Wind Cycleworks
Ik zit met veel interesse naar de constructie te kijken en vraag mij af of de achtervork bij een normaal frame (race of hardtail) nog bijdraagt aan de stijfheid? En of je de 'los' hangende achtervork nu moet compenseren met dikker materiaal of grotere diameter?
Ziet er prachtig uit, trouwens.
Ziet er prachtig uit, trouwens.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Daar zijn die 4 gaatjes onder de demper voor denk ik?
Heeft wel wat weg van een zelf ouwe op het mtb forum, een Snowdown
Heeft wel wat weg van een zelf ouwe op het mtb forum, een Snowdown
@jwkeij: Bedankt! (Zal je mail zo nog even beantwoorden ...)
@supermatt: Op een 'normaal' (hardtail) frame doen de seatstays niet veel voor de (laterale) stijfheid. Worden voornamelijk belast in compressie. Daarom kunnen ze ook heel dun worden uitgevoerd. De seatstays en chainstays zijn op dit frame wel behoorlijk stevig (dik en dikwandig) uitgevoerd om het achterframe voldoende sterk en stijf te maken. Als extra optie is er nog de mogelijkheid om een extra brug te monteren tussen de vertikale buizen boven het draaipunt (zoals opgemerkt door japiecarbon). Maar eerst eens even testrijden om dat soort dingen goed te kunnen beoordelen ...
@japiecarbon: Snowdon ken ik. Die zat ook het vooronderzoek voor dit frame (net als Starling, Privee, Proudfoot, etc.).
@supermatt: Op een 'normaal' (hardtail) frame doen de seatstays niet veel voor de (laterale) stijfheid. Worden voornamelijk belast in compressie. Daarom kunnen ze ook heel dun worden uitgevoerd. De seatstays en chainstays zijn op dit frame wel behoorlijk stevig (dik en dikwandig) uitgevoerd om het achterframe voldoende sterk en stijf te maken. Als extra optie is er nog de mogelijkheid om een extra brug te monteren tussen de vertikale buizen boven het draaipunt (zoals opgemerkt door japiecarbon). Maar eerst eens even testrijden om dat soort dingen goed te kunnen beoordelen ...
@japiecarbon: Snowdon ken ik. Die zat ook het vooronderzoek voor dit frame (net als Starling, Privee, Proudfoot, etc.).
Ziet er strak uit. Mooi!
WiND 56 - 2020
Klaar voor een kleurtje: full-custom racer met integrated seatpost, direct-mount remnokken, stalen voorvork, extra bidonogen en een aantal 'klassieke' gelugde elementen.
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Chic..chiquer..chicst
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la