maar een Zipp 303 is 45mm hoog/diep en zeker ook geen 50mm.

Kortom ik zou het ook niet vertrouwen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 17 jul 2019 21:41

Maar waarom wil je die velgen?
Blijkbaar maakt het je heel veel uit of ze echt of nep zijn terwijl de velgen volgens jou goed zijn. Welke prijs ben je bereid te betalen voor goede velgen?
Als je ze graag wil hebben doe je een bod met jouw prijs. Als de verkoper meer wil mag hij zijn originele factuur overleggen om jou te overtuigen.

Ik koop zelf ook geen imitatiespullen uit principe maar een goede velg is een goede velg.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 14 nov 2019 21:06

Zeer lachwekkend, de reactie van de verkoper van deze nepperd, als ik hem er op wijs dat het een nepperd is. (wielen lijken ook nep)

https://link.marktplaats.nl/m1476395599

De verkoper Co:
...Beste Nep bestaat niet. Jij houd je zelf voor de gek om voor een nieuwe originele en of 2e hands Pinarello 60% te veel te betalen! Net als zovelen anderen dat ook doen! Als je wetend zou zijn dan is OEM ook echt. Overigens zijn tegenwoordig replica's beter dan zogeheten échte'racefietsen. Lees de tests over stijfheid en hardheid et er maar op na. Ik rij zelf al jaren op zowel origineel als niet origineel. Ook profs rijden op origineel en niet. Een kennis ( ex profrenner bevestigt mij dat). Sterkte, en laat je deskundig informeren en niet met vooroordelen onwetend reageren! mvg Co...


vervolg:

.......jij begrijpt er niets van! Met je vooringenomenheid en vooroordelen. Je neemt in je onwetendheid niet eend de moeite om test van oems en of replica.s te lezen. Je lijkt Vos Zwanenburg wel. Die kletstmet als jij. Weet nog niet eenshet verschil in origineel en replica.s .originele en replica.s worden in dezelfde mal gemaakt in de fabriek in Taiwan. Ik heb dat zelf gezien! Welterusten...! co.....


vervolg:

...Oh ja en als je het zo goed weet, geef mij met onderbouwing de verschillen tussen wat jij écht'en 'nep'noemt?! Ik ben benieuwd, kan ik misschien van je nog wat opsteken?! mvg Co...


Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 14 nov 2019 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 14 nov 2019 21:20

Deze oude bekende is hier al eerder voorbij gekomen.

Heeft meestal meerdere fietsen te koop staan op MP.
Verkoopt misschien wel eens iets origineels, maar even zo vaak ook nep.

plopmobiel
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2010 13:20

plopmobiel 15 nov 2019 11:45

Zullen we over Co maar ophouden, deze persoon "jat" de fotos van de fietsen die hij inkoopt (maakt dus schermafdrukken van originele marktplaats advertentie en plaatst deze gelijk weer op marktplaats) en daarnaast totaal niet eerlijk over het aangebodene. Zie bijvoorbeeld de Apex die hij te koop heeft met een R8000 groep terwijl op de foto de 6800 groep staat.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 15 nov 2019 11:51

plopmobiel schreef: 15 nov 2019 11:45 Zullen we over Co maar ophouden, deze persoon "jat" de fotos van de fietsen die hij inkoopt (maakt dus schermafdrukken van originele marktplaats advertentie en plaatst deze gelijk weer op marktplaats) en daarnaast totaal niet eerlijk over het aangebodene. Zie bijvoorbeeld de Apex die hij te koop heeft met een R8000 groep terwijl op de foto de 6800 groep staat.
Ik zou er vooral mee doorgaan. Gewoon aan de schandpaal ermee

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 16 nov 2019 12:10

Nog een nepperd die als echte Pinarello verkocht wordt door CO.
Je zal er als argeloze koper maar intrappen en er later achter komen....

De vorige nepperd heeft hij in de link nu vervangen door een andere fiets...


Beschrijving:
PINARELLO DOGMA 65.1 THINK2 FULL CARBON FULL CARBON OPTISCH &TECHNISCH Z.G.A.N.! WIELSET & 3-T CARBON RACESTUUR POLAR FIETSCOMPUTER SHIMANO 105 AFGEMONTEERD FRAMEMAAT 55 cm.

Afbeelding

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 16 nov 2019 12:24

Heerlijk die sticker op de wielen 🙈
Previous name Jansen01

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 17 nov 2019 13:23

Wat deze verkoper al niet bralt om maar niet te willen zeggen dat het om een nepper gaat, en ondertussen een eventuele koper bewust misleidt en tevens insinueert dat het om een echte Pina gaat:

....De bezitter van de racefiets heeft indertijd het frameset direct bij de productiefirma kunnen bestellen en ook bij hun laten spuiten. Dus dit frame is niet eerst naar Italië geweest om daar gespoten te worden om vervolgens op de markt verkocht te worden....

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 28 nov 2019 10:25

Deze persoon denk snel rijk te worden door een Chinees nepframe voor €1500,- aan te bieden. Je moet maar durven...

https://link.marktplaats.nl/m1486735984

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 28 nov 2019 12:59

Redelijke prijs voor een frame met ligte krasjes ( om gewicht te reduceren) en geschikt voor 26 inch wielen .

Plaats reactie