Wind Cycleworks
-
- Forum-lid
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
- Locatie: Groningen
Dat met die spacers had ik ook graag anders gezien, komt door de kabelstop van de voorrem. Zal volgend week een fotootje maken. Stuurpen kan niet andersom ivm doorvoer Di2 kabel, maar ik zou 'm misschien kunnen vervangen door een 8 graden exemplaar, als me dat genoeg ruimte laat voor de bocht van de remkabel.
Volgens mij weet ik waar die foto is gemaakt Maar een hele sjieke fiets, Peter. Hier ben je vast wat sneller mee dan op de fiets van Marten en ik kijk uit naar het verslag van de Rando Imperator.FryskBloed schreef: ↑02 mei 2019 17:23 De kleur is RAL 4007, op zo'n kleurenstaal kwam het mij toch wat roder over, maar als ik de staal op het frame leg dan komt het toch heel aardig overeen. Iets paarser dan verwacht dus maar ben er eigenlijk wel heel blij mee.
wind45-1.jpg
Klaar voor PBP
Voor de weight weenies: frame (met S+S couplers!) en vork samen weegt exact 3kg. Als ik pompje, bidons en tas afpak dan weegt'ie 10.5kg,
Maar nu eerst dit weekend de Rando Imperator rijden, dan hang ik er nog een zadeltasje aan voor mijn bivakspullen en komt er nog een ligstuurtje op.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6103
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Mooie fiets, goede banden. Ben het wel eens met de spacers icm een stuurpent die omlaag gaat dat dat een beetje vreemd oogt. Maar er zal vast over nagedacht zijn.
Wat voor spatborden heb je erop.. en vooral, zijn die aanhangsels losse units? Ziet er wat slanker uit dan de traditionele dikke spatlappen van herenfietsen. Ik ben met de fietskar altijd aan het zoeken naar verlenging van mijn spatborden, omdat de kiddo's (of kar) anders echt de meuk nog over zich heen krijgen. (huidige oplossing is een voorspatbord als verlengunit aan het achterspatbord vastgeknoopt).
Wat voor spatborden heb je erop.. en vooral, zijn die aanhangsels losse units? Ziet er wat slanker uit dan de traditionele dikke spatlappen van herenfietsen. Ik ben met de fietskar altijd aan het zoeken naar verlenging van mijn spatborden, omdat de kiddo's (of kar) anders echt de meuk nog over zich heen krijgen. (huidige oplossing is een voorspatbord als verlengunit aan het achterspatbord vastgeknoopt).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Wauw, wat een mooie fiets! Weer een forumlid met een WiND!
Crank vind ik ook net iets te modern misschien, maar aan de andere kant wél lekker eigenwijs.
Zijn de bandjes tubeless? Ik heb mijn Barlowpass vervangen voor Cinturato's van Pirelli. Die Compass banden liepen mij te snel leeg.... Met een dag of 2 moet je die krengen bijpompen.
Crank vind ik ook net iets te modern misschien, maar aan de andere kant wél lekker eigenwijs.
Zijn de bandjes tubeless? Ik heb mijn Barlowpass vervangen voor Cinturato's van Pirelli. Die Compass banden liepen mij te snel leeg.... Met een dag of 2 moet je die krengen bijpompen.
WiND 56 - 2020
@FryskBloed: Opgebouwde fiets ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe de Rando Imperator gaat.
----------
----------
Wat betreft de lengte van de balhoofdbuis vs spacers onder stuurpen: Meestal werk ik het overschot aan spacers weg met een langere balhoofdbuis, maar in dit geval was er extra ruimte nodig voor een decaleur, klemring voor headset en remkabelstop. Dus in overleg met klant op deze vorm uitgekomen.
----------
Bedankt!
----------
Wat betreft de lengte van de balhoofdbuis vs spacers onder stuurpen: Meestal werk ik het overschot aan spacers weg met een langere balhoofdbuis, maar in dit geval was er extra ruimte nodig voor een decaleur, klemring voor headset en remkabelstop. Dus in overleg met klant op deze vorm uitgekomen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets, gelukkig heb je nog even tijd om hem goed in te rijden voor PBP. Erg mooie kleur. Ik ik ben het niet eens met de kritiek op de spacertoren; de vorm van het frame zou uit balans zijn geraakt als de bovenbuis steiler was geworden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Mijn kritiek was op de spacer toren in combinatie met de naar beneden wijzende stuurpen. Andersom was dat mooier geweest met net wat minder Spacers. Maar zoals beschreven lukt dat niet ivm de Di2 ingang.