Gravel-racers

Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
hayes
Forum-lid

Gebruikersavatar hayes 23 nov 2019 20:43

Potver, dez epost willen bewerken en compleet gewist.
Ik zei iets in de trant dat alle gravelfietsen een lange levertijd lijken te hebben.
Laatst gewijzigd door hayes op 25 nov 2019 22:13, 4 keer totaal gewijzigd.
Sensa Giulia G2
Cannondale Topstone
Cube Cross Race

https://www.instagram.com/go_out_and_ride

Daveke2
Forum-lid

Daveke2 24 nov 2019 10:18

Daarom heb ik er ook een gruwelijke pesthekel aan als die zogezegde A-merken allemaal adverteren met nieuwe fietsen, en als puntje bij paaltje komt, niet eens kunnen leveren. Dan snap je niet dat je óf eerst je voorraad op orde moet hebben, óf later aan je marketing moet beginnen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 24 nov 2019 11:14

Cube Nuroad was in ieder geval vorig jaar hetzelfde en er zijn wel meer niet A merken die degelijke leverproblemen hebben (gehad). Volgens mij is dit voor de meeste gravelracers een probleem. Bij racefietsen speelt het wat minder. Volgens mij komt dat omdat van de eerste productieruns van de nieuwe modeljaren niet zo heel groot zijn. Bij racefietsen geeft dat niet zoveel omdat niet zo heel veel mensen die hun nieuwe fiets voor het volgende seizoen al in de herfst kopen en ook nog het nieuwste van het nieuwste willen hebben. Het merendeel van de fietsen wordt echter in de lente verkocht.
Hier in noord-west Europa is gravelracen meer wintersport. We kopen de fiets dus bij voorkeur in de herfst maar de fabrikanten behandelen ze het zelfde als de racefietsen.

Ik heb vooral een pesthekel aan fietsen uitzoeken op de site van de fabrikant of uit het boekje bij de fietsenmaker. Ik kijk alleen naar wat er op voorraad is en maak daar mijn keuze uit.
Campagnolo Ultra Dork

TL@
Forum-lid

Gebruikersavatar TL@ 24 nov 2019 13:40

Op mijn Giant TCR heb ik in 2017 ook bijna 3 maanden moeten wachten. Echt niet aangenaam.

Op mijn BMC slechts 3 dagen :D (maar dat was een model van vorig jaar die op voorraad stond, wel veel aangenamer zo)

Het is trouwens niet enkel met fietsen. Tacx, Wahoo en Stages maken al een tijdje reclame voor hun indoor fietsen maar ze worden ook nog niet geleverd (Tacx af en toe eentje, Wahoo af en toe eentje in de US en Stages helemaal niks)
Auto's net hetzelfde verhaal. Collega heeft in maart een nieuwe Mercedes CLA besteld, nog steeds niet geleverd.

Het is gewoon rotirritant. Wees gewoon eerlijk als fabrikant, maar dat is blijkbaar te moeilijk.
Afbeelding

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 24 nov 2019 16:45

TL@ schreef:
24 nov 2019 13:40
....Op mijn BMC slechts 3 dagen :D (maar dat was een model van vorig jaar die op voorraad stond, wel veel aangenamer zo),......
En die kan je dan meestal ook nog eens voor een heel mooie prijs kopen. :)
What Does This Button Do?

TL@
Forum-lid

Gebruikersavatar TL@ 24 nov 2019 17:09

Prijs was inderdaad bijna zo mooi als het frame ;-)
Afbeelding

hayes
Forum-lid

Gebruikersavatar hayes 24 nov 2019 21:37

Daveke2 schreef:
24 nov 2019 10:18
Daarom heb ik er ook een gruwelijke pesthekel aan als die zogezegde A-merken allemaal adverteren met nieuwe fietsen, en als puntje bij paaltje komt, niet eens kunnen leveren. Dan snap je niet dat je óf eerst je voorraad op orde moet hebben, óf later aan je marketing moet beginnen.
Ik baal ook wel.
Had eerst de Grail op het oog maar kreeg telkens een ander antwoord over de levertermijn. Dan m'n zinnen gezet op de Topstone. Die zou twee weken later geleverd worden. Nu niet meer dus.

Intussen m'n crossfiets te koop gezet en zeker al 10 reacties. Die ik allemaal moest afwimpelen. In februari zal ik stukken minder respons krijgen. :cry:

Op zich geen ramp, maar op alle websites staat hij nog steeds als op voorraad. In Duitsland en Ierland blijkbaar wel meteen leverbaar.
Sensa Giulia G2
Cannondale Topstone
Cube Cross Race

https://www.instagram.com/go_out_and_ride

Jeefp
Forum-lid

Jeefp 25 nov 2019 07:43

Hallo
Ik heb mij ook een Gravel Racer aangeschaft ,Maar heb veel last van gestuiterd op mijn schouders.
zou ik met een mono geveerde voorvork daar minder last hebben?
En welke voorvork zou hier voor in aanmerking kunnen komen?

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 25 nov 2019 08:07

Jeefp schreef:
25 nov 2019 07:43
Hallo
Ik heb mij ook een Gravel Racer aangeschaft ,Maar heb veel last van gestuiterd op mijn schouders.
zou ik met een mono geveerde voorvork daar minder last hebben?
En welke voorvork zou hier voor in aanmerking kunnen komen?
Bandenspanning?
Sensa Gulia G2.
Isaac Boson.

jwkeij
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jwkeij 25 nov 2019 09:24

Monteer zo breed mogelijke banden. Pomp ze niet te hard op. Dan heb je vrij eenvoudig de meeste comfort.

En wil je dan nog écht een geveerde vork? Kies dan zo'n hyperspace gestyleerde Lauf voorvork ;) Ja, die ziet er niet alledaags uit, daar moet je van houden. Maar kan uit eigen ervaring zeggen dat ie werkt.
Afbeelding
WiND 42 - 2018

Jeefp
Forum-lid

Jeefp 25 nov 2019 09:39

Dank voor de tips
blijf deze topic volgen

Nee_Nee
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Nee_Nee 25 nov 2019 11:13

Stuiteren hoort bij onverharde wegen. Wennen hoort er ook bij. Netjes de juiste lijnen leren rijden ook.

Veel geld uitgeven kan altijd, maar is niet de eerste stap. Begin eerst eens met spelen met je bandenspanning. Wegrenners denken vaak dat de spanning zo hoog mogelijk moet. Hoeveel bar rijd je nu? En welke banden rijd je nu mee?
In stage con la mia squadra di mamils

Plaats reactie