Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cadenz Bicycles

Perez
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 okt 2013 12:16

Perez 29 sep 2015 11:36

De zoekfunctie hier op het forum leverde geen enkel resultaat op. Cadenz heeft op dit moment één racefiets en één mountainbike in het assortiment. Op de BikeMotion zal een 2de racefiets worden gepresenteerd. Het merk van Nederlandse bodem hanteert dezelfde verkoopwijze als bijv. Canyon: alleen via het internet te verkrijgen.

In Fiets magazine is begin dit jaar een test gedaan met de Cadenz RoadOne die als goed (7.8) werd beoordeeld. Mijn vraag is of er mensen hier op het forum aanwezig zijn die toch op enige manier ervaring hebben met de Cadenz RoadOne?

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 30 sep 2015 12:15

Ik ken het merk wel, een vriend van me heeft onlangs proefgereden. De fiets stuurt volgens hem erg goed en ziet er mooi uit (dat laatste is natuurlijk subjectief ;) ).

De afmontage is in relatie tot de prijsstelling volgens mij erg netjes en volwaardig. Het merk is pas recent begonnen, dus heel veel ervaringen zal je op het www nog niet tegenkomen. Ik ga op de Bike Motion zeker even op hun stand kijken, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de fiets(en).

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 30 sep 2015 13:07

Tsja, het frame kan je zelf ook online bestellen voor een habbekrats op Alibaba, plak er een sticker op en je hebt hetzelfde (met dezelfde of een ander vorkje): HONGFU frame FM296
(Je krijgt er dezelfde zadelpen bij :P )

Afbeelding

http://www.hongfu-bikes.com/html_produc ... e-304.html

http://carbonda.en.alibaba.com/

http://www.alibaba.com/product-detail/2 ... image.html

Perez
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 okt 2013 12:16

Perez 30 sep 2015 14:42

Haha, hmm.. Het frame lijkt inderdaad identiek. Ik zal op de Bike Motion ook eens langs de stand van Cadenz lopen.


Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 01 okt 2015 09:05

Al weer typisch dat het blad Fiets hier positief over is, terwijl ze van Chinese "no-name" frames niks willen weten........
Ja, d'r zit garantie op en ja er is crash replacement. Voor die prijs kun je dat zelf ook afdekken. Bovendien, wie zegt dat deze firma over een jaar of twee nog bestaat?

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 01 okt 2015 11:27

Dit is inderdaad een gestickerde Chinees. Niets mis mee, maar dan zou ik toch liever zo'n frame zelf kopen en een goede spuiter er iets bijzonders van laten maken.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 02 okt 2015 08:46

Kan jij ook doen.
Je koopt in je eentje wat Chinese frames met reductie en plakt of spuit er je eigen naam op wat ze al in China doen.
Vervolgens een website en facebook en praat vooral over "wij" terwijl je maar één werknemer hebt ( ben jezelf) en suggereer de directe input (welke?) met de producent en het lijkt heel wat.
Net zoals Canyon :shock: zonder tussenhandel.....jazeker, vergelijk je daar maar gelijk mee...
En dat vanuit je schuurtje in de achtertuin, zo doe je dat. :D

Perez
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 okt 2013 12:16

Perez 02 okt 2015 10:07

Haha ho ho, ik wil Cadenz niet vergelijken met Canyon. Ik probeerde alleen aan te geven dat de fietsen alleen via internet te koop zijn - mocht je antwoord tegen mij gericht zijn :p.

Ik vind de fietsen er wel netjes uitzien. En voor dat geld had ik ook niet verwacht dat zij de frames zelf ontwikkelen/fabriceren, maar dat het directe Chinese no-name kopieën zijn met een stickertje is het andere uiterste.

Enfin, mocht ik op de Bike Motion zijn zal ik zeker even langs de stand lopen.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 02 okt 2015 11:25

Frameset HongFu FM296:

Aliexpress: 1 frameset omgerekend €371,- 2 jaar garantie, SGS getest en EN .
Aanbieder hierboven: zelfde frameset met naampje erop: € 1099,-

http://hongfu-bikes.en.alibaba.com/prod ... FM296.html

http://dutch.alibaba.com/product-gs/ful ... 33178.html

De publicatie waarin gemeld wordt dat, zoals bij Canyon, rechtstreeks aan de klant wordt verkocht is ineens "verdwenen". :geek:

Bikerrrr
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 sep 2015 20:47

Bikerrrr 02 okt 2015 12:53

Lijkt me logisch dat ze op zo'n manier werken, je kunt als nieuwkomer toch echt niet zomaar een frame ontwikkelen. Ik ga zeker ook eens kijken op de BM, ik vind ze wel mooi en ben wel benieuwd.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 02 okt 2015 13:07

Je hoeft niet benieuwd te zijn want je hebt er zelf al een 8-)
Zie je eigen personalia van je account. Fetsen: Cadenz CRB01, Cadenz CHT01

Plaats reactie