Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Renovo R1 racefiets van hout

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 02 jun 2012 17:13

Leuk, verhaal, mooie fiets!

Hier zou ik gewoon weer om willen beginnen met fietsen :)

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 07 jun 2012 17:10

De nieuwe wielen zijn binnen. Hopelijk gaan deze iets langer mee dan de houten exemplaren :| . Nu alleen nog binnenkort de voorvork onder handen nemen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 07 jun 2012 17:14

Vind dit er al beter uit zien dan met de houten wielen. Maar dan verpest je het weer met dat vreselijk spaakpatroon.

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 07 jun 2012 17:51

ja
ooit allemaal op een Scalpel

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 08 jun 2012 09:19

danny1407 schreef: Maar de fiets in zijn totaliteit vind ik nog steeds geen chocola.
Dat gevoel heb ik nou ook... volgens mij komt het door de vork, die doorbreekt echt het geheel. Kaal schuren en opnieuw lakken (dus zonder tekst) zou volgens mij al enorm schelen. Ook de Deda decals van het stuur verwijderen zou mooi zijn. Renovo is de enige tekst die deze fiets nodig heeft.

Het spaakpatroon in je nieuwe wielen vind ik wel weer erg mooi.
Wat is er eigenlijk met de houtenvelgen gebeurd?

tjansen
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 11 mar 2008 13:33

tjansen 08 jun 2012 09:58

feddek schreef:
danny1407 schreef: Maar de fiets in zijn totaliteit vind ik nog steeds geen chocola.
Dat gevoel heb ik nou ook... volgens mij komt het door de vork, die doorbreekt echt het geheel. Kaal schuren en opnieuw lakken (dus zonder tekst) zou volgens mij al enorm schelen. Ook de Deda decals van het stuur verwijderen zou mooi zijn. Renovo is de enige tekst die deze fiets nodig heeft.

Het spaakpatroon in je nieuwe wielen vind ik wel weer erg mooi.
Wat is er eigenlijk met de houtenvelgen gebeurd?
Ik denk omdat alles maar zo bijzonder mogelijk moet zijn. Het frame, de groep, de wielen, de vork, het zadel.. Als je je woonkamer vol zet met de klapstukken uit een designzaak ziet het er ook rommelig uit.

Gewoon het frame met een laag setje wielen en een zwarte afmontage zonder lelijke stickers, daar was ik voor gegaan denk ik.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jun 2012 10:08

Het doet mij ook niets. Het is bijzonder, het is "anders" maar dat maakt het nog helaas nog geen mooie fiets.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

natres
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 feb 2011 21:11

natres 18 jun 2012 12:16

Wordt na carbon hout de nieuwe trend?

Afbeelding
Afbeelding

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 18 jun 2012 13:34

Mooi die zwarte afmontage, een zwart zadel en stuur zou hem afmaken... (ps. dat zouden meer mensen moeten doen ;) )
Do not CROSS the road!

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 18 jun 2012 14:12

:shock: Fantastisch spuitwerk!

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 12 jul 2012 18:46

Het is alweer even geleden sinds mijn laatste update. In die tijd hebben ik en mijn fiets de nodige hoogtemeters gezien. De reden daarvoor is natuurlijk de deelname aan de Marmotte. De Marmotte moest letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt gaan worden van dit seizoen en dat is gelukkig ook geworden.

Op maandag 2 juli ben ik richting Venosc (Frankrijk) gaan rijden alwaar ik samen met nog zo'n tien fietsvrienden een week heb verbleven in een prachtig chalet. Echt een aanrader. In de aanloop naar de Marmotte hebben we op verschillende dagen alvast enkele cols beklommen uit de tocht. Op dinsdag de Col du Galibier samen met de Col du Télégraphe, op woensdag de Aple d'Huez en donderdag nogmaals de Alpe. Vooral op de Galibier had ik het meeste last van één van de grootste gebreken van mijn fiets, namelijk de dubbel voor (lichtste verzet is 39 voor en 27 achter). Je moet er echter wat voor over hebben om met de groep origineel te houden ;) . In de afdaling ben ik tot de conclusie gekomen dat de omschakeling van houten velgen naar aluminium een goede keus is geweest, aangezien de remkracht nu vele malen sterker is. Aangezien de rest van de fiets uitnodigt tot naar beneden knallen, was een beetje extra remkracht geen overbodige luxe.

Toen ik zaterdag bij de Marmotte van start ging was mijn eerste doel vooral om hem uit te rijden in de zilveren tijd. Op de top van de Col du Galibier leek het er heel even op dat ik nog voor goud kon gaan rijden, maar dit heb ik uiteindelijk op 3 minuten niet gehaald (eindtijd: 7:55:54). In de komende jaren dus nog maar een keer proberen. Desondanks ben ik zeer tevreden over mijn eigen prestatie EN over het presteren van de fiets. Ik heb nog niet eerder een fiets gehad die zo fijn fietst en waar ik tegelijkertijd met zoveel plezier op rond rij! Ik denk dat dit een blijvertje gaat worden. :mrgreen: .

Afbeelding

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 13 jul 2012 08:28

Zo in actie ziet hij er toch wel bijzonder fijn uit. Goed ook dat je hem echt gebruikt. Maareh, met een carbon fiets en lichtere wielen had je die drie minuten waarschijnlijk wel sneller gereden... ;)

Plaats reactie