Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

SpeedX

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 18 mar 2016 17:43

Nu nog met schijfremmen en maat 62 en dan wil ik 'm best overwegen :D

Gebruikersavatar
bkrmn
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 jul 2013 22:08
Locatie: Amersfoort e.o.

Gebruikersavatar bkrmn 25 mar 2016 18:57

Website doet het en ziet er gelikt uit. Misschien dat men er nog mee bezig was de afgelopen dagen.

https://speedx.com/smartbike/product/en ... index.html

Ik moet zeggen dat ik toch wel enthousiast ben over de hele fiets en er serieus aan denk om er 1 te bestellen. :P

... Ultegra Di2, 50mm carbon wielen, computer, vermogensmeting pedalen, aero frame, aero remmerij ... mwah, ik heb slechtere configuraties gezien voor de prijs ...

Nadeel, niet even zien, horen, voelen, proefrijden ... dat dan weer niet nee.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 25 mar 2016 19:10

Dezelfde club heeft ook een indiegogo project gestart met een fietscomputer geïntegreerd in de stuurpen. Ook hier veel functionaliteiten mooi design voor een hele kleine prijs.

Voordat je de fiets besteld zou ik even afwachten wat de speedforce voor reacties krijgt van gebruikers. Op dit moment zouden die uitgeleverd moeten worden. Ik ben nog een beetje scepties over de speedforce en de fiets. Als het te mooi is om waar te zijn dan ......

Mogelijk zijn er forum leden die een speedforce hebben besteld.
Zie link
https://www.indiegogo.com/projects/spee ... ter#/story
o'7o

Gebruikersavatar
vlakkebergen.nl
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 mar 2016 19:10

Gebruikersavatar vlakkebergen.nl 25 mar 2016 19:28

Gelikte fiets, dat zeker! Ik vind die geïntegreerde computer echter niet echt mooi. Maar de verhouding prijs/configuratie vind ik het nou ook weer niet baanbrekend... Zeker als je bedenkt dat je nog wel invoerrechten moet betalen (dat had ik laatst met een Kickstarter product dat vanuit de VS moest komen) Als je er dan nog 21% bij optelt (waar inklaringskosten nog niet bij meegerekend zijn) dan kom je toch al wel in de buurt van de concurrentie.

Gebruikersavatar
bkrmn
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 jul 2013 22:08
Locatie: Amersfoort e.o.

Gebruikersavatar bkrmn 25 mar 2016 19:33

Dan ben ik daar zeker ook benieuwd naar. Ik geef mezelf een week bedenk-/review-/uitzoektijd (o.a. ook m.b.t. wat erbij komt aan belastingen) en dan hak ik de knoop door.

Misschien dat iemand hier weet wat de prijs in Euro wordt incl. belastingen als je de fiets voor $1899,- kan kopen met $299,- verzendkosten?

Gebruikersavatar
vlakkebergen.nl
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 mar 2016 19:10

Gebruikersavatar vlakkebergen.nl 25 mar 2016 19:51

Mr Deia schreef:Dan ben ik daar zeker ook benieuwd naar. Ik geef mezelf een week bedenk-/review-/uitzoektijd (o.a. ook m.b.t. wat erbij komt aan belastingen) en dan hak ik de knoop door.

Misschien dat iemand hier weet wat de prijs in Euro wordt incl. belastingen als je de fiets voor $1899,- kan kopen met $299,- verzendkosten?
Mijn ervaring: invoeren uit een niet europees land; omgerekende vermelde waarde van het pakket+verzendkosten betaal je 21% btw over + ongeveer €20 inklaringskosten. Oftewel: je betaalt aardig wat, tenzij de producent een lagere waarde vermeld op het pakket. Dat is echter niet legaal en ik denk dat je pakket dan onderverzekerd is....

Edit: ervan uitgaand dat de producent de juiste prijs vermeld: reken op €2400. Opzich nietvslecht vergeleken met concurrentie

Gebruikersavatar
bkrmn
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 jul 2013 22:08
Locatie: Amersfoort e.o.

Gebruikersavatar bkrmn 25 mar 2016 20:15

Net ook even wat gegoogled en inderdaad, met 21% BTW, inklaringskosten en dollarkoers/kosten zal het zo rond de €2400,- komen. Nette prijs denk ik voor een dikke fiets.

TheCooz
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 aug 2014 15:11
Locatie: Nijmegen

TheCooz 25 mar 2016 21:56

Als hij überhaupt geleverd wordt. Bedenk wel het is geen verkoop site je investeert in een bedrijf/project en als beloning kun je een fiets krijgen.

Er kan nogal wat mis gaan, allerhande vertragingen (zoals nu al met de speedforce gebeurt/zonder een reden op te geven). Projecten kunnen zelfs compleet mislukken/gecanceld worden/failliet gaan, je geld ben je dan kwijt.

Ik zou het risico niet nemen

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 26 mar 2016 06:33

Ik zie in een ander topic dat forum lid Jorisee de speedforce heeft besteld. Ben benieuwd naar zijn ervaringen. Misschien kan hij reageren als hij dit leest of stuur hem anders een pb.
o'7o

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 26 mar 2016 17:55

Vind het een erg mooi concept.
Ze zijn ook met een mountainbike bezig.

Zit een Chinees bedrijf achter die over de grens denkt, in plaats van de Chinese manier.
Bedoel daarmee een westerse look and feel aan het product.

Houdt rekening met import heffing en anti dump duty (48,5%) als de Douane het hier goed naar jou door belast bij een zending vanuit China.

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 26 mar 2016 18:44

De speedforce stem wordt 31 april verstuurd. Wanneer ik hem heb zal ik laten weten wat ik er van vind.

Ik kreeg pas deze e-mail:

Afbeelding

Dat is hun frame met een dikke auto die er aan hangt. Ik heb ze gevraagd of ze het frame ook los verkopen maar nog geen reactie.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 26 mar 2016 19:02

31 april dat gaat nog heel, heel erg lang duren!
:lol:

@jorisee: dank voor je reactie. Ik ben erg benieuwd naar je eerste ervaringen. Houd ons op de hoogte via dit topic of het topic van de speedforce. Alvast bedankt.
o'7o

Plaats reactie