Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

B'Twin

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 11 dec 2017 20:58

tom de groot schreef: 11 dec 2017 20:06 Wie betaalt die bepaalt.
Ja en juist daarom lijkt het me volstrekt onnodig om ook nog een speciaal frame te bouwen voor een test. Komt me dus niet alleen ongeloofwaardig, maar ook onlogisch over.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 11 dec 2017 21:16

Tests in auto- en fietsbladen zijn waarschijnlijk nooit 100% onafhankelijk, maar de resultaten beinvloeden kan inderdaad vast veel makkelijker dan via het testen van geprepareerd spul...
Gewoon niet lezen die zooi en kiezen op geometrie/kleur enzo.
Wil je weten of frames goed gebouwd (ofwel, hebben ze typische problemen) zijn of hoe de klantenservice is , Google is een betere bron dan "testen"
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27562
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 dec 2017 21:29

tom de groot schreef: 11 dec 2017 20:06 Dat is geheim natuurlijk ;) maar ken genoeg mensen die wat dieper in het wereldje zitten. Jullie geloven zeker ook nog dat fiets onafhankelijk is? Wie betaalt die bepaalt.
Niemand is objectief. En inderdaad wie betaalt, bepaalt. En daarmee haal je je eigen punt een beetje onderuit. Waarom zou je een apart frame bouwen als je door te betalen gewoon op 1 komt?

Het is algemeen bekend dat bijvoorbeeld Tour merken als Canyon, Rose en Cube voortrekt. Zelfde geldt bijvoorbeeld Conti, die winnen ook vrijwel altijd de bandentest in Autobild.

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 11 dec 2017 22:05

Wie betaalt bepaalt was meer voor fiets bedoeld. Verder ga ik er ook niet op in heeft weinig nut. Ik hecht er in elk geval geen waarde aan.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 dec 2017 22:19

Dus er is géén bron en bewijs dat er speciale frames gebouwd worden voor de tests, hetgeen ik al dacht, lariekoek.
Lekker getrol om niks...

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 11 dec 2017 22:31

Enige manier om het te bewijzen zou zijn om de fietsen opnieuw te testen in een onafhankelijk laboratorium dat gaat niemand betalen. Als jij informatie delen trollen noemt prima. Geen zin verder ook in de forum wijsneus discussie met mensen die zo ver van het vuur afstaan dat ze bevriezen.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 dec 2017 22:36

Zogenaamde "informatie" delen zonder enige bron of wat dan ook is géén informatie maar lulkoek. Je deelt helemaal geen informatie, dat is het juist.
En ik ben al een jaar of dertig werkzaam in de fietsenbranche en de wielerwereld dus ik ben ook maar een onwetende buitenstaander. Kom op Tom, geef je geheime bronnen eens prijs...

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 11 dec 2017 22:43

Laten we hier weer on-topic verder gaan. Dus deel je ervaringen over Decathlon fietsen of stel hier je vragen over dit merk. Discussies over vermeende betaalde testen vind ik erg interessant. Maar dan graag met bewijs én in een eigen topic.
Afbeelding | Afbeelding

crispeyn
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 jul 2013 11:53

crispeyn 14 dec 2017 21:19

Beste ,

Nu ja , 999 euro voor ultegra en alles erop en aan .
Ben eerlijk : voor mij is dit een luxe woon werk fiets .

Na 2 jaar zijn mijn fietsen zowat op en laat ik de onderdelen verslijten .
Om weer nieuw te rijden in België krijgen we 0,22 cent per kilometer woon werk verkeerd .
dus.. maar om daar iedere avond aan te kuizen doe ik dus niet.

Ik koop om de twee jaar een nieuwe en die heeft dan zomer en winter gereden.
Zag ook een triban 500 met 5800 groep voor 750 euro en dan is ook helemaal niet slecht .
Nu om eerlijk te zijn moest ik ook geld hebben kocht in bij de lokale fietsen maker .
De lokale economie steunen is belangrijker dan een a merk denk ik zo.

Nu die mavics zijn niet zo geweldig vind ik hun body is snel speling op.
Maar af en toe doe ik een sprinttriatlon en dan lijken zo wielen net iets sneller.
De rem sta ook niet geweldig mannelijk onderaan en de bottom bracket is onhandig press fit .
kabels intern !! ook niet handig .
het ziet er gelik uit maar is onhandig in onderhoud .

Maar zoals ik al zei : als ik nieuwe kabels enz.. moet steken en kan hem verkopen en rijd misschien terug voor 1000 euro in de toekomst nieuw ?
Waarom zeuren . een jaar in de zomer met mooi weer fietsen het ander jaar winter in en dan verkopen voor heel gemeenschappelijke prijs ..voor 500 euro per jaar fietsen mooi toch .

groetjes,

jimmy

crispeyn
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 jul 2013 11:53

crispeyn 15 dec 2017 20:31

effen voor de duidelijk .

Ik heb zware dyslectie en dysprachtie .

mijn post zijn wat onduidelijk.

Nu ik ben gewoon blij dat ik terug een fiets heb :-)

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 16 dec 2017 14:54

Geev nics hor, gewon blijfe pooste! ;)

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1096
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 16 dec 2017 17:10

Grappig
Courir c'est mourir un peu

Plaats reactie