Haha, neee! Wat toevallig!
Na weken speuren naar inspiratie en de nodige keren loeren op de ral-waaier toch maar besloten om voor grijs met oranje details te gaan.
Er komen door het offroad gebruik wat krassen bij, komende winter maar laten lakken.
Mooi frame weer, Bart!
Wind Cycleworks
We gaan het avontuur aan: aangeklopt bij Bart en aanbetaling gedaan! Als alles meezit rond augustus het begin van de bouw.
Het gaat een special road frameset worden en de opbouw gaat over van mijn huidige racer.
Kleur (tot nu toe in gedachten): Candy apple red. Logo en naam dan in wit of zwart.
Het gaat een special road frameset worden en de opbouw gaat over van mijn huidige racer.
Kleur (tot nu toe in gedachten): Candy apple red. Logo en naam dan in wit of zwart.
PROJECT MEGAFORK:
Een voorvork voor expeditie-fatbike waarin een 2e (reserve) achterwiel kan worden gemonteerd. Met daarbij een nieuw setje handgespaakte WiND-wielen.
Zie: http://windcycleworks.nl/post/174395897 ... t-megafork
Een voorvork voor expeditie-fatbike waarin een 2e (reserve) achterwiel kan worden gemonteerd. Met daarbij een nieuw setje handgespaakte WiND-wielen.
Zie: http://windcycleworks.nl/post/174395897 ... t-megafork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Wat ik mij dan af vraag, waarom een reserve achterwiel? Is dat voor als de body kapot gaat?
Want als je achterwiel stuk is, dan heb je ook niets aan je voor achterwiel zonder voorwiel wiel
Want als je achterwiel stuk is, dan heb je ook niets aan je voor achterwiel zonder voorwiel wiel
Misschien ook iets voor op de racer. Dan kun je zowel je berg als je poldercassette meenemen .
Zal inderdaad voor de body zijn en er gaat eerder een spaak kapot in het achterwiel. Met een noodreparatie wordt het minder stevig Je hebt dan weer een vers wiel om het meeste gewicht + aandrijfkrachten te verwerken.
Zal inderdaad voor de body zijn en er gaat eerder een spaak kapot in het achterwiel. Met een noodreparatie wordt het minder stevig Je hebt dan weer een vers wiel om het meeste gewicht + aandrijfkrachten te verwerken.
Campagnolo Ultra Dork
@japiecarbon: Ernie C. heeft je vraag al beantwoord ...
@Ernie C. : Technisch gezien zou het zeker ook kunnen op een racer!
@Ernie C. : Technisch gezien zou het zeker ook kunnen op een racer!
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Technisch interessant, maar Wind Cycleworks komt steeds meer in de hoek van freaky( bijzondere) frames en oplossingen. Niet altijd mijn smaak, ik zie liever de Vetta, met de Wind C. Stuurpen.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Mijn insteek is juist dat verschillende smaken mogelijk zijn.Vieux chnoque schreef: ↑31 mei 2018 20:25 Technisch interessant, maar Wind Cycleworks komt steeds meer in de hoek van freaky( bijzondere) frames en oplossingen. Niet altijd mijn smaak, ik zie liever de Vetta, met de Wind C. Stuurpen.
Dit naast de SPECIALS als 'huisstijl'.
Zo ben ik nu bijvoorbeeld bezig met een klassiek frame met bilaminate-elementen.
Ook een frame als de Vetta van Timo is prima mogelijk!
Maar dan krijg je zo'n (wel handgebouwd) standaard Speedvagen. Die zien er allemaal hetzelfde uit. Even los gezien van het hoge hippe gehalte en de begeerte ervan.
Áls je dan een custom frame laat maken, haal er dan zoveel mogelijk uit wat erin zit, toch?
Ik vind het juist mooi om te zien dat smaken en fietsgebruik zo verschillen, maar uiteindelijk is je fiets wel een Hollands handgemaakt product.
Even wat voetnoten
*ja, ik ben natuurlijk bevooroordeeld met mijn Wind19.
**Ik teken meteen voor een Speedvagen. Mijn portemonnee trouwens niet.
Áls je dan een custom frame laat maken, haal er dan zoveel mogelijk uit wat erin zit, toch?
Ik vind het juist mooi om te zien dat smaken en fietsgebruik zo verschillen, maar uiteindelijk is je fiets wel een Hollands handgemaakt product.
Even wat voetnoten
*ja, ik ben natuurlijk bevooroordeeld met mijn Wind19.
**Ik teken meteen voor een Speedvagen. Mijn portemonnee trouwens niet.
WiND 56 - 2020
Idd zo een Vetta is prijstechnisch zeer interessant en Antonio heeft uitstekende skills en is bijzonder aardig!Vieux chnoque schreef: ↑31 mei 2018 20:25 Niet altijd mijn smaak, ik zie liever de Vetta, met de Wind C. Stuurpen.
YFood !!!