Pagina 1041 van 1097

Re: Cervélo

Geplaatst: 01 okt 2018 13:51
door Ernie C.
marsman schreef: 01 okt 2018 09:34 Wat is überhaupt de gedachtegang achter die omhoog wijzende stuurpen op de S5???

Verder is het een fiets die om andere spuitschema's schreeuwt. In een mat zwart Sunweb-kleurstelling kan dit nog best eens een mooi dingen zijn/worden.
Daar lopen de kabels doorheen dus er kunnen geen gekke hoeken in zitten. Ik hoop wel dat ze nog een lager modelletje hebben en dat die op de site het "wielertoeristenmodel" is want het zijaanzicht is zo geen porum. Op de foto op de site is de drop in ieder geval niet heel erg pro.
Technisch gezien vind ik het eigenlijk wel een gave oplossing alleen kost een andere maat waarschijnlijk een kapitaal en daar ben ik dan weer minder fan van.

Wel jammer van de schijfremmen.

Re: Cervélo

Geplaatst: 01 okt 2018 14:16
door rnsto kati

Re: Cervélo

Geplaatst: 01 okt 2018 18:21
door TL@
Ik vind hem best mooi (al zou wat meer kleur mogen), stuurpen (als het zo te noemen is) is blijkbaar wel los te vervangen.

Ik heb jammer genoeg niet zoveel geld te besteden aan een fiets (en dan nog zou het eerder een BMC Timemachine road zijn dan deze)

Re: Cervélo

Geplaatst: 01 okt 2018 19:34
door marsman
Afbeelding

De fiets van Tom volgend jaar. Redelijk spuitschema IMHO

Re: Cervélo

Geplaatst: 02 okt 2018 23:04
door Ernie C.
Het is gewoon lachwekkend dat mensen dat accepteren bij een topmodel. Dat de techniek nieuw is, is blijkbaar belangrijker dan dat het goed is.

Re: Cervélo

Geplaatst: 02 okt 2018 23:15
door rnsto kati

Re: Cervélo

Geplaatst: 02 okt 2018 23:21
door mao
Mooie fiets... prijs belachgelijk
En de vraag is kan je hem zelf nog wel onderhouden met zo,n cockpit.

Re: Cervélo

Geplaatst: 03 okt 2018 07:50
door havana
Die stairway-to-heaven stuurpen Afbeelding

Re: Cervélo

Geplaatst: 03 okt 2018 08:14
door raven14
Ik denk dat ik mijn S5 nog maar even bijhoud :)

Re: Cervélo

Geplaatst: 03 okt 2018 08:23
door Infinito GB
Ik vraag mij steeds meer af wat nu een voordel zou zijn van zo'n cockpit uit een deel t.o.v. een losse stuurpen en stuurbocht. Je zit nl. altijd vast aan een door de fabrikant geleverd model, en je kunt niets verstellen. Een andere maat proberen is er bijna niet mer bij, en zelfs bij Canyon niet vooraf te kiezen bij aankoop.
Dus enige voordeel dat ik kan bedenken gewicht, en aero (wat ook met een los aero stuur te benaderen is), en een mogelijkheid om alle kabels binnendoor te geleiden (moet volgens mij technisch ook wel mogelijk zijn met losse delen).
Dit alles zou dan inhouden dat voor ons amateurs de voordelen al redelijk wegvallen. Bij een rondje met 30 gemiddeld telt aero eigenlijk al niet meer mee.

Re: Cervélo

Geplaatst: 03 okt 2018 08:44
door amclassic-fan
Het voordeel is dat het anders is dan wat andere hebben. Je moet toch met iets komen om dit soort prijzen recht (of beter gezegd omhoog) te kunnen praten. Als consument heeft het alleen maar nadelen. Als je tijdens vakantie in een bocht onbenullig onderuit glijdt, zie dan maar eens een nieuw stuur te vinden.

De fiets die gewogen wordt is overigens zonder pedalen en bidonhouders. Dus daar kan je nog ruim 250 gram bij optellen.

Re: Cervélo

Geplaatst: 03 okt 2018 08:45
door xml
die gradient van wit naar rood met daar bovenop die grijze letters van het merk, ergens is dat toch godsgruwelijk lelijk imo...