Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinnacle

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 25 nov 2015 18:28

Black friday deals voor hen die nog een Pinnacle (of ander merk natuurlijk) zoeken bij Evans!
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 apr 2017 21:46

Ik ben ook eens aan het kijken naar aan Pinnacle Arkose (op aanraden van Ernie C in het gravel racers topic)

Wat is de max breedte banden die past (met voorderailleur)? Ik zou er namelijk ook wat (vlakke) MTB-ritjes mee willen doen (met in de winter meestal heel wat modder in Vlaanderen)

Op termijn zou er ook een DI2 op moeten komen, ik neem aan dat ik dan zelf 2 gaatjes zal moeten boren. Zou dat te doen zijn?
Afbeelding

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 13 nov 2017 09:16

Die X uitvoering heeft wel een heel mooi prijsje!
Bevalt die bar-end-shifter?
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 nov 2017 20:06

Het is een andere manier van fietsen. Je moet echt goed van tevoren schakelen op de meer technische stukken. In het terrein is het meer single speed rijden met voorkeuze-instellingen. Het voordeel is wel dat je in één ruk een heleboel kransjes in één keer kunt schakelen. Je kan dit dus alleen niet doen op het moment dat je beide handen aan het stuur nodig hebt. Op de weg en op gravelwegen duurt een schakelactie wat langer omdat je je vingers niet aan de knop hebt zitten maar dat vind ik niet hinderlijk.

De grootse voordelen zijn dan het echt bomb proof is en erg goedkoop. Bevalt het niet dan zijn de Hylex remmen eenvoudig om te bouwen naar (XT) Di2. Ik heb al een paar keer overwogen om die ombouw te gaan doen maar ergens vind ik het iedere keer weer zonde omdat het spotgoedkope, gooi en smijt karakter van de fiets ermee verloren gaat. Ook hoef ik eigenlijk nooit meer een voetje aan de grond te zetten omdat ik de verkeerde versnelling heb gekozen. Het went best wel snel en je wordt ook steeds beter in het terrein te "lezen".
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 14 nov 2017 19:14

Bedankt voor uitgebreide antwoord.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Plaats reactie