Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 apr 2020 22:04

Tommasini uiteraard ;)

'Maar een Toma' is maar net hoe je het bekijkt. Colnago's zie je dagelijks rijden. Een Tommasini is veel zeldzamer. Kwalitatief is het gewoon minimaal gelijkwaardig en durf ik te stellen dat een Tecno met zijn oversized buizen veel lekkerder fiets.
Verder is buiten de bewerkte lugs bij het balhoofd nog genoeg mooi vakmanschap te bewonderen bij mijn Tecno.

Prijsverschil tussen een Tecno en een Arabesque zie ik niet echt btw.

Een Somec Rex vind ik ook super, een Cinelli Super Corsa ook maar die laatste is misschien wat te strak voor jou.
Campagnolo Ultra Dork

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 06 apr 2020 22:53

Ernie C. schreef: 06 apr 2020 22:04 Tommasini uiteraard ;)

'Maar een Toma' is maar net hoe je het bekijkt. Colnago's zie je dagelijks rijden. Een Tommasini is veel zeldzamer. Kwalitatief is het gewoon minimaal gelijkwaardig en durf ik te stellen dat een Tecno met zijn oversized buizen veel lekkerder fiets.
Verder is buiten de bewerkte lugs bij het balhoofd nog genoeg mooi vakmanschap te bewonderen bij mijn Tecno.

Prijsverschil tussen een Tecno en een Arabesque zie ik niet echt btw.

Een Somec Rex vind ik ook super, een Cinelli Super Corsa ook maar die laatste is misschien wat te strak voor jou.
+1 voor de Tommasini

Gebruikersavatar
Leim 17
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:07

Gebruikersavatar Leim 17 07 apr 2020 08:56

Ook +1 voor de Tommasini, gewoon omdat ik die nog bijzonderder vind.
Al is die Colnago ook niet verkeerd.
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 07 apr 2020 10:56

Tommasini, absoluut!

tommasini
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 mei 2004 22:57

tommasini 07 apr 2020 12:52

Geen twijfel mogelijk: Tommasini !

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 07 apr 2020 20:34

Het blijft grappig hoe andere over zaken denken dan ik zelf doe wat niet erg is daarom was de post ook bedoelt.

Er is mi toch best wel een fors bedrag tussen een sintesi waar ik dan voor zou gaan en een arabesque mi toch wel 1000 euros en dan is een toma wel een erg aantrekkelijk alternatief.

Het is niet eenvoudig omdat ook een toma niet geheel aan mn wensen voldoet, maar zie dit maar als een 1e stap er zijn vele overwegingen die meetellen.

Nogmaals ik heb nogal een zwak voor iets als die bewerkte lugs van die llewellyn en in dat opzicht is ook een toma maar een slap aftreksel :-)

Ik denk dat ik het meer vanuit de artistieke kant bekijk dan het rijgedrag of historie van n merk.

Afin de tijd zal het wel leren waar het op uit komt
In ieder geval is een ieder van jullie zn mening gewaardeerd bedankt daarvoor

Sharing = caring
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 07 apr 2020 21:11

Het blijft helemaal niet grappig ... tenenkrommende taalfouten en dito gebrek aan hoofdletters en interpunctie. Geldt trouwens ook voor de website die je noemt in de voettekst. Ik ben weg. :-(
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 apr 2020 22:46

Ik zie de Arabesque voor 2700€ en 2850€ bij van Eijk. Adviesprijs zal een beetje meer zijn. Sintesi heeft een adviesprijs van 2495€, Tecno 2695€. Beide zullen wel iets goedkoper te vinden zijn naar zo groot zijn de verschillen niet. In ieder geval niet dan dien aard dat je er je droomfiets voor zou moeten laten schieten.

Bewerkte lugs in de zin van krulletjes en tierelantijntjes is wat minder dan de Llewellyn maar saaie, standaard lugs zijn het allerminst.

Voor de tierelantijntjes kun je ook bij Mercian in Engeland kijken. Die lusten er ook wel pap van.
Campagnolo Ultra Dork

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 07 apr 2020 22:58

Ernie C. schreef: 07 apr 2020 22:46 Ik zie de Arabesque voor 2700€ en 2850€ bij van Eijk. Adviesprijs zal een beetje meer zijn. Sintesi heeft een adviesprijs van 2495€, Tecno 2695€. Beide zullen wel iets goedkoper te vinden zijn naar zo groot zijn de verschillen niet. In ieder geval niet dan dien aard dat je er je droomfiets voor zou moeten laten schieten.

Bewerkte lugs in de zin van krulletjes en tierelantijntjes is wat minder dan de Llewellyn maar saaie, standaard lugs zijn het allerminst.

Voor de tierelantijntjes kun je ook bij Mercian in Engeland kijken. Die lusten er ook wel pap van.
Idd de adviesprijs bij Codagex is 3099 voor de Arabesque . Hoewel ik dit moeilijk een Arabesque kan noemen ;)

poulain
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:04

poulain 08 apr 2020 08:53

Velo, dichter bij huis:
een Jaegher Phantom Authentic, custom made, fillet brazed, lugs. Die lugs zal Jaegher ook wel in chrome versie kunnen leveren (op de website zijn ze gespoten), maar goedkoop zal het niet worden.

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 08 apr 2020 09:03

poulain schreef: 08 apr 2020 08:53 Velo, dichter bij huis:
een Jaegher Phantom Authentic, custom made, fillet brazed, lugs. Die lugs zal Jaegher ook wel in chrome versie kunnen leveren (op de website zijn ze gespoten), maar goedkoop zal het niet worden.
Dan kan je gewoon een frame laten maken bij Eddy Martelly Maertens . Hij maakt namelijk de Jaegher frames . Eddy maakt nog frames onder zijn eigen naam ook , goedkoper dan Jaegher. En je kan aan Eddy vragen om bvb een frame met verchroomde fleur de lis lugs te maken

poulain
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:04

poulain 08 apr 2020 09:10

Kijk, zo leer je nog eens wat.
Een Wilier Superleggera komt denk ik ook aardig in de buurt van wat Velo zoekt.

Plaats reactie