Retro / oudere fietsen
-
- Moderator
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Het goede nieuws is dat de lak en bestickering e.d. waarschijnlijk origineel zijn.
Het slechte nieuws is dat het een Martelly is en geen Colnago.
Het slechte nieuws is dat het een Martelly is en geen Colnago.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
Hoi,
Ik heb twee oude racefietsen staan die ik wil gaan opknappen. Een motobecane prestige en een Batavus dames racefiets. Nu is het geval dat bij beide fietsen de versnellingskabels het begeven hebben en dus zoek ik nieuwe maar ik heb geen idee welke ik moet hebben. Ik heb een setje online besteld die goed leek maar de knopjes die in de shifter vallen zijn toch net iets te groot.
Kan iemand mij de goede weg wijzen?
Ik heb twee oude racefietsen staan die ik wil gaan opknappen. Een motobecane prestige en een Batavus dames racefiets. Nu is het geval dat bij beide fietsen de versnellingskabels het begeven hebben en dus zoek ik nieuwe maar ik heb geen idee welke ik moet hebben. Ik heb een setje online besteld die goed leek maar de knopjes die in de shifter vallen zijn toch net iets te groot.
Kan iemand mij de goede weg wijzen?
Wahooligan
improviseren....
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 12 nov 2019 11:05
Hallo iedereen
Begin dit jaar heb ik een oude Peugeot Lautaret op de kop kunnen tikken en nu de renovatie eidenlijk rond is, denk ik wel dat hij hier een plaatsje verdient.
Iets teveel roestvorming naar mn zin op het achtervork maar soit, ben er toch wel tevreden van.
Het schijnt een instapmodel te zijn van einde jaren 80 als ik me goed heb laten informeren?
Verder zijn de onderdelen de volgende:
Crank
Solida 52x42
Derailleur achter
Sachs-Huret Eco
Derailleur voor
Sachs-Huret
Wielen
Rigida
Remmen
CLB
Hubs
Maillard
Cassette
Sachs-Maillard 14-26 6-speed
Begin dit jaar heb ik een oude Peugeot Lautaret op de kop kunnen tikken en nu de renovatie eidenlijk rond is, denk ik wel dat hij hier een plaatsje verdient.
Iets teveel roestvorming naar mn zin op het achtervork maar soit, ben er toch wel tevreden van.
Het schijnt een instapmodel te zijn van einde jaren 80 als ik me goed heb laten informeren?
Verder zijn de onderdelen de volgende:
Crank
Solida 52x42
Derailleur achter
Sachs-Huret Eco
Derailleur voor
Sachs-Huret
Wielen
Rigida
Remmen
CLB
Hubs
Maillard
Cassette
Sachs-Maillard 14-26 6-speed
In 89 was de Lautaret nog 10 speed. misschien wel 1990 dus. Helaas staat hier geen Franse catalogus uit 90 bij:
http://www.peugeotshow.com/1989fr.html
In Nederland is het model nooit officieel verkrijgbaar geweest blijkbaar.
In 87 was de Lautaret nog het frame voor dames en jeugd, met kleiner voorwiel: https://www.bikeboompeugeot.com/Brochur ... ochure.htm.
http://www.peugeotshow.com/1989fr.html
In Nederland is het model nooit officieel verkrijgbaar geweest blijkbaar.
In 87 was de Lautaret nog het frame voor dames en jeugd, met kleiner voorwiel: https://www.bikeboompeugeot.com/Brochur ... ochure.htm.
Campagnolo Ultra Dork
Is hier nog een beetje liefde voor oud carbon? Na een avontuur met een Vitus Carbone 3 vele jaren terug eerder dit jaar het frame van een Kestrel 200 gekocht. Opgebouwd met wat spullen die ik nog had liggen, zoals een DA 7400 crankstel met biopace-bladen, 7700 achterderailleur en 6600 remhoeven. Shifters had ik nog niet, maar omdat de 200 eind jaren 80 al werd geïntroduceerd vond ik buiscommandeurs wel weer erg leuk. Setje NOS DA 7700 op de kop getikt, dus geïndexeerd 9 speed schakelen =)
Al met al fiets het behoorlijk goed. Niet erg comfortabel, maar wel gemakkelijk.
Al met al fiets het behoorlijk goed. Niet erg comfortabel, maar wel gemakkelijk.