Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gravel-racers

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 23 nov 2019 16:21

Kijk eens naar die Basso Palta! Kameraad van me twijfelde tussen Aspero en Basso, de levertermijn heeft hem over de schreef getrokken. Zocht ook een racy gravelbike en is er ondertussen zeer over te spreken...
Afbeelding

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 23 nov 2019 18:57

Ongelofelijk hoe een merk als Cervelo die levering zo heeft weten te vern*&^ken. Dan mag je jezelf als "A-Merk" toch ook eens achter je oren gaan krabben

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 nov 2019 19:14

Ook de Addict Gravel is een racy gravelbike, heeft dezelfde geo als de Addict cx.
Ik ben bezig met een Addict gravel 10 frameset, kleur knal oranje met wat zwart, die ik dan zelf opbouw.
Had al 3T LTD componenten liggen, stuur, zadelpen en team stuurnok, evenals een setje wielen.
Hoef alleen maar de groep aan te schaffen en dan heb ik 'm krek zoals ik wil.
Wordt wel "saai" met al die Scotts in de garage.... ;)
De Basso Palta heeft een klassiek cx frame, rechte bovenbuis, dus geen sloping frame.
Daarom vallen bij mij veel cx/gravel frames af omdat ik een aflopende bovenbuis wil.
Laatst gewijzigd door scottpch op 23 nov 2019 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 nov 2019 19:17

Ik hoorde dat die kerel van sales bij Cervelo als gevolg van dit echec niet meer zo lekker op z'n stekje zit...

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 23 nov 2019 20:38

scottpch schreef: 23 nov 2019 19:17 Ik hoorde dat die kerel van sales bij Cervelo als gevolg van dit echec niet meer zo lekker op z'n stekje zit...
Lijkt me best een logisch gevolg ja.

hayes

hayes 23 nov 2019 20:43

Potver, dez epost willen bewerken en compleet gewist.
Ik zei iets in de trant dat alle gravelfietsen een lange levertijd lijken te hebben.
Laatst gewijzigd door hayes op 25 nov 2019 22:13, 4 keer totaal gewijzigd.

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 24 nov 2019 10:18

Daarom heb ik er ook een gruwelijke pesthekel aan als die zogezegde A-merken allemaal adverteren met nieuwe fietsen, en als puntje bij paaltje komt, niet eens kunnen leveren. Dan snap je niet dat je óf eerst je voorraad op orde moet hebben, óf later aan je marketing moet beginnen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 nov 2019 11:14

Cube Nuroad was in ieder geval vorig jaar hetzelfde en er zijn wel meer niet A merken die degelijke leverproblemen hebben (gehad). Volgens mij is dit voor de meeste gravelracers een probleem. Bij racefietsen speelt het wat minder. Volgens mij komt dat omdat van de eerste productieruns van de nieuwe modeljaren niet zo heel groot zijn. Bij racefietsen geeft dat niet zoveel omdat niet zo heel veel mensen die hun nieuwe fiets voor het volgende seizoen al in de herfst kopen en ook nog het nieuwste van het nieuwste willen hebben. Het merendeel van de fietsen wordt echter in de lente verkocht.
Hier in noord-west Europa is gravelracen meer wintersport. We kopen de fiets dus bij voorkeur in de herfst maar de fabrikanten behandelen ze het zelfde als de racefietsen.

Ik heb vooral een pesthekel aan fietsen uitzoeken op de site van de fabrikant of uit het boekje bij de fietsenmaker. Ik kijk alleen naar wat er op voorraad is en maak daar mijn keuze uit.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 nov 2019 13:40

Op mijn Giant TCR heb ik in 2017 ook bijna 3 maanden moeten wachten. Echt niet aangenaam.

Op mijn BMC slechts 3 dagen :D (maar dat was een model van vorig jaar die op voorraad stond, wel veel aangenamer zo)

Het is trouwens niet enkel met fietsen. Tacx, Wahoo en Stages maken al een tijdje reclame voor hun indoor fietsen maar ze worden ook nog niet geleverd (Tacx af en toe eentje, Wahoo af en toe eentje in de US en Stages helemaal niks)
Auto's net hetzelfde verhaal. Collega heeft in maart een nieuwe Mercedes CLA besteld, nog steeds niet geleverd.

Het is gewoon rotirritant. Wees gewoon eerlijk als fabrikant, maar dat is blijkbaar te moeilijk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 nov 2019 16:45

TL@ schreef: 24 nov 2019 13:40....Op mijn BMC slechts 3 dagen :D (maar dat was een model van vorig jaar die op voorraad stond, wel veel aangenamer zo),......
En die kan je dan meestal ook nog eens voor een heel mooie prijs kopen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 nov 2019 17:09

Prijs was inderdaad bijna zo mooi als het frame ;-)
Afbeelding

hayes

hayes 24 nov 2019 21:37

Daveke2 schreef: 24 nov 2019 10:18 Daarom heb ik er ook een gruwelijke pesthekel aan als die zogezegde A-merken allemaal adverteren met nieuwe fietsen, en als puntje bij paaltje komt, niet eens kunnen leveren. Dan snap je niet dat je óf eerst je voorraad op orde moet hebben, óf later aan je marketing moet beginnen.
Ik baal ook wel.
Had eerst de Grail op het oog maar kreeg telkens een ander antwoord over de levertermijn. Dan m'n zinnen gezet op de Topstone. Die zou twee weken later geleverd worden. Nu niet meer dus.

Intussen m'n crossfiets te koop gezet en zeker al 10 reacties. Die ik allemaal moest afwimpelen. In februari zal ik stukken minder respons krijgen. :cry:

Op zich geen ramp, maar op alle websites staat hij nog steeds als op voorraad. In Duitsland en Ierland blijkbaar wel meteen leverbaar.

Plaats reactie