Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

B'Twin

MG89
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 okt 2015 14:05

MG89 15 okt 2015 19:19

Wat vinden jullie van de Mach 720?
Iemand ervaring mee?

Carlo1966
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jul 2013 13:08

Carlo1966 12 mar 2016 15:48

Ik wil af en toe een tochtje op een racefiets maken, vooral lekker toeren. (1 a max 2 keer per week fietsen) Nu is mijn oog gevallen op de B'TWIN TRIBIAN 540 (shimano 105, 10 speed) 799 euro of de B'TWIN Ultra 700 AF (shimano 105, 11 speed) 1099 euro. Beide te koop bj Decatlon, En ze geven levenslange garantie op frame en vork, stuurpen en stuur. Ze zien er prima uit, en op google komen ze in hun prijs zeer goed uit de testen. Iemand ervaring met dit merk en deze fietsen?

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 12 mar 2016 18:02

Volgens mij zijn er een aantal keren B'Twin racefietsen getest in het blad. Kan me iig 1 keer herinneren en toen kwam de fiets niet slecht uit de test oid. Gewoon een aardige middenmoter. Waar voor je geld volgens mij.

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 13 mar 2016 08:11

zou dan zeker voor de 11 speed gaan.
beide zien er degelijke fietsen uit
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1095
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 15 mar 2016 11:25

BTwin fietsen zijn kwalitatief meer dan in orde.

Alleen als je ze later wil doorverkopen zul je er wat minder voor krijgen dan voor een van de bekendere merken.

Maar goed, uiteindelijk geef je ook minder uit, dus hoeft een lagere doorverkoopwaarde je uiteindelijk niet geld te kosten.
Courir c'est mourir un peu

hugo147
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 apr 2013 10:51

hugo147 16 mar 2016 07:02

Ik heb een B'TWIN Ultra 700 AF en ben daar zeer tevreden over. Nog niks problemen mee gehad, ga geregeld toertochten rijden en krijg dan dikwijls lovende woorden over het uitzicht van de fiets en hij is ook zeer exclusief op zo een tocht.

Eén dingk zou ik direct veranderen indien je deze moest aanschaffen en dat zijn de standaard banden die er opstaan. Daar stonden Hutchinson op en mee plat gereden de eerste rit, heb ze nu vervangen door CONTINENTAL GP 4-SEASON 700x25 en die is toch stukken beter zowel qua wegligging en lekbestendigheid.

Frank
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 aug 2014 15:50

Frank 09 jan 2017 22:50

Voor mijn regelmatige vakantie in spanje heb ik een B"Twin triban 500 gekocht. 350 euro. Microshift 8 speed en een triple.
Thuis heb ik een Canyon ultimate

Natuurlijk merk ik verschil, maar laten we eerlijk wezen. Die B'Twin gaat zo slecht nog niet :)
Al et al een goede 500 km op gereden, heuvels, vlak, keertje boodschappen. Hij schakelt wat minder soepel, maar wel accuraat. Hij is 3 of 4 kilo zwaarder en stuurt wat minder scherp.

Eigenlijk is het een dikke aanrader voor mensen die willen beginnen en hier de 1e paar jaar goed op voorruit kunnen. Of zoals ik een extra fiets hebt ergens anders.

Ik heb er vol gas heuvels mee op gereden en met ik 70 per uur afdalingen meer gedaan, hij doet het allemaal prima. Ben er blij mee en heel erg positief verrast.

Owja en het is natuurlijk ook lachen om op deze fiets, met je hardloopschoenen en minimale specs toch gewoon menigeen voorbij te rijden :D

crispeyn
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 jul 2013 11:53

crispeyn 11 apr 2017 17:33

pas de Ultra 920 AF gekocht .
Ben benieuw maar lijk mij een ideale fiets qua prijs / kwaliteit.
Heeft er iemand hier ervaring mee ?

wouterkaas
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 29 jul 2015 19:40

wouterkaas 12 apr 2017 10:36

crispeyn schreef:pas de Ultra 920 AF gekocht .
Ben benieuw maar lijk mij een ideale fiets qua prijs / kwaliteit.
Heeft er iemand hier ervaring mee ?
Ik heb hem zelf niet, maar de recensies zijn doorgaans erg lovend over deze fiets. De bottom line is vaak: B'twin is geen 'sexy' merk, maar deze fiets is stiekem toch wel zeer goed voor het geld. Je hebt hem dus al gekocht? Ik ben erg benieuwd hoe hij straks bevalt. Wat je voor dit geld krijgt vind ik in elk geval indrukwekkend.

Een mooi detail vind ik dat de achterrem onder de chainstay is gemonteerd.

crispeyn
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 jul 2013 11:53

crispeyn 22 apr 2017 20:43

wouterkaas schreef: Ik ben erg benieuwd hoe hij straks bevalt. Wat je voor dit geld krijgt vind ik in elk geval indrukwekkend.
Ik heb eerlijk getwijfel tussen een canyon en b'twin maar ben wegens de wielen voor de b'twin gegaan. Mavic cosmic elite tegenover de Aksuim .
Nu ik ging maar de winkel en men had er reflectoren opgezet ,achterlicht ,bel en voor licht en zelf goedkope platte pedalen.
Maar de remmen zijn direct mount en je voelt toch iets zij het echt minimaal betere remkracht .
Frame is uitstekend en zadel ook.
Banden iets minder dan de canyon .
mavic yksion elite vs gp4000


Nu het stuur is 2 cm te breed de xl kwam met 46 cm stuur . maar voor 25 euro heb ik een ander en met de 18 euro kortingsbon maak ik geen verlies .
toch iets om rekening mee te houden .

Nu ik gebruik die na een jaar als woon werk verkeer tot de fiets echt op .
Voor mij is de minachting voor het merk "b'twin" een meevallen . die sta op het wek tussen dogma's en men zal toch minder geneigd zijn om de b'twin mee te gissen :D

Maar prijs kwaliteit is dit een topper .

crispeyn
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 jul 2013 11:53

crispeyn 08 dec 2017 11:33

Helaas ,

Gestolen na n8 maand is hij dus uit mijn tuinhuis gestolen .
Nu het is een aderlading .
ik heb met plezier met de fiets gereden .
hij reed uitstekend .
Heb nu een nieuwe in Duitsland gekocht.


https://www.decathlon.de/rennrad-ultra- ... 920+AF+Alu+

hayes

hayes 09 dec 2017 09:47

Voor 1000 euro lijkt me dit gewoon een topfiets. En ziet er gewoon goed uit.
Al zou dat stuurlint toch het eerste zijn dat ik aanpas ;)

Plaats reactie