Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wind Cycleworks

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 17 okt 2018 19:32

Ziet er super uit ben benieuwd hoe de vork zich gedraagt met baggage.
Hij verdient wel nog wat meer foto.s
En hoop dat je hier langer plezier van hebt veel fijne kilometers gewenst

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 17 okt 2018 19:35

Ik vind het een prima geslaagde fiets. Precies gemaakt voor wat je ermee wilt doen.
En een voorderailleur minder is toch ook weer iets minder aan je fiets dat onderweg kapot kan. Je kun met zo’n cassette toch wel overal boven komen.

poulain
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:04

poulain 17 okt 2018 19:41

Over smaak valt niet te twisten, maar het is een curieus fietsje. Als jwkeij er maar tevreden over is, daar gaat het om, al het andere doet er niet toe. Beide bidonhouders (vooral die op de zadelpenbuis) zitten m.i. wel erg laag, maar dat was wellicht juist de opzet.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 17 okt 2018 19:42

Ik vindt het wel een gave fiets.
Alleen had ik de bidon houder op de staande buis wat hoger gedaan zodat je altijd nog een vd kan monteren.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 okt 2018 19:51

Zo vreemd vind ik het allemaal niet. Bidonhouders zullen laag zitten, zodat je de bidons er nog uit kunt krijgen als je een frametas gebruikt.

Enkel voorblad zou mijn keuze niet zijn op een fiets die juist heel veelzijdig is, maar het is nu eenmaal de trend van het moment. De Lauf vork heb ik mijn twijfels over, maar ik heb er nooit mee gereden, dus echt oordelen kan ik niet. Ik vind dit wel één van de mooiste fietsen i.c.m. een Lauf vork.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1692
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 17 okt 2018 20:15

Nee, ik kon écht geen betere bidonhouders vinden. King Cage tita’s geworden in dit geval, Rob74. Waren al die vraagtekens trouwens nodig?

En ik mis een voorderailleur serieus niet. Met dit verzet kom ik overal. Frame is speciaal op 1X aangepast.

De houders zitten bewust zo laag. Zo kan er nog een frametas aan de bovenbuis.

Lauf vork is een prachtig ding. Hij gedraagt zich als een starre vork, totdat je slechter wegdek tegenkomt. Daar filtert ie de ergste schokken eruit. Tijdens t fietsen ziet de vork er van bovenaf ‘gewoon’ uit.
Voor nu goedgekeurd!
WiND 56 - 2020

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 17 okt 2018 20:24

Ik weet uit eigen ervaring hoe leuk het is om een "eigenbouw" fiets samen te stellen.
Kan dan ook niet anders zeggen dan; "heel veel plezier er mee"!

Ennuh, deze wel goed stallen en op slot zetten, hè.

Ben trouwens benieuwd hoe de vork bevalt, laat het nog eens weten???
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 17 okt 2018 21:07

Gave fiets! Mooie kleur blauw. Ben erg benieuwd naar je ervaringen met de voorvork, zeker in combinatie met bepakking. Ik zou zelf niet voor een 1x11 afmontage kiezen op een vakantiefiets, maar je hebt er vast over nagedacht

Dan nog een opmerking off topic in algemeenheid: wat gaat het zuurgehalte op dit forum omhoog. Het glazuur springt soms spontaan van mijn tanden. Niet alleen in dit draadje (met benamingen als een gedrocht en termen als 'kon je écht niks beters vinden'), maar in het algemeen. Natuurlijk, dit is een vrij land en je mág zeggen wat je denkt. Ook op dit forum. Maar dat wil niet zeggen dat je per se móet zeggen wat je denkt. Daar zit een nuanceverschil in. Het valt me in meerdere draadjes op, maar ik vond dit het moment om er iets van te zeggen. Korte lontjes, beledigen om het beledigen, botte antwoorden. Vind ik echt opvallend en jammer.

On topic: meer pics please!
Michiel

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 17 okt 2018 21:43

Mooie bike!
Als je dit topic volgt denken bouwer en klant goed na over de uitvoering.
Leuk te lezen en zien wat er allemaal mogelijk is.

Toch ook even off topic ....
Helemaal eens met @fietsvriend!
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 17 okt 2018 21:46

Wat een geluk dat smaken verschillen.
Ik vind het een schitterende fiets.
Veel veilige kilometers gewenst!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 okt 2018 22:35

Ik snap de 1x11 prima. 2x11 was overigens ook een goede keuze geweest hoor.

Inzetbereik is divers, maar qua snelheid niet bijzonder ver uit elkaar liggend. Waarschijnlijk is het weggebruik vrij veel toeren, weinig aan 45+ km/u knallen, meer rond de 25 a 32 km/u rijden ofzo. Onverhard zal tikje langzamer gaan, net als vakantiefietsen. Zolang je niet de bergen in gaat, heb je een prima setup.
Ga je wel de bergen in, kies je een geschikte cassette... die zijn er tegenwoordig genoeg. evt met kleiner binnenblad. Zal dan om het bikepacking gaan, dan hoef je ook niet per se mee te trappen bij hoge snelheid in de afdaling toch?

grote gaten? heb je niet zo'n last van als de snelheid laag is (bergop). En ook op het vlakke zal het wel meevallen omdat je in de fietsvakantiemodus rijdt en niet je wekelijkse trainingsrondje op hoge cadans zit te draaien.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Magic666
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 01 sep 2014 22:13

Magic666 18 okt 2018 06:20

Goedgekeurd! Veilige km's gewenst :)

Plaats reactie