Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gazelle 120 Special Edition: Reynolds 931 frame

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4226
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 21 okt 2011 11:07

Maar los van alle kritieken hier genoemd... Potverdikkie, wat een mooi frame!
(en dat zeg ik dan als totaal onbevooroordeeld berijder van een stalen gazelle...)
Even kijken of ik de komende weken ergens 2500 euro kan vinden ;-)

Gebruikersavatar
Superstick
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2011 08:10

Gebruikersavatar Superstick 21 okt 2011 11:12

En dan zal je ook nog eens ingeloot moeten worden hè, want er zijn er maar een paar gemaakt.
Ik vind hetzelfde: prachtig frame, maar die vork vind ik er niet bij passen.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4226
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 21 okt 2011 11:57

Superstick schreef:En dan zal je ook nog eens ingeloot moeten worden hè, want er zijn er maar een paar gemaakt.
Ik vind hetzelfde: prachtig frame, maar die vork vind ik er niet bij passen.

van loterijen hoef ik het meestal niet te hebben, maar wel gelukkig in de liefde hè 8-)

Die vork is inderdaad een twijfelgevalletje. Ik weet alleen niet goed of het probleem echt de vork is, of alleen de verkeerd uitgevallen belettering van de vork. 't Zal ook uitmaken wat voor wiel er in die vork wordt gehangen....

marchisiocorsa
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51

marchisiocorsa 21 okt 2011 17:16

Correctie, er is alleen nog maar één prototype. Hiervoor kan je dus niet ingelood worden. Ik verwacht wel dat nu al een 20 frames op toezegging verkocht zijn. De overige honderd zullen ook wel snel hun eigenaar vinden
Superstick schreef:En dan zal je ook nog eens ingeloot moeten worden hè, want er zijn er maar een paar gemaakt.
Ik vind hetzelfde: prachtig frame, maar die vork vind ik er niet bij passen.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 21 okt 2011 20:57

Zelfde bouwplan als de V8 die van titaan is gemaakt zo te zien.
Iets andere balhoofdbuis dat wel.
Dunnere schuine buis maar ook iets ovaal bij de bracket.
Zelfde patjes en nokjes op dezelfde plaats.
En een fantastische uitstraling met die afwerking.
Daar hoort een luxe onderdelengoep op te zitten.
Mooi initiatief.
Zou leuk zijn om de twee materiaalsoorten eens te vergelijken in een test van twee identiek afgemonteerde frames met hetzelfde bouwplan.
En als er dan ook nog een alu en een carbon uitvoering bij kan is het vergelijk helemaal compleet.
Ideetje voor de redactie ,maar dit terzijde.
Zij is ook tegen

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 24 okt 2011 22:08

Ik vind het een lelijk hok, vind m'n verzameling Mondials een heel stuk mooier.
ooit allemaal op een Scalpel

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 26 okt 2011 15:59

Ik zou 'm liever live zien om goed te kunnen oordelen maar zo vanaf het plaatje vind ik 'm toch wel fraai hoor. Alleen sluit ik me aan bij de eerdere reacties wat betreft vork en stuurpen. Dat is geen succes. Toch gek dat bijna iedereen die mening heeft en dat ze 'm toch zo samenstellen. Misschien nog even over nadenken Gazelle?

Gebruikersavatar
sunitram
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 02 jul 2008 01:52
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar sunitram 26 okt 2011 19:56

Ik heb hem wel live gezien en aangezien ik een liefhebber ben van de Gazelle Champion Mondial had hij mijn speciale interesse.
Wat een tegenvaller was het.De vorige jubileum uitvoering in 1992 vond ik ook al niet zo bijzonder,maar toch stukken mooier als dit nieuwe
jubileum frame.De combinatie van roestvrij staal en de verchroomde delen en dan een carbon vork vind ik om het netje's te zeggen "niet mooi"
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 26 okt 2011 21:19

Heb m ook gezien, maar ik vind dat dit frame echt helemaal niks met de vroegere Champion Mondials te maken heeft.
ooit allemaal op een Scalpel

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 26 okt 2011 21:50

Ach die vork is toch zeker uitwisselbaar.
En alle andere delen die je er aan vast schroeft doen er ook veel aan toe of af.
Hoofdzaak is of het frame je bevalt.
(Dat zeg ik als V8 bezitter)
Zij is ook tegen

skimons
Forum-lid
Berichten: 2425
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 26 okt 2011 23:15

chroom?? dat is gepolijst mag ik toch aannemen? wellicht kunnen ze een vork naar keuze aanbieden? dat mag wel toch, voor 2500E?? ik zat ook al naar ENVE te kijken, maar da's denk ik ook te beefy. balhoofd kan me gestolen worden, da's veel meer een persoonlijke smaak. een zadelpenklem al dan niet met special gravure is dan weer belangrijker...

mooi hoor, zo voor de winter

marchisiocorsa
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51

marchisiocorsa 26 okt 2011 23:44

Gepolijst, chroom heeft ook geen toegevoegde wwarde bij een RVS frame.

Een vork naar keuze gaat het niet worden. Het betreft eeen jubileum model. Allemaal gelijk behoudens de maatvoering.

Besluiten over hoe hij er definitief gaat uitzien of welke vork of welk balhoofd wordt meegeleverd zijn nog niet genomen.

skimons schreef:chroom?? dat is gepolijst mag ik toch aannemen? wellicht kunnen ze een vork naar keuze aanbieden? dat mag wel toch, voor 2500E?? ik zat ook al naar ENVE te kijken, maar da's denk ik ook te beefy. balhoofd kan me gestolen worden, da's veel meer een persoonlijke smaak. een zadelpenklem al dan niet met special gravure is dan weer belangrijker...

mooi hoor, zo voor de winter
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

Plaats reactie