Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 21 aug 2011 21:14

Ik rijd ik altijd zonder handschoenen en mijn witte lintje ziet er nog steeds zeer wit uit. Kwestie van het juiste lint gebruiken en goed schoonhouden natuurlijk. Maar ook ik opteer een wit lintje!
Bora stickers moeten er mijn inziens echt op, het is tenslotte een echte italiaan en het mag dus best schreuwen!
Niets is wat het lijkt..

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 22 aug 2011 10:21

csteenbe schreef:Hier mijn nieuwe brommer, het is niet de blauwe geworden en ook niet het model 2012. Nadat ik het model 2012 eens goed had bekeken waren er een aantal dingen die me t.o.v. het model 2011 tegenvielen. Allereerst de achtervork is nogal fors en de diagonale buis vond ik niet zo mooi net als het balhoofd, daarnaast zet ik mijn vraagtekens bij de kabel routing dat bij het model 2011 toch wel mooier is opgelost. Afijn het is deze geworden, final touch moet nog plaats vinden zoals misschien de Bora decals en stuur en stuurpen in het zwart zoals het frame, wit stuurlintje is ook nog een optie maar tsja dat wordt zo snel vuil......

Zal nog een paar foto's plaatsen, deze is wat donker :roll:

GEWOON PRACHTIG!

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 22 aug 2011 12:19

Erg mooi! En een originele verschijning. Ook een grote pre IMHO.

Veel mooie km's gewenst.

turbo66
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 jul 2006 11:46

turbo66 25 aug 2011 22:57

Super mooie fiets! , wel wit lintje hoor en Bora decals dan is ie helemaal af.
Veel plezier ermee!

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 26 aug 2011 10:06

csteenbe schreef:
Zal nog een paar foto's plaatsen, deze is wat donker :roll:
Wow... fantastische fiets! Laat die andere foto's maar snel komen.

Overigens; inderdaad wit lintje en de Bora decals er weer op, dan is ie af!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 26 aug 2011 10:51

Hier nog een paar andere foto's met een betere belichting....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
YFood !!!

robby72
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 mei 2006 21:48

robby72 26 aug 2011 11:14

Gefeliciteerd, echt prachtig! En ja, de Bora's met rood / witte decals passen super bij dit frame. Ben erg benieuwd naar jouw bevindingen na de eerste ritten.

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 26 aug 2011 11:23

csteenbe schreef:Hier nog een paar andere foto's met een betere belichting....
Oei, oei... mooi fietske hoor!
Binnenkort maar weer 'ns een rondje doen samen, dan kan ik 'm 'ns ook in real-life zien.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 26 aug 2011 11:32

@robbie72, inderdaad mijn eerste bevindingen heb er nu bijna 300km opzitten.

- Stuurt zeer strak, niet nerveus. Nog niet in het hooggebergte geweest maar geeft zeer veel gevoel bij snelle afdalingen hier in Zuid-Limburg. Zondag na de Eifel daar zal ik het nog beter kunnen beoordelen.
- Het is geen lichtgewicht wat je misschien van dit top frame van De Rosa zou verwachten, wat me overigens nooit mijn doelstelling is bovenstaande vind ik veel belangrijker.
- Met hoge velgen en ISP blijft het toch een comfortabele fiets, oneffenheden worden niet opgevangen door je rug maar door het frame.
- Stijfheid in bracket en balhoofd is ruim ruim voldoende.
- Geometrie is precies goed voor mij, voordeel De Rosa maakt zeer veel maten!
- Kabels lopen op een mooie manier door het frame.
- Wit is vreselijk te poetsen, en wordt zeer snel vuil :(

Had hiervoor een Scott Addict Limited ook een bijzonder goed frame, maar dit past beter bij mij.

De Bora's gaan er btw weer in met Decals en het lintje wordt wit, leuk voor in de wintertijd te doen ;)
YFood !!!

turboman
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mei 2011 13:47

turboman 26 aug 2011 12:05

Damn,mijn absolute droomfiets!Ooit......

robby72
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 mei 2006 21:48

robby72 26 aug 2011 13:44

csteenbe schreef:@robbie72, inderdaad mijn eerste bevindingen heb er nu bijna 300km opzitten.

- Stuurt zeer strak, niet nerveus. Nog niet in het hooggebergte geweest maar geeft zeer veel gevoel bij snelle afdalingen hier in Zuid-Limburg. Zondag na de Eifel daar zal ik het nog beter kunnen beoordelen.
- Het is geen lichtgewicht wat je misschien van dit top frame van De Rosa zou verwachten, wat me overigens nooit mijn doelstelling is bovenstaande vind ik veel belangrijker.
- Met hoge velgen en ISP blijft het toch een comfortabele fiets, oneffenheden worden niet opgevangen door je rug maar door het frame.
- Stijfheid in bracket en balhoofd is ruim ruim voldoende.
- Geometrie is precies goed voor mij, voordeel De Rosa maakt zeer veel maten!
- Kabels lopen op een mooie manier door het frame.
- Wit is vreselijk te poetsen, en wordt zeer snel vuil :(

Had hiervoor een Scott Addict Limited ook een bijzonder goed frame, maar dit past beter bij mij.

De Bora's gaan er btw weer in met Decals en het lintje wordt wit, leuk voor in de wintertijd te doen ;)
Bedankt voor je bevindingen, ik hoop zelf ook ooit nog eens zoiets te bemachtigen. Mijn oude Alu De Rosa Team stuurde ook super strak, maar mij soms iets te nerveus/direct.

Voor wat betreft het poetsen is gelukkig alleen de bovenzijde van het frame wit! Veel plezier.

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 26 aug 2011 13:56

Sinds de De Rosa Cinquanto ben ik een fan van het merk.
Prachtig frame zo'n King.
Proficiat met je fiets!

Plaats reactie