Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 25 feb 2005 17:53

Quoten: Origineel geplaatst door gvanloo op 25 Februari 2005


Hier nogmaals mijn De Rosa. Staat ook op de topic mijn fiets maar mag natuurlijk ook op deze topic niet ontbreken.
Specificaties: De Rosa Dual Kleur Rosso. Afgemonteerd Campagnolo Record, Campagnolo Zonda Wielen, Ritchey WCS Stuur + Pen, Campagnolo Record Carbon Zadelpen, Flite Carbonio zadel, Look Keo pedalen.


Klasse fiets, ziet er goed uit!!! Hoelang heb je dit race karretje als? Misschien een idee om eens over na te denken, om volgend jaar met een groep De Rosa rijders een trainings fiets vakantie weekje te doen in Italië. En dan in het midden van deze 7 daagse week een bezoek te brengen aan de De Rosa fabriek. Zeg het maar ik regel het voor jullie!!!
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 25 feb 2005 17:58

Quoten: Origineel geplaatst door squadra op 25 Februari 2005




Klasse fiets, ziet er goed uit!!! Hoelang heb je dit race karretje als? Misschien een idee om eens over na te denken, om volgend jaar met een groep De Rosa rijders een trainings fiets vakantie weekje te doen in Italië. En dan in het midden van deze 7 daagse week een bezoek te brengen aan de De Rosa fabriek. Zeg het maar ik regel het voor jullie!!!


Ik heb de fiets nu een aantal weken maar heb er helaas nog niet op kunnen (willen) rijden ivm het slechte weer. Altijd in het weekend als ik overdag kan fietsen is het slecht weer en pekel dus gebruik ik mijn huidige pinarello nog. Idee in Italie zou niet gek zijn. Op korte termijn een rit in nederland organiseren met alleen De Rosa rijders zoals al eerder voorgesteld zou natuurlijk ook erg leuk zijn.

squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 25 feb 2005 18:04

Quoten: Origineel geplaatst door gvanloo op 25 Februari 2005


Quoten: Origineel geplaatst door squadra op 25 Februari 2005




Klasse fiets, ziet er goed uit!!! Hoelang heb je dit race karretje als? Misschien een idee om eens over na te denken, om volgend jaar met een groep De Rosa rijders een trainings fiets vakantie weekje te doen in Italië. En dan in het midden van deze 7 daagse week een bezoek te brengen aan de De Rosa fabriek. Zeg het maar ik regel het voor jullie!!!


Ik heb de fiets nu een aantal weken maar heb er helaas nog niet op kunnen (willen) rijden ivm het slechte weer. Altijd in het weekend als ik overdag kan fietsen is het slecht weer en pekel dus gebruik ik mijn huidige pinarello nog. Idee in Italie zou niet gek zijn. Op korte termijn een rit in nederland organiseren met alleen De Rosa rijders zoals al eerder voorgesteld zou natuurlijk ook erg leuk zijn.

Ben voor een rit hier in nederland om nader kennis met elkaar te maken, en een lekker stukje te fietsen met tussendoor een appelpunt met slagroom. Voorstel rondje limburg start in Wittem. We zitten hier midden in het heuvelland en kunnen vanuit Wittem eerst een stukje inrijden alvorens we de heuvelzone induiken. Ik denk aan een rondje van ca. 100 km. Ik heb een leuke route in gedachte!!
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 25 feb 2005 19:02

Goed idee!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 feb 2005 20:09

Quoten: Origineel geplaatst door squadra op 25 Februari 2005


 Ben voor een rit hier in nederland om nader kennis met elkaar te maken, en een lekker stukje te fietsen met tussendoor een appelpunt met slagroom. Voorstel rondje limburg start in Wittem. We zitten hier midden in het heuvelland en kunnen vanuit Wittem eerst een stukje inrijden alvorens we de heuvelzone induiken. Ik denk aan een rondje van ca. 100 km. Ik heb een leuke route in gedachte!!

Maak er dan een Belle Italia groep van. Dit klinkt als een leuk rondje maar ik ga echt mijn Pina niet ruilen voor een DeRosa ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 25 feb 2005 20:35

Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 25 Februari 2005
Maak er dan een Belle Italia groep van. Dit klinkt als een leuk rondje maar ik ga echt mijn Pina niet ruilen voor een DeRosa ;-)


Alleen voor hen met een Italiaans frame of moet er ook campa op zitten?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 feb 2005 21:07

Quoten: Origineel geplaatst door DeRosa op 25 Februari 2005

Alleen voor hen met een Italiaans frame of moet er ook campa op zitten?

