Cervélo
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Helemaal mee eens en ik denk precies zo. Maar volgens mij ging het hier om een spacer kit of kleine onderdeeltjes zoals de frame specifieke afdekkingen voor als je Etap hebt etc. en dat die proprietary artikelen hier als reden genoemd wordt om een merk links te laten liggen.
Lijkt me geen probleem om daarvoor even een dealer te bellen toch? Ik heb me ook blauw gezocht om een paar van die kleine onderdelen, toen de dealer opgebeld en 2 dagen later zaten ze in de bus.
Verder ga ik ook niet betalen voor iets wat ik zelf kan doen. Ik zal er ongetwijfeld 4x zo lang over doen dan iemand met ervaring, maar net als wmc dan wel met oog voor detail.
Thuissleutelaars hebben de naam dingen stuk te maken (wat ergens ook wel te verklaren is, als het écht stuk is heb ik pas een goede redenen om hulp te zoeken), maar ik weet zeker dat mijn fiets meer/betere aandacht krijgt door het zelf te doen. Samen met dat ik het leuk/ontspannen vind en je er flink geld mee bespaard zijn er volop argumenten om je eigen onderhoud te doen.
Lijkt me geen probleem om daarvoor even een dealer te bellen toch? Ik heb me ook blauw gezocht om een paar van die kleine onderdelen, toen de dealer opgebeld en 2 dagen later zaten ze in de bus.
Verder ga ik ook niet betalen voor iets wat ik zelf kan doen. Ik zal er ongetwijfeld 4x zo lang over doen dan iemand met ervaring, maar net als wmc dan wel met oog voor detail.
Thuissleutelaars hebben de naam dingen stuk te maken (wat ergens ook wel te verklaren is, als het écht stuk is heb ik pas een goede redenen om hulp te zoeken), maar ik weet zeker dat mijn fiets meer/betere aandacht krijgt door het zelf te doen. Samen met dat ik het leuk/ontspannen vind en je er flink geld mee bespaard zijn er volop argumenten om je eigen onderhoud te doen.
Vandaag mij zoon zijn Cervélo eens gepoetst. Hij zit momenteel toch aan boord voor zijn stage tot juli dus heeft de fiets nu niet nodig. Flinke poetsbeurt icm ketting schoonmaken - remmen poetsen en daarna in de wax zetten. Fiets glimt weer als een hondel*l in de maneschijn. Gewoon nog 10 speed ( @havana ), wel met Quarq powermeter.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 jun 2019 23:49
Hoi, ik heb vandaag een Cervelo C2 disc gekocht. Morgen kan ik hem waarschijnlijk ophalen!
Ben er heel blij mee. Is voor mij m'n tweede fiets na een goedkoop instapmodel. Was een grote aankoop, maar door een flinke korting viel ie net binnen budget.
Ben er heel blij mee. Is voor mij m'n tweede fiets na een goedkoop instapmodel. Was een grote aankoop, maar door een flinke korting viel ie net binnen budget.
Ik heb een test rit gemaakt op een C3.. en heb later via via een C5 kunnen kopen... Daarvoor een S5 gehad. C modellen zijn puur voor comfort gemaakt en heb de C5 wel als er prettig ervaren.. hoeveel mm banden kunnen in de C2.. Ik had 32mm gravelkings tbuless..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Maar weer eens een plaatje. Al een tijdje niets veranderd. Qua fietspositie en onderdelen is alles nagenoeg perfect nu.
Heb als laatste een Zipp SL70 Aero stuur gemonteerd i.p.v. een vaste stuurpen/stuur combinatie, en ben erg content met die keuze. Zowel de korte reach, grip op de tops als de algehele vorm van het stuur hebben me positief verrast. Ga volgende week alleen de S-Works Turbo banden vervangen voor een setje Pirello P Zero's, simpelweg om na 2-3 jaar weer eens wat anders te proberen.
Erg blij met deze fiets, die een stuk comfortabeler is dan vooraf gedacht. Ook lange ritten van 200km blijken geen probleem, alleen klinkerwegen zijn niet tof en kasseien begin ik niet eens aan (beide zijn hier nauwelijks in de omgeving).
@Rene, die S2 is toch wel één van de redenen dat ik nu een Cervelo heb. Toen ik een jaar of 10-12 geleden begon met fietsen vond ik dat hét merk. Inmiddels zie ik toch wel wat subtiele verschillen zoals de achterbrug, vorm van de downtube, voorvork (al is dat meer het verschil tussen de S2/S3) en hap uit de zitbuis. Ook zal die iets harder zijn gok ik, maar nog steeds een leuk frame!
Heb als laatste een Zipp SL70 Aero stuur gemonteerd i.p.v. een vaste stuurpen/stuur combinatie, en ben erg content met die keuze. Zowel de korte reach, grip op de tops als de algehele vorm van het stuur hebben me positief verrast. Ga volgende week alleen de S-Works Turbo banden vervangen voor een setje Pirello P Zero's, simpelweg om na 2-3 jaar weer eens wat anders te proberen.
Erg blij met deze fiets, die een stuk comfortabeler is dan vooraf gedacht. Ook lange ritten van 200km blijken geen probleem, alleen klinkerwegen zijn niet tof en kasseien begin ik niet eens aan (beide zijn hier nauwelijks in de omgeving).
@Rene, die S2 is toch wel één van de redenen dat ik nu een Cervelo heb. Toen ik een jaar of 10-12 geleden begon met fietsen vond ik dat hét merk. Inmiddels zie ik toch wel wat subtiele verschillen zoals de achterbrug, vorm van de downtube, voorvork (al is dat meer het verschil tussen de S2/S3) en hap uit de zitbuis. Ook zal die iets harder zijn gok ik, maar nog steeds een leuk frame!
Erg mooie fiets!
Ik heb hetzelfde stuur op mijn S5, grote fan van de ergonomie ervan. Lekker dikke buizen om vast te grijpen in de drops, en ook met de handen bovenop het stuur voelt het comfortabel aan. Het enige jammere vind ik dat je er geen aero extensies op kwijt kan, anders zou ik met de S5 wel eens een tijdritje rijden.
Ik heb hetzelfde stuur op mijn S5, grote fan van de ergonomie ervan. Lekker dikke buizen om vast te grijpen in de drops, en ook met de handen bovenop het stuur voelt het comfortabel aan. Het enige jammere vind ik dat je er geen aero extensies op kwijt kan, anders zou ik met de S5 wel eens een tijdritje rijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 jun 2019 23:49
Ik had al op google zitten zoeken. Aangezien ik ook een keer wat gravelritten wil doen. Het meeste gravel in Nederland schijnt met 32mm banden prima te kunnen. Het enige wat ik kon vinden via internet was die 32mm, en aangezien jij die ook had gaat dat dus in ieder geval.
Ik heb even gemeten hoeveel ruimte er is. Achter beneden is de smalste doorgang voor de band. Er is daar 43mm ruimte. Kan daar dan een 33mm band tussen? (hoeveel reserve ruimte is er nodig?) Veel gravelbanden die te koop zijn, zijn namelijk 33mm breed.
Nu heb ik continental ultrasport banden van 28mm dik eronder zitten. Deze zaten standaard onder de fiets bij aankoop. Afgelopen weekend kwam ik in een weekendje hoge veluwe per ongeluk op een semi verhard "steentjespad" en dat ging met deze banden prima.
Om de fiets iets minder comfort, en iets minder sport te maken denk ik er aan om er een langere stuurpen op te zetten. De fietsenmaker doet dit dan als service omdat ik de fiets daar net heb gekocht. Zal dat schelen om de fiets iets meer richting racer te stellen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15958
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Het is vooral belangrijk hoe breed een bandje echt is, eens het gemonteerd is op je velg.Wielerliefhebber schreef: ↑02 jul 2020 16:52 ........Kan daar dan een 33mm band tussen? (hoeveel reserve ruimte is er nodig?) Veel gravelbanden die te koop zijn, zijn namelijk 33mm breed.
Nu heb ik continental ultrasport banden van 28mm dik eronder zitten. ............
Weet dat sommige banden smaller vallen dan aangegeven en andere juist weer breder.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend