Trainen kan je toch prima met 105!?Ivo W schreef: ↑11 jan 2021 12:03
Goed gespot, dat is de nieuwe R5 al zou die ook zomaar een nieuwe naam kunnen krijgen.
Als ze hem gewoon dezelfde TJV kleuren hadden gegeven was het minder snel opgevallen.
Kabels volledig weggewerkt, andere stays en de schuine buis lijkt ook kleiner / dunner..
inmiddels ook in de list of uci approved frames and forks. Overigens krijgt Tom meteen mooi materiaal, Gesink en Kruiswijk schieten foto's met armzalige 105 wieltjes. Teken dat er zeer binnenkort ook een nieuwe dura ace groep en wielen komen lijkt me zo.
Cervélo
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
-
- Forum-lid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Daar hoef je geen genie voor te zijn. Shimano bestaat dit jaar 100 jaar. De enige vraag die ik heb hoeveel nieuws gaat er komen naast dura Ace ook ultragra vernieuwing misschien zelfs 105 di2?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Denk niet dat er voorlopig een 105 Di2 komt. Ultegra Di2 is al niet aan te slepen en ook de nieuwe DA Di2 zal het komende jaar wel lastig verkrijgbaar zijn.
Als 105 DI2 had bestaan, had ik dat genomen ipv Ultegra DI2. Maar ik denk dat ze daarmee hun eigen markt zouden opeten. Dus zolang er geen concurrent komt met elektrisch op hetzelfde niveau als 105 zal het niet zo 1-2-3 komen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Het officieel verhaal is dat Shimano 2 fabrieken heeft, eentje voor Dura-Ace en Ultegra en een andere voor de rest, daarom dat het lastig zou zijn om een 105 DI2 te fabriceren. Lijkt me zever te zijn maar dat is volgend Shimano de reden.
Ik vind het ook erg belachelijk dat de DI2 duurder is dan de mechanische variant, de DI2 is namelijk (veel) goedkoper te fabriceren.
Nog een on-topic foto van WvA op zijn S5:
Ik vind het ook erg belachelijk dat de DI2 duurder is dan de mechanische variant, de DI2 is namelijk (veel) goedkoper te fabriceren.
Nog een on-topic foto van WvA op zijn S5:
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
De fietsen zullen worden uitgerust met dura ace Di2 12v, Die zal op zijn vroegst in het najaar van 2021 beschikbaar komen voor de consumenten waarna het wss nog wel een jaartje gaat duren voordat de Ultegra versie beschikbaar komt.
Wat betreft het aantal groepen, op een gegeven moment had shimano ca. 23 verschillende groepen in productie. Van de meest goedkope rommel t/m dura Ace. En inderdaad er zijn meerdere fabrieken waarbij de topgroepen (zowel mechanisch als DI2) in Japan worden gemaakt en de lagere groepen voornamelijk in Maleisie. En in theorie zijn mechanische groepen idd goedkoper te produceren echter Shimano gaat voor haar Di2 groepen voor extreme betrouwbaarheid (zeker op dit punt verslaat het de concurrentie met gemak) en gebruikt heel hoogwaardige materialen waardoor de werkelijkheid wss precies omgekeerd is.
Wat betreft het aantal groepen, op een gegeven moment had shimano ca. 23 verschillende groepen in productie. Van de meest goedkope rommel t/m dura Ace. En inderdaad er zijn meerdere fabrieken waarbij de topgroepen (zowel mechanisch als DI2) in Japan worden gemaakt en de lagere groepen voornamelijk in Maleisie. En in theorie zijn mechanische groepen idd goedkoper te produceren echter Shimano gaat voor haar Di2 groepen voor extreme betrouwbaarheid (zeker op dit punt verslaat het de concurrentie met gemak) en gebruikt heel hoogwaardige materialen waardoor de werkelijkheid wss precies omgekeerd is.
Waar is dat goedkoper te fabriceren op gebaseerd?sharkman113 schreef: ↑11 jan 2021 17:21 De fietsen zullen worden uitgerust met dura ace Di2 12v, Die zal op zijn vroegst in het najaar van 2021 beschikbaar komen voor de consumenten waarna het wss nog wel een jaartje gaat duren voordat de Ultegra versie beschikbaar komt.
Wat betreft het aantal groepen, op een gegeven moment had shimano ca. 23 verschillende groepen in productie. Van de meest goedkope rommel t/m dura Ace. En inderdaad er zijn meerdere fabrieken waarbij de topgroepen (zowel mechanisch als DI2) in Japan worden gemaakt en de lagere groepen voornamelijk in Maleisie. En in theorie zijn mechanische groepen idd goedkoper te produceren echter Shimano gaat voor haar Di2 groepen voor extreme betrouwbaarheid (zeker op dit punt verslaat het de concurrentie met gemak) en gebruikt heel hoogwaardige materialen waardoor de werkelijkheid wss precies omgekeerd is.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
had me verschreven in theorie zou een elektronische groep op basis van in china geproduceerde onderdelen geassembleerd in een lagelonenland (fractioneel) goedkoper kunnen.
Mechanische groepen bevatten meer componenten/materiaal en zijn minder snel te assembleren (bij disc groepen zal de verschil sowiezo een stuk kleiner zijn).
Kennelijk vertrouwd Shimano voor hun bulk de productie toe aan Maleisië, De duurdere groepen worden in Japan samengesteld (en daarvoor vermoed ik wel dat de prijsverschillen voor een deel kunstmatig worden bepaald.
Mechanische groepen bevatten meer componenten/materiaal en zijn minder snel te assembleren (bij disc groepen zal de verschil sowiezo een stuk kleiner zijn).
Kennelijk vertrouwd Shimano voor hun bulk de productie toe aan Maleisië, De duurdere groepen worden in Japan samengesteld (en daarvoor vermoed ik wel dat de prijsverschillen voor een deel kunstmatig worden bepaald.
2 knoppen per shifter zijn makkelijker dan al de onderdelen die nodig zijn voor mechanisch schakelen in elkaar vijzen.
Mechanisch schakelen heeft veel meer verschillende onderdelen, altijd duurder te fabriceren dus.
De consument ziet echter meerwaarde in DI2 en daarom verkopen ze die duurder.
Mechanisch schakelen heeft veel meer verschillende onderdelen, altijd duurder te fabriceren dus.
De consument ziet echter meerwaarde in DI2 en daarom verkopen ze die duurder.