Dat moet je niet aan mij vragen. Dat is niet lief t.o.v. hen die niet beter weten en Sj.... hebben gemonteerd
Less is bore

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 25 feb 2005 21:23

Quote: Origineel geplaatst door DeRosa op 25 Februari 2005
Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 25 Februari 2005
Maak er dan een Belle Italia groep van. Dit klinkt als een leuk rondje maar ik ga echt mijn Pina niet ruilen voor een DeRosa ;-)




Alleen voor hen met een Italiaans frame of moet er ook campa op zitten?


Ik stel voor dat Pinarello's geaccepteerd worden mits afgemonteerd met Campagnolo. ventueel kunnen we natuurlijk overwegen ook andere italiaanse merken toe te laten. Ik bedoel pinarello, opera etc is natuurlijk ook erg mooi. Shimano rijders worden absoluut geweigerd. Een echte italiefreak zal nooit of te nimmer op shimano rijden dus die kunnen we er niet bij hebben.

onlycampa
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 dec 2004 12:56

onlycampa 25 feb 2005 21:38

Quoten: Origineel geplaatst door gvanloo op 25 Februari 2005


Quote: Origineel geplaatst door DeRosa op 25 Februari 2005


Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 25 Februari 2005

Maak er dan een Belle Italia groep van. Dit klinkt als een leuk rondje maar ik ga echt mijn Pina niet ruilen voor een DeRosa ;-)

Alleen voor hen met een Italiaans frame of moet er ook campa op zitten?

Ik stel voor dat Pinarello's geaccepteerd worden mits afgemonteerd met Campagnolo. ventueel kunnen we natuurlijk overwegen ook andere italiaanse merken toe te laten. Ik bedoel pinarello, opera etc is natuurlijk ook erg mooi. Shimano rijders worden absoluut geweigerd. Een echte italiefreak zal nooit of te nimmer op shimano rijden dus die kunnen we er niet bij hebben.

En de Colnago's met Campa???
Alleen maar Campa en niets anders!

squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 25 feb 2005 22:16

 Wat denken de De Rosa rijders van het voorstel van berijders van andere Italiaanse raspaardjes? Lijkt mij eigenlijk wel een leuk voorstel met een Squadra Italia op stap te gaan! Maar dan ook Italian bikes met Campagnolo afmontage.
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 25 feb 2005 22:41

beste mensen, die vergelijking van een Ridley met een Hyundai vind ik toch wel wat overdreven. Persoonlijk zou ik ze vergelijken met VW of Audi, Echte Werkpaarden! Wat afwerking betreft vind ik De Rosa zeer mooi, maar hun kleuren ving ik niet echt geslaagd. Enkel de Dual Rosso en de Merak in het antraciet of zwart zijn zeer mooi. En de vergelijking van De Rosa met Ferrari, kan kloppen, als ze hun kleuren nog wat verbeteren. Ze zien er mss wat te elegant uit om met Ferrari te vergeleken worden, maar dat is dan weer mijn mening. Ik zou De Rosa persoonlijk met Lancia vergelijken. Bijde hebben een rijke historie, zien er elegant uit en zijn allebij pure Italiaanse klassebakken.
Maar aangezien ik niet echt geef om al die historie en elegantie, maar om het pure fietsen met een echt werkaard waar je nooit klachten mee hebt en superbetrouwbaar, dan ga ik zonder enige twijfel voor een Ridley!!!! En dit zal nooit veranderen!!!!
Excuse me while I kiss the sky

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 25 feb 2005 22:43

Quoten: Origineel geplaatst door squadra op 25 Februari 2005

 Wat denken de De Rosa rijders van het voorstel van berijders van andere Italiaanse raspaardjes? Lijkt mij eigenlijk wel een leuk voorstel met een Squadra Italia op stap te gaan! Maar dan ook Italian bikes met Campagnolo afmontage.

Ok als de rest van de Rosa rijders ermee eens zijn. Alle italiaanse raspaardjes mogen meerijden mits Campagnolo afgemonteerd. Dus alle De Rosa, Pinarello, Colnago, Opera, Bianchi, Gios etc rijders mogen meedoen. Rijders die de kluit belaseren en toch met Shimano aan de start verschijnen moeten voor straf 100 meter voor de groep rijden en zullen de koffie met limburgse vlaai moeten betalen voor heel de groep.

Plaats reactie