Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

duell fietsen

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 16 mei 2014 12:21

Ernie C. schreef:Mooi fietsje. Helaas gaat bij Campagnolo geen 9speed cassette op een 8speed body.
Euh, ja zeker wel. Dat heb ik dit voorjaar nog in elkaar gezet.
Ik had er één. De te vervangen kransjes los besteld en weer in elkaar gezet.
(en dat ging - toevallig - over de rooie Duell hier boven)
En de link van toen ik met deze uitdaging zat:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=67606

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 390
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 16 mei 2014 16:35

@sloeren:
Hmm, ik wil toch liever niet zelf gaan knutselen. Dan liever een compleet origineel onderdeel.

@chrissiewizzie:
Hij loopt al beter. Een nacht in de WD40 en daarna wat olie zorgde ervoor dat ik de shifter al kon bedienen. Dat lukte eerst niet. Dus dat lijkt voor elkaar. Waarschijnlijk moet ik hem een tijdje blijven olieen. Mocht het stroef blijven gaan dan is de kabel vervangen een volgende stap.

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 390
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 20 jun 2014 16:23

Intussen is er een 9-speed wielset met cassette en ketting. Een Most Chall van Pinarello (en Corima?) Samen met nog wat kleine wijzigingen, waaronder een nieuw stuurlint.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MPolleke op 28 aug 2016 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 22 jun 2014 16:38

MPolleke schreef:.
Ook wil ik nog een compact monteren, het liefst met een vierkante ISO as. Maar dat wordt dus zoeken ben ik al achter. En daar hoort dan een achterderailleur met medium kooi bij om zo 34x28 te kunnen draaien.
Stronglight heeft een mooie compact voor een vierkante as. 50-34 meen ik. Sunrace heeft er ook een die heeft zwarte tandbladen, best mooi. Die is 48-34. Ik denk dat laatstgenoemde er zo op kan want ik heb zo'n ding op een Colnago Master gezet die met Campagnolo is afgemonteerd.
Kwaliteit is goed; we zijn ermee in Noord Italie wezen fietsen en 't bleef heel

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 390
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 22 jun 2014 20:00

Bedankt, dat wist ik niet. Ik zal het eens overdenken.

kWiebes
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2014 17:39

kWiebes 06 aug 2014 20:38

Ik heb één van de laatste Duell Pilots. Donkerblauw metallic gespoten en alles zwart afgemonteerd met Shimano 105. Ik heb er jaren zomer en winter mee heen en weer gefietst naar mijn werk. Kleine 60 km per dag. Na 9 jaar in de schuur te hebben laten verstoffen, nu weer op aan het fietsen. Ik blijf het een heerlijke en prachtige fiets vinden.
Ik heb nog wel een foto, maar het lukte me niet hem te plaatsen (computerdummy)
Er worden nog steeds Duell fietsen gemaakt door Jan van Dalen, volgens de site. Alleen het instapmodel zoals ik heb bestaat niet meer. Wordt alleen nog op maat gemaakt.

Erik1001
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2015 14:24

Erik1001 06 apr 2015 14:14

Na 10 jaar besloten om het fietsen weer op te pakken. Mijn fiets had ik nog staan, maar ik heb wel een beetje rondgeneusd naar wat er tegenwoordig allemaal te krijgen is. Leuk is dan om te merken dat er nog steeds rijders zijn die stalen frames waarderen. Vandaar dat ik hem maar even show.

Het is een Duell Warrior, door mij in 2004 op maat en eigen kleurdesign nieuw gekocht via Van Herwerden. Ik reed daarvoor op een 2e hands Gazelle Champion Mondial (die overigens ook nog rond rijdt weet ik uit betrouwbare bron :!: ). Omdat in 2004 carbon nog flink duur was en ik aluminium te oncomfortabel vind ben ik voor staal gegaan. Ik had toen ook het plan om weer te gaan fietsen, maar door omstandigheden is dat er niet van gekomen. Vervolgens heeft de fiets dus ruim 10 jaar binnen gestaan, heb er denk toen nog geen 500 km op gereden. De fiets is dus eigenlijk nog splinternieuw. Maar ik heb hem nooit van de hand willen doen omdat ik het nog steeds een prachtige en heerlijke fiets vindt. Ik toer er dus nog wel een tijdje op rond.

Hij is geheel Campagnolo Centaur Triple 9 speed (52, 42, 30) afgemonteerd en Van Herwerden handgespaakte aluminium wielset. Ik heb er wel een nieuw zadel (Selle SMP Lite 209), banden en stuurlint opgezet. Het is natuurlijk niet de lichtste fiets met 10,4 kilo, maar dat is voor mij niet belangrijk. Comfort en duurzaamheid is mij meer waard. Ik ben er nog niet mee naar buiten geweest, alleen nog maar op de Tacx om in shape te komen, maar ik kan me nog goed herinneren dat het heerlijk fietste die paar ritjes die ik toen maakte. Nu nog even die temperatuur buiten omhoog en dan gaan we weer! :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 06 apr 2015 14:43

Prachtige tijdloze fiets, daar kun je nog jaren mee vooruit. Alleen dat zadel vind ik niks. Met de temperatuur komt het de komende dagen wel goed, dus veel fietsplezier.
Afbeelding

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 08 apr 2015 11:29

Dat zadel koop je ook omdat het erg lekker en gezond zit, niet omdat het mooi is. Bovendien zie je het niet als je er op zit.

john170968
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 dec 2018 23:15

john170968 10 dec 2018 12:20

Hier mijn Duell professional gemaakt van Columbus SLX buizen opgebouwd met wat ik had liggen meeste Campagnolo Gran-Sport , ik was bij de eerste rit aangenaam verrast over het frame je voeld meteen dat het kwaliteit is .
20180913_200149.jpg

Plaats reactie