Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cadenz Bicycles

Gebruikersavatar
Cadenz Bicycles
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2015 21:00

Gebruikersavatar Cadenz Bicycles 02 okt 2015 13:45

Allereerst wil ik graag zeggen dat het goed is dat er een topic geopend is over Cadenz! Ik heb lang nagedacht om uberhaupt ergens op te reageren, maar aangezien er allerlei aannames gedaan worden op dit forum, informeer ik jullie liever persoonlijk :-)

Cadenz Bicycles is door mij opgestart als een nieuw merk met als visie om kwaliteitsfietsen te verkopen met een onderscheidend design tegen een interessante prijs. Ik ben dit begonnen vanuit de passie voor het product en de sport. Zoals elk ander merk doe ik geen uitspraken over wie mijn frames produceert, maar het moge duidelijk zijn dat je (zeker als startup) geen eigen frameontwikkeling kan bekostigen, zoals 60 a 70% van de fietsmerken dit ook niet kan. Niets mis mee, wat wel belangrijk is, is dat je kwaliteit levert waar je achter staat. Met mijn ervaring in de fietsindustrie en mijn ervaring als wielrenner denk ik dat er al een mooi product neergezet is. De lezerstest in Fiets Magazine zegt genoeg, alsmede de meetwaarden.

We hebben sinds de oprichting al veel goede reacties gehad en de klanten die nu al op een Cadenz rijden zijn uiterst tevreden hierover. Jaap, we hebben wel plannen gehad om meteen een groot kantoor in Amsterdam te gaan kopen, maar de bank vond dat nu nog wat te vroeg. Laten we eerst maar eens een mooi en sympathiek merk in de markt zetten. Voor iedereen die meer wil weten; we hebben een stand op de Bike Motion (hal 9 - B013). Ik nodig jullie van harte uit om onze mooie fietsen te bekijken! Of kijk op onze website www.cadenzbicycles.com of facebook.com/cadenzbicycles

By the way: Bikerrrr is een vriend van mij en ja, hij draagt mijn ideeen een warm hart toe en heeft natuurlijk twee fietsen van mij gekocht :-)

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 02 okt 2015 13:49

Dan had bikerrr beter kunnen schrijven "ik heb al beide fietsens van Cadenz" en ik ben benieuwd naar het geen ze gaan presenteren, want die heb ik als vriend ook nog niet gezien.

Nu komt zijn een reactie enigszins vreemd over. :oops:

O ja, welkom hier en succes met je bedrijf!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 okt 2015 14:05

Om nu alleen de prijs voor het Chinese frame als vergelijk te nemen is niet helemaal eerlijk. Inclusief spuiten, transport, invoerrechten, BTW, Nederlandse garantie en een boterham voor Cadenz voor de moeite is die 1100 euro zo gek nog niet.

Ook andere merken gebruiken Chinese no name frames of velgen en zolang de kwaliteit en service voldoende zijn mag het van mij op deze manier.

Doe het hem maar na, ik denk niet dat die boterham meteen dik belegd zal zijn...

Ik zie geen geometrietabel op de site, zou ik wel doen.

Die actie van Bikerrr was niet zo slim :lol: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Cadenz Bicycles
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2015 21:00

Gebruikersavatar Cadenz Bicycles 02 okt 2015 14:29

De geometrie gegevens moeten op de site staan, onder "Collectie" zie je allerlei uitgebreide informatie en bij de foto's staan ook de geometrie gegevens.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 02 okt 2015 14:54

Er zijn genoeg nieuwe "merken" die een open-mold kiezen die alleen voor hún merk gebruikt mag worden, dus het alleenrecht hebben. Dan kom je dezelfde frames niet tegen op Aliexpress, Alibaba, etc. waar iedereen het frame voor een fractie van de prijs zelf kan kopen. Lijkt me een betere optie als je een nieuw merk in de markt wil zetten.
De meeste sticker- en naamplakkers verdwijnen vanzelf weer in de loop der jaren omdat de consument tegenwoordig ook over deze informatie beschikt.

Zo werd bv. de De Rosa 838 nooit een succes omdat liefhebbers wisten/weten dat dit een gewoon open-mold frame was , te koop voor een luttel bedrag op Aliexpress etc.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 02 okt 2015 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 02 okt 2015 15:15

Dat klopt Jaap, maar een Chinees zal je alleen exclusiviteit geven wanneer je een (fors) minimum aantal afneemt.

Verder zijn de verschillen tussen veel fietsen zo minimaal dat ik vermoed dat je met verschillende kleine 'inzetstukjes' diverse type frames kan maken.

En wat Cadenz doet is natuurlijk niet nieuw. Ik vermoed al langer dat het gros van de ontwikkeling van nieuwe frames al lang gedaan worden door Taiwanezen en Chinezen en dat de merken met name de 'vertaling' naar de markt doen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 02 okt 2015 15:33

@CadenzBicycles ik vind het mega stoer wat je doet! gewoon je passie volgen, Ik hoop oprecht dat je succes gaat hebben!! En vanuit hobby je bedrijf verder kunt ontwikkelen tot je beroep/business.

BTW: En vind je fietsen mooi!

Gebruikersavatar
MaVe46
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 nov 2013 14:05
Locatie: Limburg

Gebruikersavatar MaVe46 02 okt 2015 15:58

Ik ben niet bekend met het merk en de kwaliteit van de fietsen, maar vind dat ze er goed uitzien. Ik ga zaterdag 17 oktober zeker een kijkje nemen bij de stand hoe ze er in het echt uitzien in plaats van op de plaatjes. Het heeft in ieder geval mijn interesse getrokken.
Het is ook weer leuk dat er een nieuw Nederlands merk is dat nu de fietsen nog samensteld maar wie weet in de toekomst :?:

Heel veel suc6 met het bedrijf en de toekomst van Cadenz
Mvg Martijn
=========

GIANT TCR 0
Colnago E1

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 02 okt 2015 16:21

Bikerrrr schreef:Lijkt me logisch dat ze op zo'n manier werken, je kunt als nieuwkomer toch echt niet zomaar een frame ontwikkelen. Ik ga zeker ook eens kijken op de BM, ik vind ze wel mooi en ben wel benieuwd.
Hahaha wat een pannenkoeken actie, niet meer doen hoor. Suc6 met de fietsjes.

Bikerrrr
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 sep 2015 20:47

Bikerrrr 05 okt 2015 09:08

sprint100 schreef:
Bikerrrr schreef:Lijkt me logisch dat ze op zo'n manier werken, je kunt als nieuwkomer toch echt niet zomaar een frame ontwikkelen. Ik ga zeker ook eens kijken op de BM, ik vind ze wel mooi en ben wel benieuwd.
Hahaha wat een pannenkoeken actie, niet meer doen hoor. Suc6 met de fietsjes.
:)

Gebruikersavatar
MaVe46
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 nov 2013 14:05
Locatie: Limburg

Gebruikersavatar MaVe46 18 okt 2015 22:12

Gisteren op Bikemotion even langs de stand van Cadenz geweest.
Vriendelijk ontvangen en de heren hadden kennis over het gene ze spraken :winkthumb:

De racers zagen er goed uit, over de kwaliteit kan ik niet spreken daar ik er geen in mijn bezit heb. Het zijn echte no nonses racers. Prijs kwaliteit/afmontage ziet het er super uit in vergelijking met andere merken op Bikemotion.

Ik zal v/d week nog even een paar foto's plaatsen.
Mvg Martijn
=========

GIANT TCR 0
Colnago E1

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 19 okt 2015 13:32

MaVe46 schreef:Ik zal v/d week nog even een paar foto's plaatsen.
Ben wel benieuwd

Plaats reactie