Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

gaatje Giant TCR advanced SL

advandenboogaard
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jun 2010 22:26

advandenboogaard 24 okt 2010 13:28

Gisteren mn nieuwe frame opgehaald. Thuisgekomen natuur lijk spullen uitgepakt in eens goed bekeken.
Ik zag tot mijn verbazing een gaatje achter de staande buis boven de bracketpot.

Eerst schrok ik even maar bedacht gelukkig snel dat het voor de kabeldoorvoer is.

Ik vind/vond wel dat het gaatje er een beetje vreemd uitzag; net of er een gat is ingebrand. Weet iemand of het gat er altijd zo onafgewerkt uit ziet? Of is er wat mis met mijn frame?

Even terug naar de fietsenmaker kan helaas niet. Heb het frame in Duitsland opgehaald (S-tec). Bellen kan morgen pas.

Dank voor jullie reacties!

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 24 okt 2010 13:40

Hmmmm een geboord gaatje ziet er volgens mij iets anders uit. Geen idee of dit de standaard is bij Giant.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

cubemeister
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57

cubemeister 24 okt 2010 15:04

is het niet een geboord gaatje wat met lakken weer een beetje dicht gesmeerd is? lijkt wel of wat carbon vezeltjes in de weg zitten. past de kabel goed of is het gaatje te groot?
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

sjax
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jun 2008 22:22

sjax 24 okt 2010 15:08

Dat is het gaatje waar je voorderailleur kabel doorheen gaat naar boven richting derailleur......

Schifter - Stuur - Onderbuis - Bracket - Gaatje - Staande buis - Derailleur

Waarschijnlijk zit er bij de accessoires van je fiets ook nog een dun plastic zwart buisje die je kan gebruiken om je derailleur kabel netjes door het gaatje laten geleiden.......

advandenboogaard
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 jun 2010 22:26

advandenboogaard 24 okt 2010 15:28

Zitten idd nog accessoires bij. Ook dat dunne zwarte buisje.

Het buisje is veel dunner dan het gaatje. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat er troep/water in het frame loopt. Zeker omdat het ook nog eens een liggend gaatje is op een plek waar veel water kan komen.

Lekker licht frame met veel zwaar water ;-(

Of zal ik ook nog een gaatje onder bij 'branden'. Nog lichter frame...

Zonder gekheid: vind het erg slecht afgewerkt voor het beste wat Giant maakt! LKunnen ze vast beter!

idske
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:17

idske 24 okt 2010 15:36

Gaatje in mij tcr advanced (complete fiets) ziet er wel een stuk beter uit idd... dit lijkt idd iets met het lakken te maken te hebben....

De grootte van het gaatje is wel gelijk.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 okt 2010 15:37

Er zit toch aan de onderkant ook een gaatje bij 't bracket, daar loopt 't water er wel weer uit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sjax
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jun 2008 22:22

sjax 24 okt 2010 15:38

Bij Giant is de uitloop van water aan de achterkant bij de bevestiging van je achterwiel, wanneer je na een natte rit je fiets via je achterwiel omhoog zet dan loopt het water er aan deze kant uit.......

Wat betreft het gaatje dient er ook een zelfde gaatje aan de onderkant van je bracket te zitten, precies op de plaats waar je het plastic plaatje voor de kabelgeleiding bevestigd. Je derailleurkabel loopt dan via de onderbuis door de kabelgeleiding via het gaatje in de onderkant van de bracket het frame in en komt dan via het gaatje aan de bovenkant van de bracket naar boven.........

keultje
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 25 nov 2010 16:06

keultje 25 nov 2010 21:55

dat is geen der. kabel door te hale?
denk het wel
giant is goed

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 nov 2010 22:13

advandenboogaard schreef:edit
Ik zag tot mijn verbazing een gaatje achter de staande buis boven de bracketpot.

Eerst schrok ik even maar bedacht gelukkig snel dat het voor de kabeldoorvoer is.

Ik vind/vond wel dat het gaatje er een beetje vreemd uitzag; net of er een gat is ingebrand. Weet iemand of het gat er altijd zo onafgewerkt uit ziet? Of is er wat mis met mijn frame?
edit!

Ik denk dat het gaatje een beetje verstropt is en dat er verf over zit.
Mogelijk met een klein boortje mooi rond maken.

Zit er aan de onderkant een mooi rond gaatje?

Succes nog en hou ons op de hoogte.
I know myself like no one else
Nothing to defend

keultje
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 25 nov 2010 16:06

keultje 25 nov 2010 22:35

waarschijnlijk zo als ik zei een derieurkabel die er doorheen moet met beetje verf ff ijzerdraadje doorheen en kabel doorheen klaar
giant is goed

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 25 nov 2010 23:07

^
Nu in begrijpelijk Nederlands graag.

Plaats reactie