Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 27 mei 2007 11:17

Persoonlijk vind ik dat de witte idol veel mooier is dan de witte pina.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 27 mei 2007 13:20

Over dat betrouwbaar zou ik (na enkele zeer recente ervaringen waar ik aan heb mogen sleutelen) nog weleens willen discussieren (colnago is veel betrouwbaarder, pina is gelijkwaardig).
Persoonlijk vindt ik de lakschema's en vormen niet lelijk en iedereen moet kiezen wat hij/zij mooi vindt. Waar ik potentiele koper wel altijd op wijs is om eerste eens van dichtbij naar een dergelijk frame te gaan kijken. Iemand met veel ook voor detail die een perfecte laklaag wil (die ook nog een goed houdt) kiest niet al te snel voor De rosa. En het slechte nieuws is, volgens mij heeft de uitgangscontrole van De Rosa de afgelopen anderhalf jaar sabatical opgenomen en laten ze alles gewoon alles door de controle heen slippen.

cassagrande
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2007 14:27

cassagrande 27 mei 2007 14:45

Hey Sharkman
Ben van plan volgende maand een idol (jawel een zwarte) aan te schaffen. Wat bedoel je met die slechte eindcontrole?
groet cassagrande
 

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 27 mei 2007 15:56

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 27 Mei 2007


Je heb geen verstand van mooie fietsen, jammer helaas! en

Smaak is subjectief en heeft daarom niets met verstand te maken...

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 27 mei 2007 16:06

"Ben van plan volgende maand een idol (jawel een zwarte) aan te schaffen. Wat bedoel je met die slechte eindcontrole?"
Gewoon bij aflevering goed controleren. Ik ken hobbyisten die met een spuitbuis een beter resultaat halen. Lak is veel te dik, springt er zeer gemakkelijk af en er zit zoveel vervuiling in de blanke lak dat je er triest van wordt. Een aantal modellen heeft problemen met de buisovergangen en vooral de X light geeft regelmatig klachten (maar ik heb geen idee hoeveel er verkocht worden dus kan ik met geen mogelijkheid zeggen of dit een klein of groot percentage is).

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 28 mei 2007 16:12

ik heb eens een king gezien daar sprongen je de tranen in de oogen zo slecht was die gelakt......echter ik ken 2 king en 1 idol bezitters en die fietsen zien er gelikt uit.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

cassagrande
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2007 14:27

cassagrande 28 mei 2007 18:34

Sharkman;  bedankt voor de tip.  zal er nu zeker met mijn neus boven op zitten.
 
Groet cassagrande

pariscarbon
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:51

pariscarbon 29 mei 2007 02:29

Op deze site mag dit verhaal van DeRosa niet ontbreken; mijn vrouw is een enorme De Rosa fan. (zelfs onze dochter heet Rosa) Vorig jaar heeft ze haar echte droomfiets besteld een King in carbon/red. Na twee maanden wachten het frame in onjuiste kleur aan, na weer twee maanden was uiteindelijk het frame daar.
Na drie maanden fietsen bleek dat er een scheurtje in de laklaag zat. Navraag bij de importeur (UBC) leerde dat dit geen enkel probleem was. Echter na het seizoen konden we het frame opsturen voor een herlakking.
In November hebben we het frame naar Belgie laten verzenden met de belofte het eind januari weer retour te ontvangen. Toen we het frame begin maart nog niet retour hadden en de fietsvakantie in april begon te naderen zijn we dagelijk gaan bellen waar het frame bleef. Week in, week uit, het zelfde antwoord: deze week zit het frame in transport, einde van de week is het binnen. Zo kon het gebeuren dat mijn vrouw op de fietsvakantie niet over haar DeRosa kon beschikken.
Een week na de vakantie was dan eindelijk het frame binnen. Wat bleek, er was een compleet nieuw frame verzonden. Helaas was de afwerking aanzienlijk minder dan van het eerste frame wat we hadden (wat las ik over de uitgangscontrole???)
Nadat het frame opgebouwd was kon de eerste proefrit beginnen en......na 40km weer een breukje in de laklaag. Direct weer UBC gebeld, mr. Jean de Coster vertelde mij dat hij de volgende week naar DeRosa zou gaan en daar het probleem zou bespreken. Toen ik hem de volgende week belde kreeg in inderdaad Mr. Cristiano aan de telefoon. In tegenstelling tot wat Mr. de Coster vertelde, stelde Cristiano dat het frame direct retour diende te komen aangezien de laklaag ter bescherming van het carbon dient.
Met Cristiano heb ik afgesproken dat ik het frame zou retourneren op voorwaarde dat ik binnen 1 week een compleet nieuw frame zou ontvangen met geintergreerde zadelpen. Na drie weken waarbij ik minimaal elke dag gebeld heb is het nieuwe frame nu onderweg. Hopelijk komt het deze week binnen. Zodra het frame binnen is, gemonteerd etc. en de eerste proefrit heeft doorstaan probeer ik een fototje te posten.
Conclusie: Op Pinarello na is het één van de mooiste merken op de markt, qua degelijkheid hebben wij het, denk ik, slecht getroffen. De service en het nakomen van afspraken is slechter als slecht. 
 
Pinarello wint toch de tour

stijnemans
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 10 dec 2006 14:45

stijnemans 29 mei 2007 21:28

Door deze laatse bereichten te lezen begin ik toch serieus te twijfelen aan de kwalitiet van De Rosa. Het zijn toch zo'n dure frames. Bedankt om dit allemaal te melden, ik was van plan om me een De Rosa Idol kader te kopen maar nu ga ik toch maar van die koop afzien... ook al is het zo'n geweldig mooi frame.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 mei 2007 21:31

Bedankt voor je verhaal, Prince Carbon. Klinkt niet al te positief eigenlijk...
Toch blijf ik die Idol, en zeker de King en King 8ormula prachtige frames vinden.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie