Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 02 jun 2007 10:57

Gewoon een fietsenmuseum starten . Als ik een de Rosa zou willen (heb er in het verleden meerdere gehad zou ik er nooit eentje op bestelling kopen. Een voorraadmodel kun je in levende lijve zien en als het je niet aanstaat laten staan, bij iets wat speciaal besteld is wordt dat een stuk lastiger (of het duurt weer eeuwig....)

pariscarbon
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:51

pariscarbon 03 jun 2007 00:29

Deze week is dan eindelijk, eindelijk, eindelijk het frame binnengekomen. ndanks dat we een keer of 20 per e-mail bevestigd hadden dat we de kleur van 2006 wenste te ontvangen kwam toch het frame in de 2007 kleuren binnen. Lezen is blijbaar bijzonder moeilijk in Italy. Nu het frame binnen is, blijkt wel dat ook de 2007 kleuren er super gaaf uitzien. (mee eens dus met de voorgaande opmerking dat je eigenlijk zo'n frame eerst zou moeten zien)
Nu hebben we het formula frame binnen, met de geintegreerde zadelpen. Wat blijkt echter, is dat bij een kleine maat (45cm sloping) deze zadelpen slechts zo'n 15 boven de bovenbuis uitsteekt. Dit is dus veel te kort om daar een normale verhouding zadel stuur mee te maken. Dit had minstens 25cm moeten zijn.
Volgens UBC is dit netjes op te lossen door een standaard zadelpen 31,6 pas te maken voor deze klemming en die te gebruiken in plaats van het meegeleverde zadelpennetje.
Frame wordt vandaag of morgen gemonteerd, vol verwachting klopt ons hart voor het resultaat.
Pinarello wint toch de tour

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 03 jun 2007 17:13

@Paris Carbon: Da's dan eindelijk mooi nieuws!
UBC wist in mijn geval te melden dat het frame er deze week had moeten zijn. Maar dat de chauffeur bij DeRosa een pallet(!) was vergeten!!
Het is bijna zo ongeloofwaardig dat het weer geloofwaardig wordt.

pariscarbon
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:51

pariscarbon 04 jun 2007 00:27

Goh, deze versie van het grote smoezen-boek kregen wij..eh even terug kijken in mijn logboek, de 3e week van April. Waarschijnljk krijg je komende week smoes 156, dat is. Het frame is geproduceerd maar we zijn het kwijt, die kregen wij namelijk een week later.
Ik heb zo het vermoeden dat UBC ook zijn buik helemaal vol heeft van DeRosa, Ik sprak mr. deCoster vrijdag en hij klonk buitengewoon boos dat het bij ons weer niet klopte.
Pinarello wint toch de tour

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 04 jun 2007 10:05

Wedden dat dit frame ook problemen krijgt. 25 cm is zelfs met 50 kg al een behoorlijke hefboom. Bovendien gaat de geometrie van een frame dat voor max. 15 cm is ontworpen never goed werken met een zadelpen van 25 cm......

cassagrande
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2007 14:27

cassagrande 09 jun 2007 13:31

Gisteren toch mijn idol besteld. Nu maar afwachten hoelang het gaat duren

snike
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2006 06:31

snike 10 jun 2007 23:17

Heb 3 weken geleden mijn De Rosa King Rosso Nero opgehaald bij Flarer en 'm meteen even uitgetest in de Dolomieten. Alles perfect ! Geen lakproblemen.
Echte aanrader.

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 16 jun 2007 15:20

@Snike: ben erg benieuwd naar jouw De Rosa King. Kan je een foto plaatsen? Hoe is de kleur in het echt?
Gerardo

johan5
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jan 2007 13:05

johan5 16 jun 2007 17:19

Ik heb een DeRosa duelHF.
de fiets is 4 maand met 4000km.
geen lak problemen.(super fiets).
Pina. paris 7jaar oud geen lak problemen ook een super fiets.
Stevens cross 1jaar oud lak bladert af verder een prima fiets.(garantie)

pariscarbon
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:51

pariscarbon 18 jun 2007 01:47

Gisteren eindelijk de King opgehaald compleet met Zefiro Wielen en al. Ook de Nero-Rosso kleur. Ziet er in het echt veel, en veel mooier uit als op de foto. (rood verloop in van licht naar donker rood) Echt een hele gave fiets.

Aleen de zadelpen is nog wat improviseren. (in het Formula frame) een klein maatje frame heeft maar een 15cm zadelpen voor een sloping frame is dit dus veel te kort. De oplossing is om er een normale zadelpen in te monteren. DeRosa geeft op dat een 31,6 erin moet passen, echter het blijkt een 29,4mm te wezen. Hierbij moet je dus ook oppassen welk merk en type zadelpen je gebruikt omdat je anders met de bocht van de zadelpen in de knoei komt (kan niet laag genoeg in het frame)

We hebben er nu nog even een nood zadelpen in zitten, echter er komt een ITM pen die is leverbaar in 29,4mm

Zodra de fiets helemaal af is volgen de foto's
Pinarello wint toch de tour

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 jun 2007 01:52

Paris Carbon schreef:Gisteren eindelijk de King opgehaald compleet met Zefiro Wielen en al. Ook de Nero-Rosso kleur. Ziet er in het echt veel, en veel mooier uit als op de foto. (rood verloop in van licht naar donker rood) Echt een hele gave fiets.

Aleen de zadelpen is nog wat improviseren. (in het Formula frame) een klein maatje frame heeft maar een 15cm zadelpen voor een sloping frame is dit dus veel te kort. De oplossing is om er een normale zadelpen in te monteren. DeRosa geeft op dat een 31,6 erin moet passen, echter het blijkt een 29,4mm te wezen. Hierbij moet je dus ook oppassen welk merk en type zadelpen je gebruikt omdat je anders met de bocht van de zadelpen in de knoei komt (kan niet laag genoeg in het frame)

We hebben er nu nog even een nood zadelpen in zitten, echter er komt een ITM pen die is leverbaar in 29,4mm

Zodra de fiets helemaal af is volgen de foto's



Lijkt me allemaal niet zo handig... :(

Trouwens, je onderschrift "Pinarello Paris Carbon" wint de Tour... hmmm, ik vrees dat er zo geen frame in de TdF zal rondrijden ;) Er was een reden dat ik je (bewust) foutief aansprak met Prince Carbon eerder in dit topic (niemand schijnt die hint opgemerkt te hebben).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 21 jun 2007 23:16

Misschien doelde hij op Pereiro Sio?

Plaats reactie