Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 10 aug 2009 15:25

lancev7 schreef:Ziet er goed uit CASRAN, hoe is de fiets bevallen, is het een optie voor de volgende triatlon? Wat betreft de fiets, hoe bevalt het schmolke stuur, ik neem tenminste aan dat het een schmolke is, aangezien je deze nog had en je het gewicht van 7,5kg haalt. Hoe bevalt het rijden met de speedplays ik dacht dat je altijd met Time gereden had?
Al met al een schitterende fiets die een genot moet zijn voor dit werk. Gefeliciteerd, owja je zadel staat iets naar beneden maar dat zal wel normaal zijn bij een TT fiets.
Top Bike



Thx. Stuurtje is een Zipp SL. Fiets gaat heel goed voor dit soort parcoursen en ik zal hem ook gebruiken in de loodzware halve Ironman van Wiesbaden komende zondag. Sommigen keken eigenaardig op dat ik met een vol wiel aankwam, maar uiteindelijk is dit aerodynamischer (de afdalingen!!), weegt hij nauwelijks zwaarder en is het geen last als er geen stukken zijn waar er wind staat. Ik had na de wedstrijd wel lage rugpijnen, maar dit komt door een combinatie van het zwemmen (rugspanning) met daarna heel hard doorrijden op stukken vals plat in de tijdritbeugels (hier zet je de onderrug zwaar onder spanning!).
Vorig jaar ben ik trouwens op Speedplay overgeschakeld. Time was een ploegverplichting van m'n wielerploeg in 2007, ben ik nooit 100% weg van geweest (ik kwam van Shimano SPD-SL). Op Speedplay voelde ik me vanaf de eerste training goed.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

michaelvg
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:33

michaelvg 10 aug 2009 18:03

@casran heb jij ook wel is last dat die stel schroefjes voor je zijwaartse speling steeds open gaan staan? het is ook altijd aan m'n rechter kant?
http://michaelvanginneken.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

stockie
Forum-lid
Berichten: 428
Lid geworden op: 09 okt 2006 19:43

stockie 10 aug 2009 19:56

Ja, daar heb ik soms ook last van. Een druppeltje loctite doet wonderen ;-)
Stockie

python
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2009 16:55

python 10 aug 2009 21:15

Heb sinds vorig weekend mijn nieuwe fietsje,de RS,rijd super
eindelijk verlost van schouderpijn.....

python
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2009 16:55

python 10 aug 2009 21:21

blijkbaar is een foto plaatsen niet mijn sterkste punt........

vinokourov
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 04 aug 2006 23:00

vinokourov 10 aug 2009 21:51

python schreef:blijkbaar is een foto plaatsen niet mijn sterkste punt........


Wow! Schitterend! Een van de schoonste RS'n dat ik heb gezien !

lucnoa
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 mar 2007 23:52

lucnoa 10 aug 2009 23:31

python schreef:blijkbaar is een foto plaatsen niet mijn sterkste punt........



Een cervélo RS wordt aangeprezen voor zijn comfort ! En dit comfort kan deze fiets werkelijk bieden en hier heb je heel veel plezier van .
Maar waarom moeten er dan hoge carbon velgen in die het comfort zo goed als helemaal wegnemen ?
En voor die witte stuur en zadelpen ben ik eigenlijk ook niet zo voor te vinden , maar dit is natuurlijk mijn mening !
Het zou genoeg kunnen dat ik hier de enige ben op het forum met deze meningen , het belangrijkste is dat jij hemzelf mooi vindt en dat je er veel fietsplezier mee zal beleven .

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 10 aug 2009 23:46

Ik ben ook niet zo gecharmeerd van de witte pennen, maar ik vind zeker dat de fiets er mag wezen. Hij valt wel op! Die witte bandjes vind ik wat over de top. Is dat nu trouwens de nieuwe Ultegra groep die je gemonteerd hebt?

21st-century
Forum-lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:36

21st-century 11 aug 2009 00:12

lucnoa schreef:
python schreef:blijkbaar is een foto plaatsen niet mijn sterkste punt........



Een cervélo RS wordt aangeprezen voor zijn comfort ! En dit comfort kan deze fiets werkelijk bieden en hier heb je heel veel plezier van .
Maar waarom moeten er dan hoge carbon velgen in die het comfort zo goed als helemaal wegnemen ?


Absolute onzin !! het comfort wordt absoluut niet weggenomen door een setje cosmic carbon. Campa Eurus die zijn lekker comfortabel (niet dus) heb zelf een setje Eurus en een setje bontrager Aeolus (hoge velgen full carbon) de bontragers zijn een stuk comfortabeler dan mijn setje campa Eurus neem dat maar aan van mij. Cosmic carbon heeft overigens gewoon de eigenschappen van een lage velg wat comfort betreft, zoals je misschien wel weet zit hier een carbonnen kap over voor de aerodynamica. Als je over zeer slechte wegen moet zoals kasseien dan is het effect van een lagere bandenspanning veel hoger wat het comfort betreft dan de eigenschappen van de velg. Het comfort van de RS blijft dus zeker behouden. Zelf rij ik met een Cervélo R3 sl en ook bij deze fiets is het comfort ongekend zelfs met een setje campa Eurus.

@python, erg mooie fiets die RS !!
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 11 aug 2009 00:26

Mooie RS, die wielen passen wonderwel bij het kader.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 11 aug 2009 00:28

@ python,

Ik vond de RS door hogere balhoofd altijd iets minder spichtig (lees stoer) staan, maar deze is meer dan spichtig. Zelfs als de witte pennen zwart zouden zijn. Veel plezier ermee!!!
Groet,
Mike

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 11 aug 2009 00:35

python schreef:blijkbaar is een foto plaatsen niet mijn sterkste punt........



Heel mooi, die RS. Ik heb er ook geen witte pennen op losgelaten (niet zo mijn ding), maar het mag er wezen. Zou zelf ook nog wel een RS overwegen eigenlijk...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie