De meeste hobby handelaren zetten die goedkope remmen niet eens op internet. Die vind je meest al op een retro beurs in een bak met spullen van een paar euro. Helaas voorlopig geen beurzen .
Plaats even een berichtje in het "te koop gevraagd" topic hier op het forum. Er zal best nog iemand iets hebben liggen. Ik heb net ook even gekeken wat ik nog heb liggen maar verder dan een setje Suntour Superbe voor inbus, zonder blokken kom ik op het moment niet.
Retro / oudere fietsen
Dank voor deze tip. Ik zal even kijken of die Weinmann die ik heb te repareren zijn. Ik dacht dat ze stuk waren, Die veer aan de achterkant bestaat uit twee stukken, terwijl ik internet had gezien dat het 1 stuk was. Wellicht ander model? Anders ben ik klaar met 2 nieuwe blokken.Ernie C. schreef: ↑04 apr 2020 08:24
Plaats even een berichtje in het "te koop gevraagd" topic hier op het forum. Er zal best nog iemand iets hebben liggen. Ik heb net ook even gekeken wat ik nog heb liggen maar verder dan een setje Suntour Superbe voor inbus, zonder blokken kom ik op het moment niet.
Met 2 nieuwe remblokken ga je er niet zijn. Jouw Weinmann heeft een lange hoef, je moet een model hebben met een korte hoef. Wat je hebt is voor een toerfiets (met spatborden), wat je nodig hebt is een rem voor een racefiets.
Een veer in 2 stukken is een gebroken veer . Zoals Ernie zegt , de meeste zetten die goedkope remmen niet eens op marktplaats261903 schreef: ↑04 apr 2020 11:22Dank voor deze tip. Ik zal even kijken of die Weinmann die ik heb te repareren zijn. Ik dacht dat ze stuk waren, Die veer aan de achterkant bestaat uit twee stukken, terwijl ik internet had gezien dat het 1 stuk was. Wellicht ander model? Anders ben ik klaar met 2 nieuwe blokken.Ernie C. schreef: ↑04 apr 2020 08:24
Plaats even een berichtje in het "te koop gevraagd" topic hier op het forum. Er zal best nog iemand iets hebben liggen. Ik heb net ook even gekeken wat ik nog heb liggen maar verder dan een setje Suntour Superbe voor inbus, zonder blokken kom ik op het moment niet.
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Voor inbus kun je het gat in je vork uitboren( ik dacht 8mm), maar het is al 40 jaar geleden dat ik dit gedaan heb
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Dit topic lijkt me het meest geschikt zonder de intentie te hebben het te hi jacken
In al de jaren dat ik met klassieke fietsen bezig ben geweest zie je veel langskomen mooie en minder mooie fietsen.
Je ziet wel eens een fiets dat je denkt als ze nu een dit of dat wel/niet hadden gedaan dan was het helemaal af ..
Daarom loop ik met het idee rond van het beste en het mooiste van wat ik gezien heb te combineren in een klassiek stalen fiets voor de zonnige zondag middag zeg maar (en niet als ram fiets)
Ik vind verchroomde bewerkte lugs heel erg mooi ala llewellynhttps://www.flickr.com/photos/llewellyncustombi ... 7760739050
wel eens ooit zon mooie stuurpen gezienhttps://www.flickr.com/photos/llewellyncustombi ... 1613186081
Afin een fiets in deze geest zeg maar
Helaas is dit niet reel gezien de kosten
Blijft over
Colnago arabesque
Plus:
Wel mooi, maar heeft echter alleen maar de headtube die het apart maakt
Is wel een colnago
Min:
Te duur en zo speciaal is het spuitwerk nu ook weer niet
Tommasini sintesi/tecnos
Plus:
Heeft net als de arabesque ook alleen maar de headtube die het apart maakt
Spuitwerk is wel wat aparter en custom werk is ook mogelijk zij het beperkt
Prijstechnisch veel beter dan colnago
Min:
Is 'maar' een toma en geen colnago
Of een frameset van nederlandse bodem
Plus:
Je kan met de bouwer al je wensen doornemen en custom lugs zijn ook van de plank leverbaar
Maatwerk mbt je fietswensen etc etc is mogelijk
Je kan helemaal zelf je spuitwerk / chroom etc bepalen dus maximaal gaan qua wensen
Min:
De naam op de buis..
Kortom alles heeft zn voor en nadelen
Aangezien ik de wijsheid ook niet in pacht hebt daarom deze vraag
Geef je 2 centen
In al de jaren dat ik met klassieke fietsen bezig ben geweest zie je veel langskomen mooie en minder mooie fietsen.
Je ziet wel eens een fiets dat je denkt als ze nu een dit of dat wel/niet hadden gedaan dan was het helemaal af ..
Daarom loop ik met het idee rond van het beste en het mooiste van wat ik gezien heb te combineren in een klassiek stalen fiets voor de zonnige zondag middag zeg maar (en niet als ram fiets)
Ik vind verchroomde bewerkte lugs heel erg mooi ala llewellynhttps://www.flickr.com/photos/llewellyncustombi ... 7760739050
wel eens ooit zon mooie stuurpen gezienhttps://www.flickr.com/photos/llewellyncustombi ... 1613186081
Afin een fiets in deze geest zeg maar
Helaas is dit niet reel gezien de kosten
Blijft over
Colnago arabesque
Plus:
Wel mooi, maar heeft echter alleen maar de headtube die het apart maakt
Is wel een colnago
Min:
Te duur en zo speciaal is het spuitwerk nu ook weer niet
Tommasini sintesi/tecnos
Plus:
Heeft net als de arabesque ook alleen maar de headtube die het apart maakt
Spuitwerk is wel wat aparter en custom werk is ook mogelijk zij het beperkt
Prijstechnisch veel beter dan colnago
Min:
Is 'maar' een toma en geen colnago
Of een frameset van nederlandse bodem
Plus:
Je kan met de bouwer al je wensen doornemen en custom lugs zijn ook van de plank leverbaar
Maatwerk mbt je fietswensen etc etc is mogelijk
Je kan helemaal zelf je spuitwerk / chroom etc bepalen dus maximaal gaan qua wensen
Min:
De naam op de buis..
Kortom alles heeft zn voor en nadelen
Aangezien ik de wijsheid ook niet in pacht hebt daarom deze vraag
Geef je 2 centen
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;