pariscarbon
29 mei 2007 02:29
Op deze site mag dit verhaal van DeRosa niet ontbreken; mijn vrouw is een enorme De Rosa fan. (zelfs onze dochter heet Rosa) Vorig jaar heeft ze haar echte droomfiets besteld een King in carbon/red. Na twee maanden wachten het frame in onjuiste kleur aan, na weer twee maanden was uiteindelijk het frame daar.
Na drie maanden fietsen bleek dat er een scheurtje in de laklaag zat. Navraag bij de importeur (UBC) leerde dat dit geen enkel probleem was. Echter na het seizoen konden we het frame opsturen voor een herlakking.
In November hebben we het frame naar Belgie laten verzenden met de belofte het eind januari weer retour te ontvangen. Toen we het frame begin maart nog niet retour hadden en de fietsvakantie in april begon te naderen zijn we dagelijk gaan bellen waar het frame bleef. Week in, week uit, het zelfde antwoord: deze week zit het frame in transport, einde van de week is het binnen. Zo kon het gebeuren dat mijn vrouw op de fietsvakantie niet over haar DeRosa kon beschikken.
Een week na de vakantie was dan eindelijk het frame binnen. Wat bleek, er was een compleet nieuw frame verzonden. Helaas was de afwerking aanzienlijk minder dan van het eerste frame wat we hadden (wat las ik over de uitgangscontrole???)
Nadat het frame opgebouwd was kon de eerste proefrit beginnen en......na 40km weer een breukje in de laklaag. Direct weer UBC gebeld, mr. Jean de Coster vertelde mij dat hij de volgende week naar DeRosa zou gaan en daar het probleem zou bespreken. Toen ik hem de volgende week belde kreeg in inderdaad Mr. Cristiano aan de telefoon. In tegenstelling tot wat Mr. de Coster vertelde, stelde Cristiano dat het frame direct retour diende te komen aangezien de laklaag ter bescherming van het carbon dient.
Met Cristiano heb ik afgesproken dat ik het frame zou retourneren op voorwaarde dat ik binnen 1 week een compleet nieuw frame zou ontvangen met geintergreerde zadelpen. Na drie weken waarbij ik minimaal elke dag gebeld heb is het nieuwe frame nu onderweg. Hopelijk komt het deze week binnen. Zodra het frame binnen is, gemonteerd etc. en de eerste proefrit heeft doorstaan probeer ik een fototje te posten.
Conclusie: Op Pinarello na is het één van de mooiste merken op de markt, qua degelijkheid hebben wij het, denk ik, slecht getroffen. De service en het nakomen van afspraken is slechter als slecht.
Pinarello wint toch de tour