Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gravel-racers

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 03 jun 2020 13:40

Ter info; heb niner RTL alu besteld bij BikeInn (spannend in mijn ervaring ivm levertijden). Was goede 50 euro duurder bij R2-bike. En vooral tijdens mij bestelproces van een paar dagen bij r2-bike, ging de prijs 50 euro omhoog. Dan pas ik snel.

Wordt opgebouwd met campa potenza disc (van bij bike24) en afgewerkt met fsa onderdelen (ook fsa super compact crank). Fsa onderdelen komen van waar er in voorraad is (bike24, BikeInn en deporvillage).
Er komt licht en bagagedrager op en een handgespaakte wielset met son naaf.
Zou alles samen onder 10kg moeten blijven....
Ter info: net na ik bestellen vond ik de RTL Carbon frameset zwart - oranje - ik denk versie 2018-2019, in mijn maat 53 voor 1.400 euro.... - de voorvork heeft geen lichtmontage opening , minder interssant voor mij. Bij interesse zoek ik die referentie wel eens terug op...

Walter

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 03 jun 2020 13:47

Ter info: https://www.bmxavenue.com/cadres-fourch ... 9-rdo.html

Niner rtl9 rdo- carbon in meerdere maten toch- in het weekend was er maar 1 maat -en kost 1.500 euro niet 1.400...

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 10 jun 2020 14:29

Nog altijd superblij met en enthousiast over m'n Aspéro, ik heb echter wel een vervelend probleempje; iedere keer als ik hem afspoel dan blijft er water in m'n voorvork staan. Ik kwam erachter toen ik wat water op en neer hoorde gaan toen ik m'n fiets op z'n achterwiel zette om hem ergens langs te manouvreren. Als ik de topcap verwijder en ik houd m'n fiets even ondersteboven dan komt er best wat water uit via de topcap. Op de bovenste remleiding zit een rubber afdichting, deze zit niet erg vast maar ik check altijd even of deze goed in het gaatje in de vork zit en probeer niet teveel op de vork te richten. Ik heb de vraag bij Cervélo voorgelegd maar vooralsnog weten ze daar ook niet wat ik er aan kan doen. Is hier iemand met hetzelfde probleem? Of heeft iemand een idee om dit op te lossen?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 10 jun 2020 14:39

Heel herkenbaar (weliswaar ander frame). Via alle oogjes etcetera weet het nodige vocht zijn weg naar binnen te vinden. In mijn geval hoopt het zich op in het botombracket. Gelukkig zit daar een kapje. Dus na een natte rit schroef ik het kapje eraf, zet er direct een kom onder :D, en laat de boel drogen.
Ik heb wel geprobeerd om met rubberen dopjes alles te dichten, maar die dopjes raak je vroeger of later toch kwijt. Nu zie ik het maar als het bewijs van een heroïsche tocht.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 10 jun 2020 16:29

Gaat het water via de remleiding de vork in en dicht de grommet het gat niet goed af?
Probeer eens Sugru, soort kneedbare rubber die na een korte tijd hard word maar z'n elasticiteit niet verliest.
Daarmee kun je het gat van de remleiding mooi afdichten waardoor er geen water meer in de vork komt.

giant39
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 jan 2020 14:00

giant39 13 jun 2020 11:18

Iemand ervaring met de Ridley kanzo grx800 gravel bike. Kwam hem gister tegen en was er helemaal weg van.
Is die 3399 (bruto) een prima prijs vergelijken met concurrentie?

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 13 jun 2020 15:41

Vandaag met een maatje op pad geweest om een graveler te kopen. Drie fietsenmakers vertellen hetzelfde verhaal: als je een graveler wilt, ben je in oktober de eerste. Als je geluk hebt.....Het kan ook november of januari worden..... nergens meer te krijgen, die krengen. Meer mensen die ervaring? Door corona hebben veel fabrieken stil gelegen en de vraag is blijkbaar groot. Iemand tips om toch te kunnen kopen.
Michiel

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 jun 2020 17:08

fietsvriend schreef: 13 jun 2020 15:41 Vandaag met een maatje op pad geweest om een graveler te kopen. Drie fietsenmakers vertellen hetzelfde verhaal: als je een graveler wilt, ben je in oktober de eerste. Als je geluk hebt.....Het kan ook november of januari worden..... nergens meer te krijgen, die krengen. Meer mensen die ervaring? Door corona hebben veel fabrieken stil gelegen en de vraag is blijkbaar groot. Iemand tips om toch te kunnen kopen.
Dat ligt aan de maat en welke afmontage je wenst.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 13 jun 2020 17:13

Online van een Duitse webshop een optie? Focus, Rose, Haibike, Müsing, Stevens...

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 13 jun 2020 17:45

fietsvriend schreef: 13 jun 2020 15:41 Vandaag met een maatje op pad geweest om een graveler te kopen. Drie fietsenmakers vertellen hetzelfde verhaal: als je een graveler wilt, ben je in oktober de eerste. Als je geluk hebt.....Het kan ook november of januari worden..... nergens meer te krijgen, die krengen. Meer mensen die ervaring? Door corona hebben veel fabrieken stil gelegen en de vraag is blijkbaar groot. Iemand tips om toch te kunnen kopen.
Kijk eens bij PlanetX: die hebben inmiddels een behoorlijke line up aan gravelbikes.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 13 jun 2020 17:58

giant39 schreef: 13 jun 2020 11:18 Iemand ervaring met de Ridley kanzo grx800 gravel bike. Kwam hem gister tegen en was er helemaal weg van.
Is die 3399 (bruto) een prima prijs vergelijken met concurrentie?
Het is het Carbonda cfr 696 frame.
Wordt ook bv door planet-x als free-ranger gevoerd.
Prijs, tsja, wetende dat het een “open mould” is en je vanaf carabonda een dergelijk frame voor 750.- op de stoep hebt staan is de 3300 stevig.
Anderzijds, Carbon en grx800 bij de concurrent gelijkwaardig denk ik.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 13 jun 2020 18:39

Planet X ga ik checken. Rose heeft alleen Carbon, hij zoekt alu. Müsing ken ik niet, de rest we. Zal daar nog eens online checken.
Dank voor de reacties!
Michiel

Plaats reactie