Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 19 jun 2011 17:31

HenH schreef:Erg mooie fiets!
Zeer smaakvol afgemonteerd.
Alleen één minpuntje in mijn ogen zijn de witte spaken in de LW wielen.
Wat is het gewicht?
heb er ook zwarte, maar dan vind ik de fiets te flauw, als die wielen draaien is het wel een eye catcher.

Gewicht = 5,74kg

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 19 jun 2011 17:42

Je fiets is sowieso wel een eye catcher :D
Misschien wordt het anders inderdaad wel wat teveel van het goede qua zwart.
Ik ben benieuwd naar een foto in actie.
Veel lekkere km's toegewenst
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 19 jun 2011 19:01

ts-biker schreef:
HenH schreef:Erg mooie fiets!
Zeer smaakvol afgemonteerd.
Alleen één minpuntje in mijn ogen zijn de witte spaken in de LW wielen.
Wat is het gewicht?
heb er ook zwarte, maar dan vind ik de fiets te flauw, als die wielen draaien is het wel een eye catcher.

Gewicht = 5,74kg
Geweld! Hoe is de Power2Max?
What makes the boat go faster?

frank8610
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 23 aug 2009 23:42

frank8610 19 jun 2011 20:28

Zowel in het Specialized als Cervelo topic is te zien dat het vakantiegeld dit jaar niet naar bij de vrouw terecht is gekomen! ;) Echt een superstrakke bak hoor, smaakvol opgebouwd en niet compleet doorgeslagen met lichtgewicht onderdelen. Veel plezier ermee!

bundes
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 09 mei 2006 14:22

bundes 19 jun 2011 21:22

gaat t hier alleen om wie de grootste heeft? ik heb t al eerder meegemaakt maar op een inhoudelijke vraag komt nagenoeg geen reactie, jullie zouden mij daar ontzettend mee helpen.
Mooie fietsen allemaal, daar niet van, maar het gaat hier toch ook om mede-fietsfanaten te helpen of niet dan?

jantjuh
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 mei 2011 14:34

jantjuh 19 jun 2011 21:32

bundes schreef:gaat t hier alleen om wie de grootste heeft? ik heb t al eerder meegemaakt maar op een inhoudelijke vraag komt nagenoeg geen reactie, jullie zouden mij daar ontzettend mee helpen.
Mooie fietsen allemaal, daar niet van, maar het gaat hier toch ook om mede-fietsfanaten te helpen of niet dan?
Ben je een beetje geïrriteerd, ofzo? :x Je stelde de vraag gisteren, en dit is wel de cervelo-site, dus als iemand iets mooi ziet, is dit wel de plek om het te zetten.
Over je vraag: een zadel kan kapot gaan bij een val, bij mij was de buis aan de binnenkant, links kapot. Hij boog dus duidelijk naar links. Maar bij een zadel dat niet kapot is moet je hem recht kunnen zetten door de zadelpen iets te draaien. Dat het zadel iets naar voren staat is niet zo slecht, tenzij je er last van hebt op de fiets. Dan heb je meestal een nieuw zadel of -pen nodig.

Enne: adem in... adem uit... enz. ;)
Giant TCR Advanced 1 LTD / Empella Bonfire / no-name TT

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 20 jun 2011 09:01

Inderdaad: schitterende fiets!!!!

Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe racer, gezien de foto's teken ik hier blind voor!
Zou je ons de framemaat en exacte type icm je binnenbeenlengte en totale lengte kunnen noemen?

bedankt,

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 20 jun 2011 09:23

liviolivius schreef:
ts-biker schreef:
HenH schreef:Erg mooie fiets!
Zeer smaakvol afgemonteerd.
Alleen één minpuntje in mijn ogen zijn de witte spaken in de LW wielen.
Wat is het gewicht?
heb er ook zwarte, maar dan vind ik de fiets te flauw, als die wielen draaien is het wel een eye catcher.

Gewicht = 5,74kg
Geweld! Hoe is de Power2Max?
prima, gisteren de 1ste maal getest (reed altijd met PT SL+), waarden verschillen amper van mijn PT data, dus hij meet vrij correct.
Heb wel vernomen van andere P²M rijders dat je wel geregeld eens de batterij moet vervangen (3 maandelijks), maar buiten dat "top"

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 20 jun 2011 09:26

mslingerland schreef:Inderdaad: schitterende fiets!!!!

Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe racer, gezien de foto's teken ik hier blind voor!
Zou je ons de framemaat en exacte type icm je binnenbeenlengte en totale lengte kunnen noemen?

bedankt,
maat = 58, zithoogte = 79,1 (ik ben 1m90 maar zit relatief laag voor mijn lengte)
Stuurpen 120 / -17° (in principe kan ik dus ook op een 56 met een 6° langere stuurpen en wat extra spacers, maar dit concept is het stijfste en dat heb ik gisteren echt wel gemerkt tov mijn S3)

steven-
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 mar 2008 23:06

steven- 20 jun 2011 10:11

Is deze stijver dan je S3 ?

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 20 jun 2011 10:21

steven- schreef:Is deze stijver dan je S3 ?
vooraan is deze een pak stijver (bij bergop rechtstaan bijv trekkend in de beugels), ook de trapkracht overbrenging voelt zeer goed aan, dus het totaalconcept is zeker stijver/sneller dan mijn S3, die voelt bij grote krachten vooraan iets flexibeler aan.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 20 jun 2011 10:54

bundes schreef:Help wanted!
zadel van mijn cervelo staat scheef, de punt lijkt heel licht naar beneden te wijzen, maar nog erger;
zadel staat niet helemaal evenwijdig aan de bovenbuis, wijkt af naar links.

Heb geprobeerd om dmv inbus onder zadel los te draaien, en dan opnieuw te stellen om m weer recht te krijgen maar dat lukt niet, hij blijft scheef staan. Heb ook geprobeerd zadelpen iets te richten maar in mijn beleving past dat ding maar op een manier dus ook dat heeft volgens mij weinig zin.

Hierdoor heb ik inmiddels veel last van de binnenkant van mijn lies.
Weet iemand hoe ik mijn zadel weer recht kan zetten?

Alvast bedankt!
Je zegt niet wat voor fiets je hebt. De pen van de R-serie is draaibaar => geen probleem. De zadelpen van de S-serie is inderdaad niet draaibaar. Het lijkt erop dat er toch iets verbogen is. De meest logische kandidaat lijkt mij de zadelrails, die verbogen kan zijn. Als je geen kosten wilt maken kun je ook een zadel van iemand anders monteren of een proefzadel van een fietsenmaker. Dan weet je in ieder geval waar het probleem zit.
Succes!
Laatst gewijzigd door loos op 20 jun 2011 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Plaats reactie