Cervélo
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Als je de schijven en je spindels heel wilt houden ga je dat nooit redden, steekassen zijn bij wielwissels altijd langzamer en dan moet je nog hopen op wielen met goede naven want als er ook maar iets afwijking is........lopen je remblokken aan.
Al meermaals gezien dat bij teveel spoed de draad op de spindel van de qr stuk werd gedraaid en om dit te voorkomen heb je wat beleid (en tijd) nodig.
Kan natuurlijk zijn dat je wat moet oefenen met snelspanners maar meer dan een handvol seconden hoeft dat niet te kosten.
Al meermaals gezien dat bij teveel spoed de draad op de spindel van de qr stuk werd gedraaid en om dit te voorkomen heb je wat beleid (en tijd) nodig.
Kan natuurlijk zijn dat je wat moet oefenen met snelspanners maar meer dan een handvol seconden hoeft dat niet te kosten.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12640
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het is meer dat je met een QR achter je deze meteen goed door je ketting moet steken. bij een steekas hoe je hier niet op te letten en plaats dat makkelijk. Ik krijg ook het idee dat het aan het frame licht bij mijn scott valt het wiel meteen mooi in het frame, kan niet hoger ook bv, er zijn frames waar dat wel kan, dan ben je aan het klooien.
Remblokken wel schuin afvuilen, als dit nog niet af fabriek is gedaan, dat scheelt een hoop passen en meten.
Maargoed ik blijf toch ook zeggen dat als een wielwissel als belangrijk wordt gezien in het wielrennen ze ook wel eens mogen oefenen, want wat een geklooi zie ik vaak zeg.
Remblokken wel schuin afvuilen, als dit nog niet af fabriek is gedaan, dat scheelt een hoop passen en meten.
Maargoed ik blijf toch ook zeggen dat als een wielwissel als belangrijk wordt gezien in het wielrennen ze ook wel eens mogen oefenen, want wat een geklooi zie ik vaak zeg.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Grootste voordeel van schijfremmen is dat matige mechaniekers niet de kans krijgen om bij snelle wielwissels de patten aan gort te drukken. Meteen ook het grootste nadeel van gebruikte ex proffietsen, met name achter zijn carbonpatten behoorlijk vaak aan hun einde wat resulteert in continu scheefstaande wielen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12640
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik stond twee jaar geleden met een scott techneut te praten en die vertelde ook dat ze relatief veel garantie gevallen hebben met uitgesleten patten. Wat vaak komt door verkeerde montage, maar ze dan toch maar een nieuw frame gingen leveren. Hun verwachting was toen dat ze minder garantie claims zouden krijgen door steekassen, iets wat ze met de MTB,s al hadden bereikt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
hé, die zitten ook op m'n vorige week gekochte R5 VWD, maar ik vraag me af of het echte zijn of die van aliexpress.Daniel1989 schreef: ↑12 jan 2019 17:56
Past dit beter. Zo is tie wel “af” tijd voor een n+1
8026D881-8012-4F88-90DE-A34EE83708A3.jpeg
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Deze zijn van Alie.
Ik vind ze er erg netjes uit zien. Zelfs het doosje waar ze inzitten is erg mooi.
Ik vind ze er erg netjes uit zien. Zelfs het doosje waar ze inzitten is erg mooi.
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27 aug 2013 19:19
- Contact
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Dit is echt de slechtste hoek. In het echt ziet het er wel een heel stuk beter uit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Betere hoek ?
Ik vindt het in het echt niet lelijk.
Ik vindt het in het echt niet lelijk.