Cervélo
Nu noem je gelijk iets wat ik niet kan geloven. De 6700 remmen vond ik al goed te doseren en remmen goed. Dit komt misschien dat ik met afdalen al sowieso in de drops zit waardoor de arm langer is. Als men de 6700 goed afstelt schakelt hij als een zonnetje zowel vlak als onderbelasting in een klim.
Maar hier laat ik het bij want dit is het cervelo topic. Kortom top fiets die s3!
Maar hier laat ik het bij want dit is het cervelo topic. Kortom top fiets die s3!
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
- Corto Maltese
- Forum-lid
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 14 mei 2014 17:07
Een prachtige fiets. Staat hoog op mijn verlanglijstje.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
sharkman113 schreef:Er is wel degelijk een groot verschil tussen 6700 en 6800. De eerste zit vol met halve ontwerpfoutjes en het gat naar DA 7900 was redelijk tot zeer groot. Met 6800 zijn een aantal structurele verbeteringen doorgevoerd en het gat naar 9000 is (afgezien van een beetje extra gewicht gewoon heel klein). Enkel de remhoeven zijn al een wereld van verschil waar 6700 kwa remkracht goed was is 6800 nog een stukje beter en eindelijk kun je de remmen ook perfect doseren (dus niet enkel aan / uit).
Overigens zul je vanaf nieuw en op een vlakke weg relatief weinig verschil merken (maar dan is alles redelijk tot goed). Een vergelijk met gebruik materiaal in de regen en/of bergen zal eerder de nodige verschillen aantonen. En het mooie is: zowel de keuze voor Ultegra of Dura Ace is prima en heb je even het geld niet dan heb je een even goede keus aan de eerste groep (rationeel de beste keus) en dat was voorheen veel minder dus iedereen wint .
+1. 6800 is echt wel een stap voorwaarts tov 6700. Dit uit zich het beste in het schakelen, en inderdaad het doseren van de remmen (wat ik ronduit belabberd vond bij 6700).
Heeft iemand wellicht nog een zadelpen liggen voor de soloist carbon (2007)? Het mag ook de aluminium pen zijn. Zonder fietst zo lastig
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 07 jan 2014 18:33
Omdat je vrij lang bent een 61.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Als je maat 61 overweegt, kijk dan ook even hoe het plaatje er in totaliteit uit komt te zien. Wat wordt de lengte van je stuurpen en hoeveel zadelpen steekt er uit het frame? Hoeveel spacers heb je nodig bij het balhoofd?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Jullie hebben gelijk. Na 3 weken op mijn S3 met Ultegra 6800 ben ik gisteren weer op mijn oude fiets gesprongen met Ultegra 6700. Het verschil is toch groter dan ik in eerste instantie dacht. Vooral de remmen hebben mij al een aantal keer "een goede dienst bewezen" en zijn een stuk beter te doseren dan de 6700. Schakelen is ook net een tikkeltje strakker. Over de S3 nog steeds niets dan lof.dickygiovanni schreef:sharkman113 schreef:Er is wel degelijk een groot verschil tussen 6700 en 6800. De eerste zit vol met halve ontwerpfoutjes en het gat naar DA 7900 was redelijk tot zeer groot. Met 6800 zijn een aantal structurele verbeteringen doorgevoerd en het gat naar 9000 is (afgezien van een beetje extra gewicht gewoon heel klein). Enkel de remhoeven zijn al een wereld van verschil waar 6700 kwa remkracht goed was is 6800 nog een stukje beter en eindelijk kun je de remmen ook perfect doseren (dus niet enkel aan / uit).
Overigens zul je vanaf nieuw en op een vlakke weg relatief weinig verschil merken (maar dan is alles redelijk tot goed). Een vergelijk met gebruik materiaal in de regen en/of bergen zal eerder de nodige verschillen aantonen. En het mooie is: zowel de keuze voor Ultegra of Dura Ace is prima en heb je even het geld niet dan heb je een even goede keus aan de eerste groep (rationeel de beste keus) en dat was voorheen veel minder dus iedereen wint .
+1. 6800 is echt wel een stap voorwaarts tov 6700. Dit uit zich het beste in het schakelen, en inderdaad het doseren van de remmen (wat ik ronduit belabberd vond bij 6700).
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014