Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

GT Bicycles

Gebruikersavatar
Codalunga
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 okt 2013 20:10

Gebruikersavatar Codalunga 30 jun 2020 07:45

RKN schreef: 30 jun 2020 07:20
Codalunga schreef: 29 jun 2020 22:34 en de cassette door een Sunrace - black.
Beetje off topic, maar hoe bevalt die Sunrace cassette je?

Heb ooit een keer een winter met een SunRace CSRX1 cassette gereden (ook een zwarte, zal maar zo eens zelfde type kunnen zijn ;) ), schakelde een beetje lomp in vergelijk met de normale Sram cassette

Idd CSRX1. Ik wilde een zwarte cassette. En geen Shimano. Van tevoren recensies bekeken, waren wel ok. Tot nu toe alleen mee op de weg gereden. Ook de ketting (105) vervangen door zwarte KMC. Er valt me in de praktijk na pakweg 300km niets negatiefs op.
De groeten

LeonFietst
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2020 20:21

LeonFietst 30 jun 2020 20:24

Bedankt voor de uitgebreide reactie Codalunga. Nieuwe versie heeft inderdaad mogelijkheid tot grotere bandbreedte (42mm max, 37mm af-fabriek), en steekassen voor en achter.

Qua wielset zit er nu een setje WTB tubeless ready op; geen idee of dit wat is. Ik overweeg om er nog een tweede wielset met 25mm of 28mm bandjes bij te kopen, om hem voor de gelegenheid in een racer om te kunnen toveren.

Ondertussen contact gehad met John Knoops in Mierlo, die kan hem voor me bestellen. Nog even een nachtje over slapen; m'n ouwe trouwe Giant instapracer fietst ook nog steeds heerlijk, en daar kan ik ook prima een gravelpaadje (of twee) mee pakken..

Gebruikersavatar
Codalunga
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 okt 2013 20:10

Gebruikersavatar Codalunga 01 jul 2020 06:48

Ok succes d'r mee. Ik heb nog op de site van Knoops gekeken. Het merk GT wordt niet genoemd, maar bij het soort van hoofdstukmenu van Cannondale staat wel een foto van GT :-) trailbike/all mountain.
De groeten

Plaats reactie