Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gestolen Cervelo RS gevonden

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 03 dec 2010 07:15

Wie zegt dat de fiets niet al eerde gestolen is geweest, misschien wel in Duitsland.
Ja, en die kijken niet zo snel op een Nederlands / Belgisch praat forum lijkt mij.

je moet maar zo denken, jij heb je best gedaan en als ze de fiets niet op komen halen is het maar te hopen dat het je maat is .;)
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 03 dec 2010 11:47

Ron69 schreef:En ja, ik doe genoeg, ik zou zelf niet kunnen leven met het idee om op een gestolen fiets rond te rijden, maar misschien ben ik raar.
Bovendien is het ook wel leuk om dit geval proberen op te lossen. Het kost me eigenlijk niet veel tijd, waarschijnlijk minder tijd dan een hoop anderen hier kwijt zijn met posten ;)


Je moet er wel rekening mee houden dat de eigenaar wellicht niet achterhaalt kan worden. Het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat de fiets in Belgie of Duitsland is gestolen en vervoerd is naar NL. Dan is de kans erg klein dat je de eigenaar terugvindt.

Dan kun je de fiets wel 20 jaar in je schuur laten staan, maar daar wordt ook niemand beter van. Volgens de wet wordt je een jaar na aangifte de rechtmatige eigenaar. Dat lijkt me een redelijke vergoeding voor de moeite die je hebt gedaan (en nog doet) om de eigenaar te vinden en de fiets netjes voor hem te bewaren. Na dat jaar moet je je niet schuldig gaan voelen, want jij bent op dat moment de persoon met het meeste recht op de fiets (want na een jaar kun je er wel vanuit gaan dat de oorspronkelijke eigenaar niet meer komt opdagen).

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 03 dec 2010 15:24

Iemand steelt een fiets in Duitsland (of Belgie) en zet hem dan in Bergen op Zoom tegen een gevel.....

Kan, maar klinkt vrij onwaarschijnlijk.
Of niet?
FacebookS3RSSite

ron69
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 mei 2006 15:43

ron69 03 dec 2010 16:29

Belgie kan zeker wel. Das maar een klein stukje fietsen (10km), een heel mooi stukje ook, alleen in het donker lijkt mij het dan weer minder leuk.
Duitsland lijkt me ook onwaarschijnlijk, dan nog eerder Frankrijk.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 03 dec 2010 16:38

Iemand die een fiets steelt en hem 's nachts ergens tegen een gevel plant is mijn inziens dronken en/of erg lui geweest.
Als je echt op het stelen van een racefiets uit bent, dan laat je die toch niet achter op straat?
Ik zou denken dat hij als (zeer) tijdelijk vervoersmiddel is meegenomen.

Belgie 10 km zou dan inderdaad wel kunnen, maar veel verder als dat zou mij erg verbazen.
FacebookS3RSSite

ron69
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 mei 2006 15:43

ron69 03 dec 2010 17:02

Ja, het was natuurlijk carnaval, dus dronken mensen zat. En het zou idd kunnen dat iemand daarvan op weg naar huis geen zin had om te lopen en een mooie fiets zag staan, maar uiteindelijk weer nuchter was en spijt kreeg. Maar in dat geval zou er wel aangifte gedaan zijn in BoZ lijkt me. Bovendien wie zet zijn Cervelo (welliswaar in woon-werk uitvoering maar toch) 's nachts buiten?

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 03 dec 2010 17:14

Ron69 schreef:Bovendien wie zet zijn Cervelo (welliswaar in woon-werk uitvoering maar toch) 's nachts buiten?


Dat doe ik nog niet eens overdag! ;)

Overigens petje af voor de moeite die je doet voor de (verdrietige) eigenaar.
Denk dat er heel veel mensen zijn die hun mond zouden houden en vinden dat ze "geluk hebben gehad".
FacebookS3RSSite

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 03 dec 2010 20:26

naar wie zegt dat hij die zelfde nacht gestolen is, en wel eens van een Auto of busje gehoor om spullen te verplaatsen.
dan is Duitsland ineens niet zo heel ver meer.

misschien was het iemands zijn Bierfiets wel en ladderzat zijn fiets vergeten op slot zetten. :rolleye:
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 03 dec 2010 20:35

de monsternaar schreef:naar wie zegt dat hij die zelfde nacht gestolen is, en wel eens van een Auto of busje gehoor om spullen te verplaatsen.
dan is Duitsland ineens niet zo heel ver meer.


Niemand zegt iets, maar we hebben het erover wat onwaarschijnlijk of waarschijnlijk is.
Dat is slechts gissen, net als jou busje waar ik weleens van gehoord heb.

Wie weet is ie helemaal niet gestolen.
Heeft een spanjaard de tocht van Barcelona naar Bergen op Zoom gemaakt op zijn Cervélo.
Heeft bij Hopmans een nieuwe fiets gekocht en wilde weer terug naar Spanje fietsen met de RS aan de hand.
Bleek toch niet zo handig te zijn en heeft hem toen maar achter gelaten.
Hij was die spatbordjes toch al zat.
FacebookS3RSSite

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 04 dec 2010 17:21

Misschien is het allemaal een hoax...?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

dave73nl
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 30 jul 2010 15:56
Locatie: Tilburg

dave73nl 04 dec 2010 17:46

Zet maar gewoon bij mij af dan zijn we er klaar mee en ik happy ;)
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 04 dec 2010 22:51

de monsternaar schreef: misschien was het iemands zijn Bierfiets wel en ladderzat zijn fiets vergeten op slot zetten. :rolleye:


wel in stijl naar de kroeg in iedergeval :)

ik vind het allemaal ook een beetje vreemd, stel je steelt een fiets en je wilt er vanaf dan ga je miz eerder voor een eenmalige duw de vaart in...
Afbeelding

Plaats reactie