Cervélo
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12634
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bij een s5 frame zitten geen spacers. Bizar voor een frame van dat geld. Maar de dealers hebben een dealerkit en die kreeg ik mee om de fiets voor mijn fietsmaat af te maken. Bij elke spacerafstand moet je ook andere bouten gebruiken. Wel een mooi probleemloos balhoofd, stijf ook, Maar wel bewerkelijk een andere lengte stuurpen is niet even te regelen.scottpch schreef: ↑23 mei 2020 07:49 Bij een S5 frameset hoort ook het stuur, dus de bijgeleverde spacer(s) zitten er dan ook automatisch bij.
Maar bij een S5 zit volgens de foto maar een spacer om op dezelfde hoogte als de bovenbuis uit te komen.
De aan het stuur vastzittende stuurnok zorgt voor de hoogte van het stuur.
Het model van Raven14 is nog met de oude constructie, zie foto hierboven, de nieuwe S5 heeft dat aparte stuur.
En bij dat oude model passen alle verkrijgbare spacers, dus niet specifiek Cervelo.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik heb weleens begrepen dat ze liever niet hebben dat men er niet zelf aan gaat zitten sleutelen.
Dit omdat het een wat ingewikkeldere constructie is.
Dit omdat het een wat ingewikkeldere constructie is.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5383
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Extreem ingewikkeld lijkt me niet. Gepruts dat is het zeker wel. Vooral met een zootje kabels wat daar ook nog moet passeren.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik schrijf toch ook niet extreme ingewikkeld. Ze willen gewoon voorkomen dat iedereen eraan kan sleutelen.
En dat kan ik met sommige hobby sleutelaars wel begrijpen. ALs een of andere prutser het verkeerd in elkaar zet dan is dat slechte reclama coor Cervelo
En dat kan ik met sommige hobby sleutelaars wel begrijpen. ALs een of andere prutser het verkeerd in elkaar zet dan is dat slechte reclama coor Cervelo
Je zit dus automatisch vast aan een dealer als je wat wilt spelen met je positie, tenzij je een dealerkit weet te scoren ergens. Ik snap de gedachte, maar vind het jammer dat het zo moet, ik heb meer vertrouwen in mijn eigen sleutel kunsten dan die van de gemiddelde fietsenmaker.
Daarnaast blijf het natuurlijk ook nog dat de Di2 versie die je eigenlijk wilt buitenproportioneel duur is ten opzichte van de niet Di2 versie. Voor het gemak ga ik er ook maar van uit dat er weinig korting te halen is op dit soort fietsen.
Daarnaast blijf het natuurlijk ook nog dat de Di2 versie die je eigenlijk wilt buitenproportioneel duur is ten opzichte van de niet Di2 versie. Voor het gemak ga ik er ook maar van uit dat er weinig korting te halen is op dit soort fietsen.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5383
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Dit zijn ook de fietsen voor mensen die niet meer kijken op een euro meer of minder.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12634
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mijn maat kreeg de dealerkit gewoon mee. Maargoed dat kan voor een winkel weer niet fijn zijn.
Het is niet lastig. Ik vind het een heel simpel en goed systeem bij eerste montage. zit als een huis. maar wil je een stuurtriangle vervangen dan ben je toch snel een ruim 1 uur a 2 uur verder.
Bij het aanpassen van de stuurhoogte heb je ook andere lengte bouten nodig, daarom zullen ze de kit er niet bijdoen omdat het misschien foutgevoelig is. Maar die zou je dan bv wel bij een los frame kunnen leveren.
Het is niet lastig. Ik vind het een heel simpel en goed systeem bij eerste montage. zit als een huis. maar wil je een stuurtriangle vervangen dan ben je toch snel een ruim 1 uur a 2 uur verder.
Bij het aanpassen van de stuurhoogte heb je ook andere lengte bouten nodig, daarom zullen ze de kit er niet bijdoen omdat het misschien foutgevoelig is. Maar die zou je dan bv wel bij een los frame kunnen leveren.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Zat niet op te letten en naar die van Raven te kijken. De nieuwe heeft inderdaad de alternatieve voorvork/balhoofd constructie die dus ook een eigen spacer nodig heeft zie ik nu.
Waar komt je aversie richting de dealer vandaan? Ik doe ook al mijn gesleutel zelf om precies diezelfde reden, maar geen probleem om de dealer even op te bellen om zo'n kitje op te sturen toch? Natuurlijk willen ze liever dat er alleen door officiele kanalen aan zo'n fiets gesleuteld wordt en liggen die kits niet bij de Aldi of Giant dealer in de schappen, maar dat lijkt me verder niet bewust.wmc schreef: ↑25 mei 2020 10:07 Je zit dus automatisch vast aan een dealer als je wat wilt spelen met je positie, tenzij je een dealerkit weet te scoren ergens. Ik snap de gedachte, maar vind het jammer dat het zo moet, ik heb meer vertrouwen in mijn eigen sleutel kunsten dan die van de gemiddelde fietsenmaker.
Mijn ervaringen met de dealer waar ik mijn Cervelo gekocht heb zijn prima (Bike Totaal Bloemendal). Reserveren, aanschaf zonder wielen, omwisselen stuurpen via de post, aanschaf zadelpen zonder setback, toesturen small parts voor Etap etc. waren allemaal geen probleem. Ben er uiteindelijk 1x fysiek geweest om het frame op te halen, maar het contact achteraf is altijd vriendelijk en behulpzaam.
Buiten een erkende verdeler aanschaffen lijkt me dus sowieso niet handig i.v.m. de levenslange garantie op het frame. Eenmaal een frame aangeschaft ben je ook gewoon klant die ze graag helpen.
Het is niet zozeer een aversie, maar meer een aversie tegen betalen voor dingen die ik zelf (beter) kan. Een klein voorbeeldje is de afwerking van kabels en stuurlint. Ik besteed daar zelf de tijd en moeite aan om er een krimpkousje omheen te doen, terwijl dit voor een dealer meer routine werk is.ypuh schreef: ↑25 mei 2020 10:49Zat niet op te letten en naar die van Raven te kijken. De nieuwe heeft inderdaad de alternatieve voorvork/balhoofd constructie die dus ook een eigen spacer nodig heeft zie ik nu.
Waar komt je aversie richting de dealer vandaan? Ik doe ook al mijn gesleutel zelf om precies diezelfde reden, maar geen probleem om de dealer even op te bellen om zo'n kitje op te sturen toch? Natuurlijk willen ze liever dat er alleen door officiele kanalen aan zo'n fiets gesleuteld wordt en liggen die kits niet bij de Aldi of Giant dealer in de schappen, maar dat lijkt me verder niet bewust.wmc schreef: ↑25 mei 2020 10:07 Je zit dus automatisch vast aan een dealer als je wat wilt spelen met je positie, tenzij je een dealerkit weet te scoren ergens. Ik snap de gedachte, maar vind het jammer dat het zo moet, ik heb meer vertrouwen in mijn eigen sleutel kunsten dan die van de gemiddelde fietsenmaker.
Daarnaast zou ik graag onafhankelijk willen zijn van een dealer om onderdelen te wisselen, maar er zelf mee willen spelen als ik het nodig vind om te wisselen van spacers. Overigens snap ik helemaal dat bij dit type fiets de fabrikant het liefste heeft dat er door een erkend verkooppunt aan wordt gesleuteld vanwege de afwijkende constructie, maar het zou fijn zijn als de optie er wel zou zijn.