Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Project Zieleman Type Special

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 01 feb 2015 15:30

Ik was toch niet helemaal tevreden met de bestelling van de Ritchey Classic zadelpen en dus ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Uiteindelijk kwam ik een mooie pen tegen op singlespeed.nl, een Paul Tall and Handsome.

Afbeelding

Hoe kan ik zoiets nou laten lopen, mijn naam staat er ook nog op. Tevens direct maar een King Cage stalen bidonhouder meebesteld. De Ritchey pen heb ik nog kunnen annuleren.
Afbeelding

leo 1948
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2015 10:51

leo 1948 05 feb 2015 15:16

Hoi neef, de enige echte Zieleman gegraveerde stuurpen heb ik nog liggen voor je. Fijn dat dit fraaie frame
nog een kans krijgt, beter dan dat het staat te verstoffen op een zolder. Ko samen met Wim Bustraan sr [ RIH ]
toch wel de beste framebouwers. Succes met je project, en ik zie de nieuwe Zieleman nog weleens langskomen.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 05 feb 2015 18:17

Ha, jij ook hier? Ik wacht nog even totdat ik de wielen heb en dan kom ik langs om de fiets te laten zien en het restant aan onderdelen op te halen. Hij staat nu te pronken in de woonkamer.
Afbeelding

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 04 mar 2015 11:45

Afgelopen maandag heb ik dan eindelijk mijn wielen ontvangen en daarmee is de fiets dan ook helemaal klaar. Een fiets in elkaar zetten doe ik niet al te vaak en is ook niet zo moeilijk, maar het is wel erg leuk om te doen en, zoals forumlid loos eerder al aangaf, geeft het erg veel voldoening.

Vandaag was ik in de gelegenheid om nog wat foto's te maken van het eindresultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb aan het project ook nog de nodige onderdelen overgehouden. Ik ben er nog niet uit of en wat ik daar eventueel mee ga doen. Inmiddels heb ik wel de meeste onderdelen kunnen identificeren met behulp van velobase.

Afbeelding

Onderdelen die ik over houd
Afbeelding

Gebruikersavatar
ebuddelm
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2009 23:49

Gebruikersavatar ebuddelm 04 mar 2015 12:43

Heel mooi resultaat. Ik zag hem ook al op de facebook pagina van Wheeltec voorbijkomen. Terecht dat je er zo trots op bent.
VanNicholas Chinook, Centaur, Chorus, Record, Marchisio. Elke dag genieten! Inmiddels ook Vittorio, Sram XX, Rival, Avid BB7, Son, White Industries, DT Swiss. Elke vakantie genieten!

Cyclopetje

Cyclopetje 04 mar 2015 12:52

Erg mooi met die Veloflex bandjes.

Binnen 1 week had ik 2x lek met de Veloflex. Leuk voor de show..
Met de "lelijke" 4 seasons, Grand Prix 4000 zelden lek.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 04 mar 2015 12:56

@ebuddelm Hoever ben je met jouw Zieleman frame? Je laat toch wel wat foto's zien als ie klaar is he?

@Cyclopetje Tja, er zit geen brekerlaag in de bandjes. Ik hoop dat het met een droog weer ritje wel los zal lopen met lek rijden.
Afbeelding

Cyclopetje

Cyclopetje 04 mar 2015 13:11

Daar zit wel wat waarheid in: De Veloflex alleen gebruiken bij mooi weer.
Dat verdient deze fiets ook wel.
22 maart heb je Stalen Ros in Neerkant. Met tal van Nederlandse merken.
Van Zieleman zullen er ook wel een paar staan.

Eindresultaat in ieder geval mooi.

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 04 mar 2015 13:26

Heel mooi geworden!
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 04 mar 2015 13:27

Mooi project, mooi resultaat!
Afbeelding

Gebruikersavatar
ebuddelm
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2009 23:49

Gebruikersavatar ebuddelm 04 mar 2015 14:12

apexrider schreef:@ebuddelm Hoever ben je met jouw Zieleman frame? Je laat toch wel wat foto's zien als ie klaar is he?
Zal nog wel even duren. Ik heb net een nieuwe baan en ik twijfel nog steeds of ik er een single speed van ga maken. Zodra ik daar uit ben zal het sneller gaan. Ik moet hem ook echt gaan gebruiken, ik heb de ruimte niet voor nog een fiets erbij. Ook al is n +1 het ideale aantal fietsen, de ruimte in mijn schuur zegt anders.

De eerste 'before' image kan ik wel laten zien
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 323&type=1

evenals mijn 'eigen' Zieleman.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 279f726ab6
VanNicholas Chinook, Centaur, Chorus, Record, Marchisio. Elke dag genieten! Inmiddels ook Vittorio, Sram XX, Rival, Avid BB7, Son, White Industries, DT Swiss. Elke vakantie genieten!

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 04 mar 2015 16:07

Die ziet er zo op het eerste gezicht best goed uit, daar kun je nog wel iets moois van maken. Maar inderdaad, de kleur moet je wel van houden.
Afbeelding

Plaats reactie