Pagina 2 van 2

Re: Pinnacle

Geplaatst: 25 nov 2015 18:28
door Soap
Black friday deals voor hen die nog een Pinnacle (of ander merk natuurlijk) zoeken bij Evans!

Re: Pinnacle

Geplaatst: 16 apr 2017 21:46
door TL@
Ik ben ook eens aan het kijken naar aan Pinnacle Arkose (op aanraden van Ernie C in het gravel racers topic)

Wat is de max breedte banden die past (met voorderailleur)? Ik zou er namelijk ook wat (vlakke) MTB-ritjes mee willen doen (met in de winter meestal heel wat modder in Vlaanderen)

Op termijn zou er ook een DI2 op moeten komen, ik neem aan dat ik dan zelf 2 gaatjes zal moeten boren. Zou dat te doen zijn?

Re: Pinnacle

Geplaatst: 13 nov 2017 09:16
door ric
Die X uitvoering heeft wel een heel mooi prijsje!
Bevalt die bar-end-shifter?

Re: Pinnacle

Geplaatst: 13 nov 2017 20:06
door Ernie C.
Het is een andere manier van fietsen. Je moet echt goed van tevoren schakelen op de meer technische stukken. In het terrein is het meer single speed rijden met voorkeuze-instellingen. Het voordeel is wel dat je in één ruk een heleboel kransjes in één keer kunt schakelen. Je kan dit dus alleen niet doen op het moment dat je beide handen aan het stuur nodig hebt. Op de weg en op gravelwegen duurt een schakelactie wat langer omdat je je vingers niet aan de knop hebt zitten maar dat vind ik niet hinderlijk.

De grootse voordelen zijn dan het echt bomb proof is en erg goedkoop. Bevalt het niet dan zijn de Hylex remmen eenvoudig om te bouwen naar (XT) Di2. Ik heb al een paar keer overwogen om die ombouw te gaan doen maar ergens vind ik het iedere keer weer zonde omdat het spotgoedkope, gooi en smijt karakter van de fiets ermee verloren gaat. Ook hoef ik eigenlijk nooit meer een voetje aan de grond te zetten omdat ik de verkeerde versnelling heb gekozen. Het went best wel snel en je wordt ook steeds beter in het terrein te "lezen".

Re: Pinnacle

Geplaatst: 14 nov 2017 19:14
door ric
Bedankt voor uitgebreide antwoord.