Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 21 jul 2010 13:29

franskem schreef:Mooie fiets, maar wat me opviel was de 'diepe zit'.


"normale" zit, 7/8-cm is nu niet bepaald super diep.

twofourtwo
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02

twofourtwo 21 jul 2010 13:43

kodiesan schreef:Nieuwe fiets voor mijn vrouw:


Ben ik nu de enige die zit te wachten op een foto van je vrouw en haar fiets?
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

sjapper
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 dec 2007 17:55
Locatie: Amersfoort
Contact

sjapper 21 jul 2010 22:35

eh, ja :)

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 21 jul 2010 23:42

Iemand trouwens hier ervaring in de ovale cranks die het Test Team ook gebruikt? Ben wel 'ns benieuwd hoe amateurs dat vinden.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 21 jul 2010 23:46

nofuturekid schreef:TiesT, leg uit. Ik vind het namelijk smaakvol gedaan. Met andere woorden, vette fiets (en)!

Vraag me wel af of hij niet te hard is voor je vrouw. Denk ik niet dat ik de mijne een plezier zou doen met een dergelijk frame.


Mag ik gewoon iets niet mooi vinden? Smakeloos stuurlint, gek kort stuurpennetje, te veel rode details imho.

De fiets die er naast staat is dan weer wel zeer fraai;)

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 21 jul 2010 23:58

Allereerst ben ik het met TiesT eens over de Cervelo. Ik vind het geen succes de combinatie zwart / rood en vooral de hoeveelheid variatie is in mijn optiek geen succes. Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Daarnaast ben ik het nogmaals eens met TiesT of eigenlijk ben ik gewoon met stomheid geslagen door de reactie van enkele hier. Een mening mag uitgesproken worden. Waarom is het toch altijd als iemand iets 'negatiefs' zegt over 'n cervelo dat het halve forum direct in de verdediging schiet.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 22 jul 2010 01:19

Ik ben niet met stomheid geslagen door de reactie van hen die de fiets mooi vinden. Lijkt me ook een mening die je gewoon mag hebben. Ik vind het in de basis ook een mooie fiets. Alle rode accenten maken het echter een beetje een te druk geheel. Wat dat betreft ga ik met Tiest mee. Een strak zwart stuurlintje en wielen zonder stickers maken het vast tot een rustiger en strakker geheel. En da's dan weer meer mijn smaak.

nofuturekid
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2006 09:50

nofuturekid 22 jul 2010 01:32

Lelijk vinden mag zeker, en eerlijk gezegd zou ik het zelf niet zo doen. Een chick op een kermisfiets vind ik alleen wel gaaf. Mag je anders over denken.

Tiest zegt alleen dat t een typisch geval is van mooie componenten met minder resultaat. En dan ben ik wel benieuwd waarom t een typisch geval is. Dat is niet aanvallend lijkt me. Ik moest meteen denken aan een matzwarte Pina met allemaal dure gouden zooi. Dat vond ik dan gevalletje jammer.

Dan iets anders, je hebt wel een punt dat sommigen hier snel defensief reageren op opmerkingen t.a.v. Cervelo. Maar dat heb je ook in de Pina draad (en andere). Mensen die hier posten zijn trots op hun fiets(merk) en daarom misschien wat snel beledigd. Terecht? Mwah, nee, denk t niet. Maar ik snap t wel.

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 22 jul 2010 03:24

TiesT schreef:gek kort stuurpennetje

Hiermee kan ik je niet volgen, mensen die qua lichaamsbouw op een vrij klein kader uitkomen (denk hier een 48er) komen vaak ook op een kleine pen uit... Qua kleur lijkt 'ie wat op de mijne S1 ;)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jul 2010 04:26

+ 1 voor TiesT. Al met al een kermisfietsje met een veel te druk kleurenschema. Gewoon een zwart stuurlint, een zwart zadel en wielen zonder decals zouden veel (maar niet alles) verbeteren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
martinovibes
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Gebruikersavatar martinovibes 23 jul 2010 19:22

Timo 2.0 schreef:+ 1 voor TiesT. Al met al een kermisfietsje met een veel te druk kleurenschema. Gewoon een zwart stuurlint, een zwart zadel en wielen zonder decals zouden veel (maar niet alles) verbeteren.


Daar ben ik het mee eens( natuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak en dat moet men respecteren ) en daarmee val ik maar meteen met de deur in huis.

ik heb een S2 2009, die ben ik aan het opbouwen maar ik loop tegen problemen aan , de kabels lopen heel erg stroef , zo stroef dat het schakelen niet goed meer werkt , het remmen werkt gewoon goed.
Als ik opschakel dan gaat het redelijk maar zodra ik terug schakel gebeurt er soms zelfs helemaal niks , dan moet ik de achterderaileur terug naar buiten trekken.
Ik snap het ook niet , alles zit zoals het zou moeten zitten maar ik denk dat het probleem hem zit in de kabelgeleiders die op de grote onderbuis zitten.
Is er een FM of iemand in de buurt van Rozenburg ZH die mij kan helpen want ik zou het echt niet meer weten , de afgelopen dagen heb ik zo lopen tobben ,ik ben er een beetje moedeloos van

Foto's komen er in een paar minutjes aan


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 24 jul 2010 11:17

Je mist zondermeer de kabelstoppers in de bovenbuis

Plaats reactie