Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Mijn Passoni XXTi

mondrius
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 31 aug 2008 23:00

mondrius 08 feb 2013 10:14

Na lang zoeken naar een mooi Titanium frame heb ik het volgende aangeschaft: Passoni XXTi.

Het frame heb ik met een mooie korting kunnen aankopen, het is een showroom exemplaar van een fietsenwinkel welke met Passoni is gestopt. Hoeveel de aankoop ondanks de korting nog steeds een grote investering is geweest, is mijn droomframe door de korting wel haalbaar geworden, met de maatvoering van het frame kan ik prima uitkomen.

De komende weken ga ik de hele afmontage bij elkaar shoppen en de Passoni opbouwen. Ik wil de Passoni een sobere en neutrale afmontage geven waarbij ik hoop een tijdloze fiets te krijgen, waarbij de aandacht naar het frame wordt getrokken en niet naar de afmontage.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het Cinelli stuur gaat eraf, deze vindt ik te schreeuwerig en te modern. Het volgende heb ik in gedachte:
Groep Campagnolo Chorus 53-39
Wielen Campagnolo Shamal Ultra black label
Banden Vittoria open Corsa Evo CX 622-25 zwart
Zadel San Marco Regale Carbon FX zwart
Stuurpen Deda Superleggero alu
Stuurbocht Deda Superleggera carbon 31.7mm
Stuurlint Lizard Skins 2.5mm zwart


Als ik verder ben met de opbouw zal ik weer nieuwe foto’s plaatsen!
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 08 feb 2013 10:28

Ik wil de Passoni een sobere en neutrale afmontage geven waarbij ik hoop een tijdloze fiets te krijgen, waarbij de aandacht naar het frame wordt getrokken en niet naar de afmontage.
Persoonlijk zou ik dan voor een setje Neutron Ultra gaan, gezien het klassieke spaakpatroon. Neemt niet weg dat het, ongeacht de wielkeuze, een lekker fietsje blijft ;)
Addict R1

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 feb 2013 10:29

Voordeel van de Shamals zijn de black labels ipv het rood in de Neutrons.
Less is bore

mondrius
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 31 aug 2008 23:00

mondrius 08 feb 2013 10:57

Klopt Daniel, om dezelfde reden kies ik ook voor Chorus (witte decals) in plaats van Record waar ook rood in de decals zit.
Ik vind verder het Cinelli stuur gewoon echt niet een mooie vorm hebben, hoeveel de kleur geel misschien wel mooi staat ga ik toch voor een "klassiek" stuur en stuurpen.
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 08 feb 2013 11:05

Schitterend!
Het stuur heeft wel een klassieke bocht! Met het juiste stuurlint (zwart leather look ofzo) wordt het klassiek genoeg. Het pen gedeelte heeft ook nog wel een knipoog naar die gekke Cinelli pennen van de '90s.
En hij hoort natuurlijk gewoon bij de fiets

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 feb 2013 11:34

Ik vind ook dat je het stuur een kans moet geven. Als het geel van het stuur juist hetzelfde geel is van het frame en vork hoort het gewoon bij elkaar.

Uiteindelijk moet je natuurlijk doen wat je zelf wil.

Het zal alleszins een beauty worden.

Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 feb 2013 11:43

Mooi spul, maar wel een combinatie van kleuren waarmee je snel de verkeerde kant op kan gaan. Zoals dit voorbeeld van hoe het (naar mijn smaak) niet moet...

http://weightweenies.starbike.com/forum ... 10&t=99452" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 08 feb 2013 11:48

Als je gewoon zwarte wielen neemt, zwart zadel en stuurlint en een groep met minder opvallende logo's dan valt het wel mee toch?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 08 feb 2013 11:48

Amai, een Passoni. Ook mijn droomframe. Al heb ik mij erbij neergelegd dat het zeker de komende 20 jaar er niet van zal komen, pappa heeft een half leger aan hongerige snaveltjes rond de keukentafel die eerst aan de beurt zijn :D Maar ooit.. Dikke proficiat met de aanwinst en goede smaak!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 feb 2013 12:03

scepticus schreef:Als je gewoon zwarte wielen neemt, zwart zadel en stuurlint en een groep met minder opvallende logo's dan valt het wel mee toch?
Met andere woorden: als je er gewoon een heel andere fiets van maakt...en is dat nu niet net de essentie van wat ik schreef? :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 08 feb 2013 12:08

timo2.0 schreef:
scepticus schreef:Als je gewoon zwarte wielen neemt, zwart zadel en stuurlint en een groep met minder opvallende logo's dan valt het wel mee toch?
Met andere woorden: als je er gewoon een heel andere fiets van maakt...en is dat nu niet net de essentie van wat ik schreef? :mrgreen:
terwijl de ts al aankondigde niet voor een dergelijke gekke/drukke combi te gaan.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 08 feb 2013 12:16

Dus het wordt gewoon een supermooie fiets! :mrgreen:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie