Retro / oudere fietsen
De roest kom vanonder het chroom. Ga je het opsluiten dan verminder je het niet echt. Gewoon weghalen met de prop aluminiumfolie methode, niet nat wegzetten en je hebt er nog jaren plezier van.
Chroom was of poets help wel iets maar voegt voor een fiets die binnen slaapt niet heel veel toe. Het is meer een middel voor verchroomde dingen die buiten staan.
Is het chroom echt afgebladderd dan zou ik het plekje goed opschuren en afwerken met zilver/chroomkleurige lak.
Chroom was of poets help wel iets maar voegt voor een fiets die binnen slaapt niet heel veel toe. Het is meer een middel voor verchroomde dingen die buiten staan.
Is het chroom echt afgebladderd dan zou ik het plekje goed opschuren en afwerken met zilver/chroomkleurige lak.
Campagnolo Ultra Dork
Mpolleke, Senoir, Ernie C.: bedankt voor voor jullie input. Ik ga denk ik voor de alu folie + cola methode (indien na verloop van tijd nodig blijkt dan aangevuld met de pasta)
Heeft iemand een suggestie voor mijn tweede hulpvraag: tips voor een adres voor het herlakken of poedercoaten van het frame in de omgeving van Nijmegen?
Heeft iemand een suggestie voor mijn tweede hulpvraag: tips voor een adres voor het herlakken of poedercoaten van het frame in de omgeving van Nijmegen?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
@Ultra_Ivo: ik zou het frame ook het liefst in originele staat willen behouden. Los van de extra kostenpost van een nieuwe lak vind ik het net als jij een meerwaarde hebben als het frame zoveel mogelijk in originele staat behouden kan blijven.
Maar van de mensen die het voor mij hebben nagekeken en die naar mijn idee meer verstand van hebben dan ik heb ik het advies gekregen om het - na behandeling van het vele of diepe roest - te laten overspuiten (of poedercoaten).
Maar van de mensen die het voor mij hebben nagekeken en die naar mijn idee meer verstand van hebben dan ik heb ik het advies gekregen om het - na behandeling van het vele of diepe roest - te laten overspuiten (of poedercoaten).
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Ik heb Saccon op voorraad, passen perfect op Campa en heel behoorlijk op de anderen. 10,- per setjeDeeJeeEric schreef: ↑21 okt 2017 20:39 Bedankt voor het meedenken. Ik zal het internet eens afsneupen voor dia compe remgrepen en rubbers. Heb nog wel even tijd voordat het weer zomer wordt
450 voor een overspoten ESA met shimano 105 is veel geldmackersv2.0 schreef: ↑10 jan 2018 01:25 Als het mijn maat was geweest had ik het wel geweten.
Hoe vaak kom je nou een ESA tegen?
dus eigenlijk 450 voor het frame ( de rest is niks waard ) zandstralen, lakken, decals +-300 euro=750 euro voor het frame en dan nog een complete SR groep en wielen , kom je aan een aardig bedrag
wat is dat trouwens met die kabelgeleider op de bovenbuis ?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6100
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Dus chroom is beschermlaag,
Dan is silliconenspray een bescherming voor de beschermlaag ??
What's next? ik neem toch aan dat die silliconenlaag ook wel beschermd wil worden?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
De formulering van mijn vraag was onjuist. Ik zocht niet zozeer bescherming voor het chroom maar voor het framemateriaal op die plekken waar het chroom door beschadiging geen bescherming meer biedt en waardoor het frame is gaan roesten.MarkVeenstra schreef: ↑16 jan 2018 08:38Dus chroom is beschermlaag,
Dan is silliconenspray een bescherming voor de beschermlaag ??
What's next? ik neem toch aan dat die silliconenlaag ook wel beschermd wil worden?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Heb een Koga Full Pro cadeau gekregen, hij is jammer genoeg te groot om zelf op te knappen. Remgrepen en remblokhouders achter zijn geen dura-ace/niet origineel en ik ga er vanuit dat de wielen ook niet origineel zijn maar de rest is dura-ace en in een redelijk goede staat. Iemand een idee wat hij waard is en waar ik hem het beste kan verkopen?
Gewoon op Marktplaats zetten, het is duidelijk een fiets met een mix van onderdelen (klikpedalen had men nog niet in de tijd van Dura Ace AX) en dan maar zien. 't Is jammer dat ik er geen ruimte voor heb, anders had ik 'm graag gekocht!