Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 01 dec 2008 13:41

MikesBike schreef:
litespeed schreef:
MikesBike schreef:Mooie fiets maar als je er niet goed op zit.......
Waarom zou hij er niet goed op zitten??? Lengte stuurpen is normaal, spacers binnen de marge. Niets mis mee zo.


Het gaat hier toch om de zadelstand, uit z'n verhaal blijkt dat de combinatie zadel en zadelpen te weinig (dus niet goed) verstelmogelijkheden heeft.
Spacerpolitie staat hier helemaal buitenspel


En als hij nu toevallig goed zit, dan is er toch geen probleem.
Als dat niet het geval is zou je die onderste pen kunnen verwisselen.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 01 dec 2008 13:50

ericpeters schreef:
bakkerke schreef:effe reageren op de reactie's over de positie van het zadel,zoals men kan zien op de foto kan de positie nie echt gewijzigd worden omdat de 3T zadelpen een vrij brede bvestiginig heeft


Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat de zadelpen van de R3 nu net was veranderd om MEER variatie in zadelposities te krijgen. Dan moet je blijkbaar wel een andere zadelpen monteren.



wat jij bedoeld is denk ik de zitbuis, die is inwendig van 32,4 naar 27,2 gegaan, op die manier kan je inderdaad makkelijker verschillende zadelpennen gebruiken.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 01 dec 2008 14:13

japie carbon schreef:
MikesBike schreef:
litespeed schreef: Waarom zou hij er niet goed op zitten??? Lengte stuurpen is normaal, spacers binnen de marge. Niets mis mee zo.


Het gaat hier toch om de zadelstand, uit z'n verhaal blijkt dat de combinatie zadel en zadelpen te weinig (dus niet goed) verstelmogelijkheden heeft.
Spacerpolitie staat hier helemaal buitenspel


En als hij nu toevallig goed zit, dan is er toch geen probleem.

Dat bedoelde ik idd. Als je hem niet wilt verstellen is er niets aan de hand. Dat het een pen is die je niet aan jan en alleman zou adviseren is een ander verhaal.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 dec 2008 14:20

Kortom: koop een andere zadelpen. Klaar ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

mondrius
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 31 aug 2008 23:00

mondrius 01 dec 2008 14:25

Als 3T nou niet zo traag was geweest met het op de markt zetten van de Palladio was er geen probleem geweest. Lijkt me met de 25mm setback en het uiterlijk van de zadelpen prachtig staan op de fiets.
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets

jojo
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 apr 2007 20:41

jojo 03 dec 2008 14:22

perik schreef:
IBAN schreef:Iemand een tip om je cassette goed te reinigen zonder hem eraf te halen?
Sopje maken met Dreft en flink borstelen met een afwasborstel.

Dunne doek vouwen om plamuurmes (flexibel en groot contactoppervlak), past precies in tussenruimte van twee tandwielen bij 10 speed, voor MTB (9 speed) gewoon wat dikkere doek gebruiken,
draaien en schoon, zonder demontage en/of oplosmiddelen!

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 03 dec 2008 14:53

nert bericht dat mn cervelo binnen is gekomen! opbouwlijst:

cervelo S1 farme
sram force groep
Easton circuit wielen
wit/rode fizik arione zadel
3T pro stuur+stuurpen
speedplay pedalen
wit stuurlint + witte hudz
tacx bidonhouders

kan niet wachten:D tis nog ff wachten op de groep helaas...
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 03 dec 2008 14:56

Die van mij is ook binnen....ff afbouwen op de R3 en dan weer opbouwen...
Wordt weer een leuk weekend!
"Try not. Do or do not......there is no try"

lennaert
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:26

lennaert 03 dec 2008 16:14

hey Kik, ik kom m binnenkort bewonderen!! Waarom trouwens de overstap naar SRAM?

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 03 dec 2008 16:36

ik dacht dat de frames nog niet konden geleverd worden wegens kabeldoorvoerproblemen?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 dec 2008 16:53

jona91 schreef:ik dacht dat de frames nog niet konden geleverd worden wegens kabeldoorvoerproblemen?



Dat sloeg op de S2 en S3, waar de kabelvoering wijzigt. De S1 is identiek aan de 2008 Soloist Team, muv. kleur, dus daar zijn geen problemen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ruudverstegen
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:37

ruudverstegen 03 dec 2008 17:36

Ben echt benieuwd naar de resultaten van de S1.
En het wordt zeker een leuk weekend, misschien dat de sint nog iets moois heeft weg te geven.
\'\'We can\'t solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them\'\'

Plaats reactie