Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

B'Twin

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 26 feb 2014 16:15

Een fiets met Athena 11-sp van 7,7 Kg voor 2000€.
Herkennen jullie hier een Chinees in?
Bikeradar doet vrij lovend: http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... -14-48143/

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 26 feb 2014 16:52

sloeren schreef:Een fiets met Athena 11-sp van 7,7 Kg voor 2000€.
Herkennen jullie hier een Chinees in?
Bikeradar doet vrij lovend: http://www.bikeradar.com/road/gear/cate ... -14-48143/
Dit frame bestaat al een aantal jaren dat door B-twin wordt verkocht.
Is in het verleden ook getest in het Duitse fietsvakblad. Kwam er best aardig uit.
Er zijn verschillende versies (carbon) van geweest.
Er heeft zelfs een Pro-Tour ploeg mee gereden, Ag2r!
Kan niet slecht zijn, ik zou zonder twijfel er wel een durven kopen.
Lekker anders en eigenzinnig.

Afbeelding

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 26 feb 2014 17:50

Maat van me heeft volgens mij de zelfde alleen met Force en is er erg tevrede over.
Ik zelf hou niet van dat donkere maar de vormgeving van het frame is in ieder geval wel mooi en de prijs is dat natuurlijk ook
Laatst gewijzigd door peter1981 op 26 feb 2014 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Schum
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 03 feb 2014 15:22

Schum 26 feb 2014 20:02

Persoonlijk vind ik dit een mooie fiets en ook de kleur vind ik mooi.
Ongetwijfeld zal hij ook wel goed zijn maar alléén spijtig dat de benaming jou altijd aan Decathlon doet denken

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 feb 2014 11:05

Ruim voordat ik mijn huidige fiets (Alu) had gekocht was ik er helemaal weg van. Mooi frame, full carbon en niet duur! B'Twin in Lille heeft mij deze ivm gewicht >100kg echter toen afgeraden. :|
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Schum
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 03 feb 2014 15:22

Schum 28 feb 2014 11:21

Daar is echt helemaal niks mis mee hoor :)
Alléén is de uitstraling van het merk B-Twin een pak minder dan andere merken.
Het is een gevoel die bij mij opkomt als ik B-Twin zie of hoor.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 feb 2014 11:40

Afbeelding

Full carbon, Shimano Tiagra, 8,9kg voor € 999,95.!

Ik begrijp het, hetzelfde heb ik met Rose.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

wvm-rv
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 jan 2007 16:31

wvm-rv 28 feb 2014 20:12

In 2007 is Christophe Moreau hiermee: Frans Kampioen geworden, de Dauphiné gewonnen en een jaar eerder 7é in de tour.
Als het goed genoeg is voor hem, ...

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 886
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 28 feb 2014 20:52

Heb zelf het frame van de begin post model 2012.

Vindt hem zelf erg mooi. Heb het frame voor 590 gekocht. Vervolgens een sram red groep erop gezet en handgespaakte wielen. Na 1.5 jaar kan ik niet meer dan zeer tevreden zijn.

Frames worden volgens mij in Frankrijk gemaakt. In NL heeft btwin een slechte naam terwijl het in Frankrijk en België gewoon gerespecteerd merk is. De enige rede die ik zo kan bedenken om het frame niet te kopen is dat je hem in Nederland de restwaarde nihil is.

hayes

hayes 03 mar 2014 14:12

Decathlon heeft in het algemeen goeie producten tegen een zeer competitieve prijs.
Ik heb thermisch ondergoed, kousjes, boxershorts, loopshirts, handschoentjes, ... en ben van alles heel tevreden. Prijs-kwaliteit moeilijk te kloppen.

Alleen een fiets met B'Twin erop... Ik heb ze wel bekeken, maar dan toch voor een "merk" gegaan.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 03 mar 2014 19:11

hayes schreef:Decathlon heeft in het algemeen goeie producten tegen een zeer competitieve prijs...
Daar ben ik het niet zonder meer mee eens. Decathlon verkoopt ook (erg) veel 'troep' (ook op het gebied van complete fietsen). Ik koop er (in Frankrijk) zelf ook regelmatig spulletjes, maar let daarbij erg goed op de kwaliteit. In het verleden hadden ze bijvoorbeeld veel meer keuze in kwalitatief goede racefietsen, nu moet je die met de spreekwoordelijke lantaarn zoeken. Bij fietskleding is de kwaliteit wel vooruit gegaan en dat was ook wel nodig. Wat sportvoeding betreft zijn ze, als je bij hun eigen merk blijft, erg concurrerend. Maar nogmaals, je moet wel enige kennis van zaken hebben en goed weten wat je er koopt (althans dat geldt wat mij betreft voor de Franse winkels). Qua (sport)kleding in het algemeen kun je nog wel eens koopjes halen bij hun 'fin de série' artikelen. En op Franse campings struikel je letterlijk over hun tentjes (van die dingen die je met een zwier opzet... :lol:) . En een groot voordeel is natuurlijk ook dat ze een enorm breed assortiment hebben.
60 x Ventoux

hayes

hayes 03 mar 2014 19:18

Net als bij gelijk welk ander merk moet je ook in de Decathlon niet het allergoedkoopste kopen. Dan kom je altijd bedrogen uit. Over hun fietsen ga ik me niet uitspreken, heb ik geen ervaring mee. Ik ga trouwens ook altijd in Frankrijk omdat dat dichter is dan hun winkels in België. Volgens mij hebben ze er bijna krek hetzelfde assortiment.

Ik heb toen ik 5 jaar terug begon fietsen daar m'n allereerste truitje gekocht uit hun basis assortiment. Na talloze keren wassen er nog bijna niets aan te zien, terwijl ik al heel wat andere truitjes mogen weggooien heb. Enige nadeel is dat het intussen veel te groot is geworden. :D

Plaats reactie