Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 24 aug 2009 00:47

Vandaag onder tochtje staan te praten met r3sl berijder. Naar mijn mening één van de mooiste frames in de markt. Had de fiets opgebouwd met Mavic Ksyriums en Centaur. Lijkt me dat de fiets dan niet echt goed tot zijn recht komt of denken de r3sl ervaringsdeskundigen daar anders over? Heb er zelf nog nooit op gereden dus kan het niet goed beoordelen.

Heb mezelf btw even wakker moeten knijpen vandaag. 1x r3sl en 2x slc-sl binnen een half uur tijd.....blijven schitterende framens om te zien.
Groet,
Mike

michelvd
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:54

michelvd 24 aug 2009 01:17

mike biker schreef:Vandaag onder tochtje staan te praten met r3sl berijder. Had de fiets opgebouwd met Mavic Ksyriums en Centaur. Lijkt me dat de fiets dan niet echt goed tot zijn recht komt of denken de r3sl ervaringsdeskundigen daar anders over? Heb er zelf nog nooit op gereden dus kan het niet goed beoordelen.

Heb mezelf btw even wakker moeten knijpen vandaag. 1x r3sl en 2x slc-sl binnen een half uur tijd.....blijven schitterende framens om te zien.


Waarom zou de kwaliteit van een frame niet naar boven komen door de keuze voor een groep. Staat toch redelijk los van elkaar denk ik. De geometrie, stijfheid waar nodig o.i.d. verandert niet. Over wielen ka je twijfelen denk ik, alhoewel het in mijn ogen goede wielen zijn.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 aug 2009 02:31

Je koopt een SL omdat het een frame een paar gram lichter is dan de gewone R3 (of vanwege de kleur ;)) en dan ga je het gewichts voordeel teniet doen door 'm met relatief zware spulle af te monteren. Het is wel iets dat je vrij vaak ziet, veel merken leveren zo ook sommige fietsen. Een Addict met een 105 groep of een Cannondale Caad 9 met Tiagra om maar eens wat te noemen. Velen hebben ook in 't hoofd dat als ze een lichtere fiets willen ze een lichter frame moeten kopen, dan letten ze niet op met afmonteren en weegt 't ding uiteindelijk nog 8 kg ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 24 aug 2009 10:00

tja, voor die 600 euro meer prijs kan je bijv een R3 met een wat hoogwaardiger groep en wielen.
Maar, er zijn er ook die wat meer betalen voor een zwart frame ... Kan zijn dat de eigenaar wit niet mooi vond.

Heb je dat niet even gevraagd Mike ?

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 24 aug 2009 10:53

Nee, dat heb ik niet gevraagd (dom, hè :D), maar ik kreeg wel snel het gevoel dat een wat willekeurige keuze was. Hij kende het gamma aan fietsen van cervélo niet goed: mijn soloist team kende hij niet, ik vroeg 'm of hij een slc(-sl) had overwogen (kende hij ook niet). Hij kwam van een te grote tarmac en wilde gewoon iets anders en dit stond hem wel aan. Hij overwoog nog wel betere wielen.
Hij gaf aan dat hij geen km harder fietst op deze dan op z'n oude fietsen en dat z'n tarmac eigenlijk beter 'aanzette' (voelde stijver aan). Veel besproken maar net niet of hij liever zwart dan wit had.
Groet,
Mike

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 24 aug 2009 12:12

Amclassic-fan schreef:Je koopt een SL omdat het een frame een paar gram lichter is dan de gewone R3 (of vanwege de kleur ;)) en dan ga je het gewichts voordeel teniet doen door 'm met relatief zware spulle af te monteren. Het is wel iets dat je vrij vaak ziet, veel merken leveren zo ook sommige fietsen. Een Addict met een 105 groep of een Cannondale Caad 9 met Tiagra om maar eens wat te noemen. Velen hebben ook in 't hoofd dat als ze een lichtere fiets willen ze een lichter frame moeten kopen, dan letten ze niet op met afmonteren en weegt 't ding uiteindelijk nog 8 kg ;)


Voor mensen die het geld niet meteen hebben, vormt het kopen van een licht frame wel een goede basis. Naar verloop van tijd upgraden met lichte spulletjes is dan altijd mogelijk en bovendien een leuke bezigheid ;) Ik vind een afmontage met ksyriums en centaur trouwens echt niet slecht hoor.....

Ik heb mijn sl trouwens niet gekocht voor het (geringe) gewichtsverschil met een gewone R3. Dat zijn minder dan 100gram! Die win je ook wel ergens anders mee.... Ik heb hem genomen vanwege de 27,2mm zadelpen en idd het tijdloze zwart witte kleurschema.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 26 aug 2009 23:23

jaspervelzen schreef:Weet iemand hoe strak ik de bout waarmee je de zadelrails vastzet van een Cervélo P2C mag aandraaien? (in Nm)
Ik heb hem voor mijn gevoel strak genoeg gedraaid (ik ben altijd voorzichtig met carbon), maar mijn zadel kantelt soms als ik op slecht wegdek rijd.


10

napoleon
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 mar 2006 11:26

napoleon 26 aug 2009 23:33

Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar ik heb vandaag de nieuwe R3 en R3sl voor 2010 gezien en ik kan niet anders zeggen, dat het er erg strak uitzag! Ik vond de afwerking van de frames ook goed.

sjax
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jun 2008 22:22

sjax 27 aug 2009 14:51

En daar had je dan ook niet effe meteen een paar fatsoenlijke foto's van kunnen maken.........

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 28 aug 2009 11:55

Ha dat is toevallig.... Afgelopen zondagmiddag stond ik nog te wachten voor de open brug bij Woubrugge. Zie ik daar een jonge meid met een Cervelo S2 en een wit Cervelo outfit.
Ze was nog even een rondje aan het trainen met een jonge man op een Ridley.
We staan daar samen wat te keuvelen en ik complimenteer haar met haar fraaie fiets. Ik dacht nog hoe komt die aan zo'n dure fiets :)

Zie ik net dat Regina Bruins van CTT het NK tijdrijden voor vrouwen heeft gewonnen en ik zie die foto... ik denk hey .. die ken ik. Daar heb ik mee staan kletsen bij Woubrugge hahaha.
Geinig.

Dus Regina, alsnog gefeliciteerd!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie