Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

frambreuk trek madonne 5.2

frankske
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2010 19:02

frankske 12 nov 2010 19:22

Beste fietsvrienden.Heb ik laatst een trek madonne gekocht,en heb al een framebreuk in mijn achtervork.gebeurd berg op,trek geloofd mij niet,geen garantie.Ik zoek nog mensen met het zelfde probleem.
vervecken

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 12 nov 2010 19:25

Foto?
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 nov 2010 20:16

Het feit dat de TS zegt dat het bergop gebeurd is zegt mij wel genoeg. Dat is dus zeker niet de oorzaak, als een frame gescheurd is door een fout in de productie dan kom je daar pas achter als je de fiets aan het schoonmaken bent. Dat merk je echt niet op eens in een klim... :rolleye:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

frankske
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2010 19:02

frankske 12 nov 2010 20:29

Ikzelf zal toch wel weten of mijn frame gebroken is onder het fietsen
vervecken

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 12 nov 2010 20:33

Afbeelding
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 12 nov 2010 20:36

Ik denk dat ik Trek wel een beetje kan begrijpen.
Best moeilijk te geloven dat dit een spontane breuk is zonder dat je iets geraakt hebt.


Wel vreselijk zonde overigens.
FacebookS3RSSite

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 12 nov 2010 20:57

Heb je misschien mensen die getuigen waren?
Als je twee mensen hebt die getuigen wat er volgens jou is gebeurd sta je een stuk sterker.

Ook zou ik als ik jou was in je communicatie even letten op correct Nederlands, kom je wat serieuzer over.
Bijv: frambreuk = framebreuk, trek madonne = Trek Madone, etc

Laat desnoods een meer deskundig iemand een juiste klachtenbrief/claim voor je opstellen.
In Nederland kun je ook advies vragen bij het Juridisch Loket. Ik weet niet of zoiets ook in België bestaat.
Afbeelding

Gebruikersavatar
davide
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 mei 2007 00:49

Gebruikersavatar davide 12 nov 2010 21:41

No way dat dit een spontane breuk is. Een scheur is niet meer dan een lijntje in de lak wat je ziet. Hier zit veel meer schade aan de voorkant van de scheur. Ik zie op de foto ook op dezelfde hoogte van de crank beschadigingen. Volgens mij heb je iets (onbewust) geraakt. Misschien dat er iets tegenaan gesprongen is, zoals een steen o.i.d..

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 nov 2010 22:29

Dit is niet veroorzaakt door een steen die er tegen aan gesprongen is. Die achtervork is gewoon dwars door midden gebroken, ik heb dat nog nooit spontaan zien gebeuren (of er van gehoord). Dit frame heeft gewoon een hoop oplawaai gehad en allicht dat het in een klim volledig uitgescheurd is. Maar voor de klim was het frame al kapot.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 12 nov 2010 22:50

ik kan me voorstellen dat Trek geen garantie beidt. Dit is volgens mij een duidelijke breuk die door een plotsenling geweld van buitenaf op het frame heeft ingewerkt. Ook op de crank zie ik schade. Volgens mij is er meer gebeurd. Let wel, dat kan ook gebeurd zijn terwijl jij het niet hebt gemerkt of gezien.

Trek geeft normaliter een zeer goede garantie en vervangt vaak het frame voor een nieuw frame. Eventueel met een kleine bijbetaling.
Het spijt me FRANKSKE, maar ik snap de afwijzing van de mensen van Trek.
Gerardo

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 12 nov 2010 22:50

Het is niet Trek die de garantie geeft, moet geven, maar de verkoper. Dat moet toch wel bekend zijn, neem ik aan. Garantieperiode is 2 jaar vanaf 1 januari 2009. Bovendien bekend probleem bij een Trek carbon frame, en veelal in de liggende achtervork. Wordt gewoon vervangen. De dealer snijdt het defecte onderdeel eruit en stuurt het op. Rest van frame gaat in de container. Ombouwen is in principe voor je rekening. Er zijn er die al 3 frames versleten hebben, terwijl ze maar 1 fiets hebben gekocht. Trek geeft levenslang garantie, dwz in EU is het de verkoper die de garantie na moet komen.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 12 nov 2010 23:15

Ik moet de eerste verkoper die garantie geeft op gebruikersschade nog tegenkomen.

Als ik de foto bekijk en ik ben geen expert, of wil ik TS in twijfel trekken, maar slechts mijn begrip voor Trek uitleggen....zou ik hier eerder chainsuck o.i.d. vermoeden gezien de positie en de vorm van de schade.
De beschermende sticker op de chainstay is zelfs gescheurd.
Dat is volgens mij nooit uit te leggen als gevolg van een carbon buis die onder een sticker is gebroken.


Edit: niet goed te zien...maar zo op de gok zou chainsuck helemaal niet gek zijn gezien de (vermoedelijke) staat van het binnenblad
FacebookS3RSSite

Plaats reactie