Gisteren heb ik mijn nieuwste fiets ingewijd, een S5 uit 2018 die nog nieuw op voorraad was bij Edelrad.de.
De fiets is bijna helemaal 'standaard'. Ik heb enkel het zadel vervangen (was Fizik Antares, nu Selle Italia SLR), het binnenblad (was 36, nu 39T) en het stuur (was 44, nu 40cm). Mijn eerste stuur met interne kabels, vervangen was wel even een klusje.
De eerste rij-ervaring was meer dan goed, zelfs de rotzooi op de weg hier en daar kon de pret niet drukken
Cervélo
-
- Forum-lid
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
- Locatie: Nijmegen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Hoe zit het nou met die Caledonia modellen. Iemand al ervaring mee?
Je hebt tegenwoordig de Caledonia en Caledonia 5. De eerste is meer gericht op de R-series modellen, en de tweede met dikkere aero buizen gericht op het S-series modellen? En de C3? Is die dan van de aardbodem verdwenen.
Ze hebben het er in ieder geval niet duidelijker opgemaakt met allemaal nieuwe tussen modellen i.p.v. gewoon de R-series te updaten. Volgens mij loopt het nu een beetje van S5 > S-series > R5 > R-series > Caledonia 5 > Caledonia/C3 > Aspero.
Je hebt tegenwoordig de Caledonia en Caledonia 5. De eerste is meer gericht op de R-series modellen, en de tweede met dikkere aero buizen gericht op het S-series modellen? En de C3? Is die dan van de aardbodem verdwenen.
Ze hebben het er in ieder geval niet duidelijker opgemaakt met allemaal nieuwe tussen modellen i.p.v. gewoon de R-series te updaten. Volgens mij loopt het nu een beetje van S5 > S-series > R5 > R-series > Caledonia 5 > Caledonia/C3 > Aspero.
De Caledonia is ter vervanging van de C3, De Caledonia noemen ze de C-series, de duurdere, lichtere versie is de Caledonia 5. Zo noemen ze de S3 nu S-series en de S5 nog altijd S5. De R3 noemen ze R-series en de R5 nog altijd R5. De Aspéro is A-series maar een A5 is er niet:-)
Erg mooie fiets !! Maar waarom niet de kabels iets ingekort voor ze het frame ingaan als je het toch los had gehaald vanwege je smallere stuur. Ze kunnen keurig langst de stem zodat je ze nagenoeg niet ziet.joeptimmermans schreef: ↑07 sep 2020 08:49 Gisteren heb ik mijn nieuwste fiets ingewijd, een S5 uit 2018 die nog nieuw op voorraad was bij Edelrad.de.
De fiets is bijna helemaal 'standaard'. Ik heb enkel het zadel vervangen (was Fizik Antares, nu Selle Italia SLR), het binnenblad (was 36, nu 39T) en het stuur (was 44, nu 40cm). Mijn eerste stuur met interne kabels, vervangen was wel even een klusje.
De eerste rij-ervaring was meer dan goed, zelfs de rotzooi op de weg hier en daar kon de pret niet drukken
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Is inderdaad niet om aan te zien op die manier.rene schreef: ↑14 okt 2020 10:01Erg mooie fiets !! Maar waarom niet de kabels iets ingekort voor ze het frame ingaan als je het toch los had gehaald vanwege je smallere stuur. Ze kunnen keurig langst de stem zodat je ze nagenoeg niet ziet.joeptimmermans schreef: ↑07 sep 2020 08:49 Gisteren heb ik mijn nieuwste fiets ingewijd, een S5 uit 2018 die nog nieuw op voorraad was bij Edelrad.de.
De fiets is bijna helemaal 'standaard'. Ik heb enkel het zadel vervangen (was Fizik Antares, nu Selle Italia SLR), het binnenblad (was 36, nu 39T) en het stuur (was 44, nu 40cm). Mijn eerste stuur met interne kabels, vervangen was wel even een klusje.
De eerste rij-ervaring was meer dan goed, zelfs de rotzooi op de weg hier en daar kon de pret niet drukken
En als je dan misschien later nog die spacers bovenop je stuurpen gaat verwijderen, dan gaat het er nog erger uitzien.
Anders wel een mooie fiets.
Het blijven toch heerlijke en schitterende fietsen! Die 61 is net passend te krijgen voor jou, das mooi. Veel plezier ermee, maar dat zal vast wel lukken.joeptimmermans schreef: ↑07 sep 2020 08:49 Gisteren heb ik mijn nieuwste fiets ingewijd, een S5 uit 2018 die nog nieuw op voorraad was bij Edelrad.de.
De eerste rij-ervaring was meer dan goed, zelfs de rotzooi op de weg hier en daar kon de pret niet drukken
Edelrad is een goede tip; ze hebben echt een enorme voorraad Cervelo. Snel even gekeken, maar er zit geen 58 discframe bij (wel 54, 56 en 61)
In de standaard setup met Sram BB lagers, zit er rechts een (bijgeleverde) spacer van 11 mm bij een Rotor 3D(+) crank (68+11 = 79 mm). (bij een C-Bear BBright lager vervalt deze, want het lager zit buitenboord).ypuh schreef: ↑17 aug 2020 22:24 Een paar spacers is het probleem niet, BBRight is al zo breed dat je nauwelijks nog spacers nodig bent. De vraag is dus ook vooral is de BB30A as wel lang genoeg? Deze is destijds geïntroduceerd als langere versie van BB30, maar die laatste is inmiddels standaard al langer.
Het Cannondale BB30A is iets smaller dan BBRight (maar breder dan de oude standaard 68mm). De andere vraag is dan of er niet al aanpassingen aan het crankstel gedaan zijn die deze loze ruimte opvullen, want dan gaat het niet passen namelijk (ik denk van niet, het lijkt me niet dat SRAM apart voor één fietsmerk andere crankarmen produceren).
Op de foto's zie ik ook geen gekke afwijkingen t.o.v. een standaard Red crank.
Edit: Als ik Weight Weenies mag geloven lijkt het er toch op dat de BB30A as te kort is en de standaard BB30 as langer is (wat een beetje vreemd is, aangezien BB30A geintroduceerd is al de verlengde versie van de originele BB30).
Dus een as van 73 mm is op zich wel lang genoeg, maar je rechter crank zit dan 6 mm dichter op het midden dan de linker crank. Dat moet je echt niet willen.