Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

SpeedX

th0m
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:56

th0m 30 aug 2016 19:46

Ik help het je hopen. Maar ik zou het zo bekijken. Iedere backer heeft dezelfde prijs betaald (verschillende rewards daargelaten), terwijl ze uit verschillende landen komen. Dan is het dus niet realistisch dat dat bedrag inclusief de invoerkosten en BTW is, want dit verschilt nogal per land. Ook is het niet realistisch dat deze kosten slechts $99 bedragen, dat likt me eerder een bedrag voor het verzenden alleen. Het staat of valt een beetje met waar de fietsen vandaag komen denk ik. Als ze vanuit binnen de EU komen dan kun je wellicht al wat meer opgelucht ademhalen.

Ik hoor het graag als ik de plank hier volledig missla.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 30 aug 2016 22:10

jochumm schreef:Ik heb even contact gezocht, om wat meer info te krijgen over de goedkope leopard. In het kort had ik twee vragen:

Do you ship to The Netherlands, and what type of wheels come with the bike?

Dit kreeg ik als reply:
dear supporter,
thank you for your question here.
the leopard will be with the Novatec 40mm(depth) wheelset and the leopard pro will be with the carbon fiber 50mm(depth) wheelset.
also, netherland is definitely available for shipping and the shipping fee is $99 for sea shipping.
the price is including the duty and vat fee.
if you have any further questions, please let us know.
have a good then!

:?: :?: :?: Dit doet mij toch vermoeden dat er geen belasting overheen komt en dat het helemaal geen 550 euro kost. Of heb ik het mis? Tevens jammer dat er geen carbon wielen bij zitten. Ook wel logisch overigens.
Die $500,- dollar shipping was bij de Kickstarter campaign.

Die $550,- belasting (aankoop + shipping x 21% + verwerkingskosten) was mijn eigen berekening. Er zijn tegenwoordig wat louche mogelijkheden dat ze hem eerst naar Engeland sturen en vervolgens (binnen de EU) naar Nederland. Zodoende worden eventuele aanslagen door de tussenpersoon afgehandeld (de kans dat ze 'gepakt' worden is 1/10 ofzo. Ze laten dan 10 mensen een beetje extra betalen bij de verzending waardoor niemand het volle pond hoeft te betalen).

Als je dus niet uitgaat van de kickstarter prijs dan zijn shipping en VAT misschien wel lager, maar is het basisbedrag niet erg aantrekkelijk t.o.v. van Canyon i.c.m. een sale (zoals de €700,- korting op een Aeroroad bij de TdF afgelopen maand).

Lang verhaal kort, het is mij teveel gedoe voor een prototype als alles goed gaat. Als er iets tegenzit...

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 30 aug 2016 22:16

Verhaal van thOm klopt. Je had ook niets gevraagd over BTW alleen over verzendkosten. Dus uit het antwoord kun je nu niet opmaken dat het dus incl BTW zou zijn.

Overigens is het maar de vraag of je ooit iets terugziet van je geld. Er is tot op heden niets uitgeleverd. Geen computer of fiets. De computer zou een half jaar geleden al uitgeleverd moeten worden. Begint steeds meer op oplichting te lijken.
o'7o

Berge-it
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2016 07:14

Berge-it 14 sep 2016 07:26

Binnenkort introduceert Sppedx een fiets met geintegreerde Powermeter, (zie https://www.speedx.com/en/unicorn/?kid=BG2HR)

Gezien de prijzen die SpeedX hanteert lijkt me dit zeer interessant maar zijn er al gebruikers hop dit forum die al ervaring hebben met SpeedX fietsen?

Gebruikersavatar
jelmerjager
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2008 14:26

Gebruikersavatar jelmerjager 14 sep 2016 11:48

Berge-it schreef:Binnenkort introduceert Sppedx een fiets met geintegreerde Powermeter, (zie https://www.speedx.com/en/unicorn/?kid=BG2HR)

Gezien de prijzen die SpeedX hanteert lijkt me dit zeer interessant maar zijn er al gebruikers hop dit forum die al ervaring hebben met SpeedX fietsen?

Dat lijkt me sterk, volgend mij is er nog niet geleverd...

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 14 sep 2016 12:07

De SpeedX stem komt deze maand mijn kant op. Ik zal laten weten hoe hij is.


Sent from my iPhone using Tapatalk

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 sep 2016 12:15

Ze zijn ook al bezig met een alu aero racer terwijl de carbon fietsen zijn nog niet eens klaar zijn. Verder denk ik niet dat het hier om oplichting gaat, maar geloof ik ook niet dat ze hun ambitieuze plannen waar kunnen maken.

In totaal heb ik in het afgelopen jaar 2 Kickstarter projecten gebackt, de één is echt subliem verlopen (met de nodige vertraging, maar dat is meer regel dan uitzondering). De ander daarentegen is echt dramatisch verlopen (uiteraard ook met de nodige vertraging) en het uiteindelijke product (wat ik een jaar na dato nog steeds ontvangen moet) lijkt nauwelijks nog op wat er beloofd was. Dat terwijl Kickstarter de regel heeft dat er een werkend prototype moet zijn alvorens de campagne van start gaat en een design wijziging (laat staan meerdere) theoretisch gezien niet mogelijk zouden moeten zijn.

Crowdfunding is een prachtig middel, zeker voor het ontwikkelen van apps of het financieren van een plaatselijke speeltuin, maar voor kwaliteitsproducten betaal ik in de toekomst liever wat meer.

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 14 sep 2016 19:20

Als je een kickstarter meer ziet als een investering waar je misschien iets voor terug krijgt voelt het veel beter :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 20 sep 2016 16:53


Gebruikersavatar
jelmerjager
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 jun 2008 14:26

Gebruikersavatar jelmerjager 20 sep 2016 16:57

Bikeradar heeft een first impression: http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... iew-50723/

Gebruikersavatar
Bartholomaus
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 jun 2016 14:48
Locatie: Den Haag

Gebruikersavatar Bartholomaus 20 sep 2016 21:09

Wat is dit nou weer? Bij Bikeradar noemen ze het een 'raw carbon finish' maar dit kan toch niet de bedoeling zijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 20 sep 2016 21:14

Sorry hoor, die fiets weegt bijna 10 kilo. Nog zwaarder dan mijn stalen fiets.
Ik denk dat het zonde van je geld is, hoe goedkoop hij ook lijkt.

Plaats reactie