Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 26 mei 2007 16:33

Pieter, kan Stefan niet iets voor je regelen met witte carbon velgen? Dat maakt het helemaal af natuurlijk

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 mei 2007 16:37

Quoten: Origineel geplaatst door intersantos op 26 Mei 2007

Alles blijft uiteraard een kwestie van persoonlijke smaak, maar ik vind DeRosa's echt hele lelijke fietsen. Sorry. En als dan ik ook nog lees dat ze technisch niet bijzonder hoogstaand zijn, zou ik mijn dure geld anders besteden. Maar nogmaals, mijn mening...
Maar heb ik iets gemist Casran, of is de liefde met Kuota over?



Ok. Thx.
Ik heb nog steeds 2 Kuota's staan hoor! Dit jaar zou ik op Kuota rijden, en doe ik ook... al wacht ik nog steeds op een Kredo L wit die ik meer dan 6 maand geleden bestelde (maar nu moet hij van mijn part niet meer geleverd worden); in tussentijd reed ik op de Khan. Zijn ook hele goede fietsen en de prijs is niet extravagant duur (nu we toch in het De Rosa topic zijn), maar af en toe wil ik eens verandering (1 iets verandert niet: Lightweights, die maken elke fiets tot een droom)... dus is De Rosa een optie (Idol vind ik mooi, en de King vind ik al jààren een sublieme fiets), maar ook Pinarello, of terug Merckx (die scandium is nog steeds de allerbeste fiets in prijs/kwaliteit waarmee ik ooit reed!) of Litespeed, of helemaal iets anders. We zien wel. Stay tuned!
 
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 26 Mei 2007

Pieter, kan Stefan niet iets voor je regelen met witte carbon velgen? Dat maakt het helemaal af natuurlijk


Héhé. Stefan regelt voorlopig al iets anders, op zíjn voorstel. Geen idee trouwens of die "Whiteweights" wel zo mooi zijn: ze hebben nogal een zilvergrijse glasvezel-look.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 26 mei 2007 22:26

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 26 Mei 2007
Héhé. Stefan regelt voorlopig al iets anders, op zíjn voorstel. Geen idee trouwens of die "Whiteweights" wel zo mooi zijn: ze hebben nogal een zilvergrijse glasvezel-look.


Die zilvere Lightweights zullen hier in mijn ogen totaal niet bij staan. Het is een veel mooiere combinatie om de donkere kleuren van het frame te combineren met donkere wielen.

Overigens denk ik wel dat een paar Obermayer's nog iets mooier zullen staan. Die witte 'sticker' op de flens is denk ik net dat detail dat het geheel nog iets mooier zal maken.

Edit: Bij deze ook daar maar een foto van:

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 mei 2007 23:10

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 26 Mei 2007

Overigens denk ik wel dat een paar Obermayer's nog iets mooier zullen staan. Die witte 'sticker' op de flens is denk ik net dat detail dat het geheel nog iets mooier zal maken.

Dacht ik ook al, maar ik wou je bij 't Photoshoppen nu ook weer niet té veel eisen. 'k Vind het al schitterend dat je dit deed (btw: mijn reply-mail kwam terug met een foutbericht ). Hoe dan ook komen er Obies onder mijn fiets!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 26 mei 2007 23:20

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 26 Mei 2007
(btw: mijn reply-mail kwam terug met een foutbericht ). Hoe dan ook komen er Obies onder mijn fiets!
Ok, vaag.. Ik had echter ook al problemen met het versturen van het mailtje naar jou..

Goede keuze wat betreft de Obies!

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 26 Mei 2007
Dacht ik ook al, maar ik wou je bij 't Photoshoppen nu ook weer niet té veel eisen.



Vragen staat altijd vrij Pieter. Als ik het niet voor je wil doen, had ik dit natuurlijk ook niet gedaan!

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 27 mei 2007 00:34

De Idol vind ik zeker mooi frame in het wit, maar de zwarte versie waar Garzelli mee rijdt is ook zeker niet lelijk!
Anti-Spacers!

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 27 mei 2007 00:53

Persoonlijk vind ik deze DE Rosa Idol fraaier! Zeker met de LW Obermeyers! Nog even sparen. Het blijft gek dat je velgen duurder zijn dan je frame!
Gerardo

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 mei 2007 01:05

Quoten: Origineel geplaatst door pjotr op 26 Mei 2007

De Idol vind ik zeker mooi frame in het wit, maar de zwarte versie waar Garzelli mee rijdt is ook zeker niet lelijk!


Die zwarte versie waarmee Garzelli vandaag Simoni aftroefde is niet zomaar de zwarte zoals hierboven, maar een soort prototype in unidirectioneel carbon. www.derosanews.com
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 27 mei 2007 01:13

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 26 Mei 2007


Quoten: Origineel geplaatst door pjotr op 26 Mei 2007

De Idol vind ik zeker mooi frame in het wit, maar de zwarte versie waar Garzelli mee rijdt is ook zeker niet lelijk!


Die zwarte versie waarmee Garzelli vandaag Simoni aftroefde is niet zomaar de zwarte zoals hierboven, maar een soort prototype in unidirectioneel carbon. www.derosanews.com
 

Dan mag je mij is uitleggen wat unidirectioneel carbon is?!
Anti-Spacers!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 mei 2007 01:39

Quoten: Origineel geplaatst door pjotr op 26 Mei 2007

Dan mag je mij is uitleggen wat unidirectioneel carbon is?!


Deze hieronder (rijdt super achter motoren! ). In zo'n carbon zie je niet de wafelachtige geweven carbonstructuur, maar enkel een wazige schijn (zie bv. ook op de nieuwste Scott Addict ISP). De patten in rood vind ik wel cool. Vanop de De Rosa site:

De Rosa gives birth to another jewel dedicated to Garzelli for its Giro d'Italia
The new bike born some week before the start of the Giro ... ... a new frame in unidirectional carbon.Stefano Garzelli try the new fram and it will be an important chance for his performances.The frame, fruit of a long research in the De Rosa laboratories, has been realized by the match of two different carbons; the first one has a large resistance, the second a low specific weight.
The result of this connection is a much light and much comfortable frame. Garzelli has tested it on the climbs that the Giroand he has remarkablly appreciated the characteristics that exalt this frame.
The frame is composed by Campagnolo Record, Keo Carbon pedals, water bottle Elite carbon, handle-bar Deda Elements, in order to conclude with the wheels type with Ultra tubular Bora or Hyperon Victoria.
    
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 27 mei 2007 01:48

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 26 Mei 2007


Quoten: Origineel geplaatst door pjotr op 26 Mei 2007

Dan mag je mij is uitleggen wat unidirectioneel carbon is?!


Deze hieronder (rijdt super achter motoren! ).

LOL! Dat hebben we gemerkt, misschien kunnen ze een baanversie van de Idol maken..
Anti-Spacers!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 mei 2007 02:57

Quoten: Origineel geplaatst door pjotr op 26 Mei 2007

LOL! Dat hebben we gemerkt, misschien kunnen ze een baanversie van de Idol maken..

Genoeg gelachen... je kan het Garzelli niet verwijten.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie